بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان

بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان در اختیار آنر مجیک 6 پرو

پایگاه DxOMark با ستایش عملکرد دوربین گوشی آنر مجیک 6 پرو – Honor Magic6 Pro آن را صاحب بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان دانسته. جزئیات بیشتر در این خصوص را در ادامه متن مطالعه نمایید.

پایگاه DxOMark که معتبرترین نام در تعیین عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند در دنیا به شمار می‌رود، به‌تازگی با اعطای امتیاز 158 به گوشی آنر مجیک 6 پرو این گوشی را صاحب بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان توصیف کرده است. این امتیاز شگفت‌انگیز، پرچمدار جدید Honor را بالاتر از گلکسی اس 24 اولترا، هواوی میت 60 پرو پلاس، آیفون 15 پرو مکس و بسیاری پرچمداران بزرگ دیگر دنیا قرار داده است. این وبسایت البته هنوز شیائومی 14 اولترا را بررسی نکرده و به همین جهت نام این گوشی در دیتابیس DxOMark قرار ندارد!

آنر مجیک 6 پرو؛ صاحب بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان!

گوشی Honor Magic6 Pro در برخی دسته‌های رده‌بندی دگزومارک امتیازاتی باورنکردنی به دست آورده و به همین دلیل عنوان برترین گوشی موبایل از نظر دوربین تا به امروز را از آن خود نموده است. این وبسایت به‌طور خاص به توانایی ثبت تصویر و ویدیوهای شفاف با رنگ‌هایی فوق‌العاده طبیعی اشاره کرده و جزئیات باورنکردنی ثبت شده توسط این دوربین در سطوح مختلف بزرگنمایی را مورد ستایش قرار داده است.

آنر مجیک 6 پرو

به ادعای دگزومارک، فوکوس کردن در دوربین این گوشی سریع و دقیق انجام شده؛ سوژه‌ها با جزئیات فوق‌العاده‌ای تحت فوکوس قرار می‌گیرند و عمق میدان گسترده دوربین این گوشی هم امکان فوکوس دقیق روی سوژه‌های مختلف کادر که در فواصل مختلف قرار گرفته‌اند را فراهم می‌کنند. این پایگاه همچنین دامنه دینامیکی دوربین این گوشی را نیز بسیار عریض توصیف کرده؛ به‌طوری که میزان اکسپوژر تصاویر ثبت شده توسط آن بسیار متعادل بوده و در شرایط نوری مختلف شاهد عملکردی عالی از دوربین این گوشی پرچمدار هستیم.

DxOMark البته علاوه بر تمجید و تحسین ماژول دوربین مجیک 6 پرو به برخی محدودیت‌های آن نیز اشاره می‌کند. به‌عنوان مثال در برخی شرایط، خصوصا در نور کم، پردازش روی تصاویر منجر به عدم ثبت جزئیات یا مشاهده جزئیات غیردقیق در هر دو مد عکس و فیلم خواهد شد. بعلاوه، حضور آبجکت‌های غیرواقعی در هنگام بزرگنمایی هم از جمله مشکلات ماژول دوربین این گوشی به شمار می‌رود که از چشم دگزومارک دور نمانده است!

علاوه بر این، ناهماهنگی در میزان وضوح و شفافیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین آنر مجیک 6 پرو، خصوصا هنگام حرکت یا عدم نمایش دقیق جزئیات در صحنه‌های دارای کنتراست بالا، در کنار محو کردن غیردقیق برخی بخش‌های تصاویر پرتره در نور کم از دیگر مشکلات بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان از دید DxOMark است.

بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان

با وجود این نواقص، دگزومارک دوربین این گوشی را فوق‌العاده خواننده و توضیحات زیر را در خصوص آن ارائه کرده است:

این گوشی عملکردی شگفت‌انگیز را در تست‌های دوربین ما ارائه کرده و با گذر از پرچمدارانی چون هواوی میت 60 پرو پلاس به بهترین دوربین گوشی های موبایل جهان تبدیل شده است. آنر مجیک 6 پرو همچنین در تمامی تست‌های ما عملکردی عالی داشته و در تمامی زمینه‌ها رکوردشکن عمل کرده تا پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با نسل قبلی خود، آنر مجیک 6 پرو به شمار رود.

جالب است بدانید که پرچمدار جدید آنر علاوه بر دوربین اصلی، در تست‌های انجام شده روی دوربین سلفی هم توانسته بر تمام رقبا غلبه کرده و به بهترین گوشی دنیا در این زمینه تبدیل شود. به جز این مورد، تست‌های انجام شده روی صفحه نمایش و عمر باتری این گوشی نیز در میان تمام پرچمداران بازار سرآمد بوده و کیفیت صدای آن نیز در رده دوم جهان قرار دارد.

با این مشخصات فنی و عملکرد خیره‌کننده، احتمالا به‌زودی نام Honor Magic6 Pro را در میان برترین و محبوب ترین پرچمداران بازار مشاهده خواهیم کرد. البته گوشی‌های آنر معمولا در بازارهای محدودی عرضه شده و به همین دلیل هرگز به محبوبیت دستگاه‌هایی مثل کهکشانی‌های سامسونگ یا آیفون‌های اپل نخواهند رسید.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین گوشی های اندرویدی سال ۲۰۲۳ از نظر دوربین دگزومارک: گلکسی S24 Ultra بهترین نمایشگر موبایل جهان را دارد آیا آنطور که شیائومی می‌گوید، پلتفرم DXOMARK واقعاً امتیاز فروشی می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*