لوازم خانگی گران می‌شود

لوازم خانگی گران می‌شود؟

از اواسط سال گذشته تا امروز، شایعاتی از افزایش قیمت لوازم خانگی مطرح شده است. اما آیا بالاخره لوازم خانگی گران می‌شود؟

با وجود این‌که در طول سال 1402،‌ مراجع گوناگونی خبر از احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی دادند و حتی اخیرا اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگویی با رسانه‌ها از افزایش قیمت‌ها توسط تولیدکنندگان در اسفند 1402 شکوه کرده بود، حالا سعید رضوانی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران هر نوع افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان را تکذیب کرده است.

افزایش قیمت لوازم خانگی تکذیب شد

آقای رضوانی در پاسخ به این سوال که آیا لوازم خانگی گران می‌شود؟ با اشاره به تنها افزایش رسمی قیمت توسط کارخانه‌ها در خرداد ماه سال 1402، تاکید کرد که بعد از آن و به‌دلیل رکود اقتصادی، هیچ کارخانه‌ای نسبت به افزایش قیمت تولیدات خود اقدام نکرده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به افزایش قیمت تمام شده کالاها، این موضوع را در نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت ارز و افزایش قیمت مواد اولیه اعلام کرد.

لوازم خانگی

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اراک در ادامه به مشکل تامین ارز پرداخت و گفت تنها بخشی از ارز مورد نیاز تولیدکنندگان از محل ارز 4200 تومانی تهیه می‌شود؛ اما تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه تولید خود عموما ناگزیر به خرید مواد اولیه با قیمت ارز در بازار آزاد هستند.

آقای رضوانی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، به کاهش تقاضای بازار اشاره کرد و این موضوع را ناشی از عدم رشد درآمد افراد جامعه به تناسب رشد هزینه‌های تولید دانست.

او در پایان و در اشاره به امکان صادرات مازاد تولید گفت که با وجود قیمت تمام‌شده بالای محصولات در کشور، امکان عرضه محصولات ایرانی با قیمت رقابتی در بازارهای خارجی نیز از بین رفته است.

حتما بخوانید:
واردات لوازم خانگی فقط برای محصولاتی که در ایران تولید نمی‌شوند؛ رانتی دیگر برای داخلی‌ها توقف عرضه لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان به بهانه گران شدن دلار ممنوعیت واردات لوازم خانگی به ایران برداشته شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*