شبکه 5.5G در گوشی های سری آنر مجیک 6

گوشی های سری آنر مجیک 6 به شبکه 5.5G مجهز هستند؛ 10 برابر سریعتر از 5G

گوشی های سری آنر مجیک 6 از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کنند. این شبکه ۱۰ برابر سریع‌تر از شبکه 5G است و برگ برنده سری Honor Magic 6 محسوب می‌شود.

مدیر ارشد بازاریابی کمپانی آنر به‌تازگی تأیید کرده که گوشی های سری آنر مجیک 6 از شبکه 5.5G پشتیبانی می‌کنند. این اطلاعیه نقطه عطفی در تکامل شبکه‌های تلفن همراه به‌شمار می‌رود. زیرا فناوری 5.5G از تمام جنبه‌های 5G در زمینه سرعت، تأخیر، مقیاس اتصال و مصرف انرژی پیشی می‌گیرد.

این فناوری بهبود 10 برابری در فناوری‌های شبکه را به ارمغان می‌آورد. البته با نگاهی به تصاویر آنر مجیک ۶، لوگوی 5.5G دیده نمی‌شود. دلیل این امر آن است که در زمان عرضه دستگاه، اپراتورها هنوز مشخصات آن را منتشر نکرده بودند. با این حال، کمپانی آنر اطمینان داده که به محض رسمی شدن مشخصات 5.5G، سری Magic6 از طریق بروزرسانی OTA این قابلیت را دریافت خواهد کرد.

شبکه 5.5G در گوشی های سری آنر مجیک 6

فناوری شبکه 5.5G را بیشتر بشناسید

شبکه 5.5G که همچنین با عنوان 5G-Advanced شناخته می‌شود، نسل بعدی فناوری‌های شبکه 5G است که وعده سرعتی تا 10 برابر سریع‌تر از شبکه‌های فایوجی فعلی را می‌دهد. این فناوری، گام بعدی در تکامل 5G به شمار می‌رود و با تکیه بر بستر مستحکمی که توسط 5G ایجاد شده است، به دنبال بهبود تمامی جنبه‌های عملکرد شبکه است. این بهبود شامل سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 1 گیگابیت بر ثانیه، امکان اتصال 100 میلیارد دستگاه و هوش ذاتی شبکه می‌شود.

شبکه 5.5G در گوشی های سری آنر مجیک 6

انتظار می‌رود که 5.5G در اواخر سال 2024 یا نهایتا اوایل سال 2025 از نظر تجاری آماده شود. این فناوری با چهار شاخص کلیدی عملکرد تعریف می‌شود: سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 1 گیگابیت بر ثانیه، امکان اتصال 100 میلیارد دستگاه و هوش ذاتی شبکه. انتظار می‌رود این فناوری بسترهای اولیه‌ی استفاده از متاورس را فراهم کند و به تکامل 5G در مسیر رسیدن به 6G کمک نماید.

پیشرفت‌های انجام‌شده در ساخت نیمه‌رساناها، سازندگان تجهیزات 5.5G را قادر می‌سازد تا قدرت پردازشی قابل توجهی را در دستگاه‌های تلفن همراه تعبیه کنند. در همین حال، تامین‌کنندگان تجهیزات شبکه نیز در حال به‌کارگیری طراحی‌های مبتنی بر ابر در هسته‌ی 5G و شبکه دسترسی رادیویی 5G (RAN) هستند که منجر به ایجاد یک شبکه‌ی 5.5G هوشمندتر و خودکارتر می‌شود. این امر شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از هوش مصنوعی (AI) بهره‌برداری کنند و عملیات و نگه‌داری (O&M) را تا 10 برابر کارآمدتر سازند.

شبکه 5.5G در گوشی های سری آنر مجیک 6

سایر امکانات گوشی های سری آنر مجیک 6

مجیک ۶ پرو، نسخه پرچمدار گوشی های سری آنر مجیک 6 از قابلیت‌های Magic Capsule و Magic Portal بهره می‌برد که کم و بیش مشابه Dynamic Island در سیستم‌عامل اندروید هستند. Magic Capsule می‌تواند آدرس‌ها را در پیام کوتاه شناسایی کرده و کاربران را با استفاده از Google Maps به آن آدرس‌ها هدایت کند، در حالی که Magic Portal از بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن پرکاربرد جهانی پشتیبانی می‌کند.

پیشینه خبر:
بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان در اختیار آنر مجیک ۶ پرو آنر از دو نسخه جدید گوشی مجیک ۶ با طراحی و امکانات خاص و جذاب رونمایی کرد گوشی های خانواده Honor Magic 6 با چیپست اسنپدراگون ٨ نسل ٣، نمایشگر اولد و دوربین‌های شگفت‌انگیز از راه رسیدند

این گوشی هوشمند به لطف هوش مصنوعی داخلی با فناوری Llama 2، قادر به انجام کارهایی مانند پرسش و پاسخ، تولید متن، درک مطلب و موارد دیگر به صورت آفلاین است.

شبکه 5.5G در گوشی های سری آنر مجیک 6

در پشت قاب Honor Magic 6 Pro یک سیستم قدرتمند دوربین سه‌گانه تعبیه شده است. لنز اصلی این سیستم ۵۰ مگاپیکسل با دیافراگم متغیر است که می‌تواند از f/1.4 تا f/2.0 تغییر کند. همچنین، یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز پریسکوپی عظیم ۱۸۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۲.۵ برابر در این مجموعه وجود دارد. در نمای جلو نیز شاهد یک لنز سلفی ۵۰ مگاپیکسلی و یک حسگر ToF هستیم.

این گوشی هوشمند از یک پنل LTPO AMOLED به اندازه ۶.۸ اینچ با رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل بهره می‌برد. نرخ تازه‌سازی این نمایشگر می‌تواند از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند و حداکثر روشنایی آن نیز به ۵۰۰۰ نیت می‌رسد. علاوه بر این، Honor Magic 6 Pro از نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ پشتیبانی می‌کند.