شواهد تصويري جديد از يك هيولاي آبي ماقبل تاريخ

 


دانشمندان با استفاده از تصوير سونار توانسته‌اند گامي به سوي اسرار هيولاي ماقبل تاريخ اعماق درياچه نس در اسكاتلند نزديك شوند.
به گزارش گجت نیوز به نقل ازسرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌اين تصوير به نمايش يك جسم زنده غيرقابل شناسايي خاكستري‌رنگ در اعماق درياچه پرداخته كه توسط يك قايقران ثبت شده است.
 

اين موجود اسرارآميز تقريبا 1.5 متري در اعماق 22 متري آبهاي گل‌آلود نس شناسايي شده است.
ماركوس آتكينسون با استفاده از دستگاه سونار ماهي‌ياب خود به ثبت پهناي اجسام در اعماق آب در زير قايق توريستي‌اش در عرض هر يك چهارم ثانيه مي‌پردازد.

 

شناسايي موجود مارمانند در درياچه نس توسط ماركوس آتكينسون


تصاوير وي در نزديكي خليج اوركوهارت اين درياچه نشان دهنده يك موجود متحرك دراز بود كه براي بيش از دو دقيقه قايق را دنبال مي‌كرد.
نشانه‌هاي ثابت بر سونار آتكينسون منجر به ايجاد يك جرم افقي شد كه نشانگر پهنا محسوب نمي‌شود.
اما كارشنسان هيجانزده هيولاي لاخ‌نس اظهار كردند كه اين موجود هيچ شباهتي به ماهي، فك يا تخته پاره نداشته و احتمالا شاهدي بر يك موجود ناشناخته در درياچه نس است.
تصوير ثبت شده از اين سونار توسط تلفن همراه آتكينسون براي وي جايزه اول بهترين تصوير را از جايزه سالانه ويليام هيل به همراه داشت.
اين در حاليست كه برخي كارشناسان بر اين باورند كه اين تصوير ممكن است نمايشگر جلبكهاي درون آب باشد چرا كه به آرامي در زمان حركت قابل ثبت شده است.
به گفته محققان، جانوران ريز پلانكتوني بر روي جلبكها زندگي مي‌كنند كه به بازتاب صداهاي صداسنجهاي بازتابي و ماهي‌يابها مي‌پردازند. از اين رو ممكن است آنچه در ابتدا يك هيولا بنظر رسيده، در حقيقت مجموعه‌اي از حيوانات و گياهان ريز زنده درياچه باشند.

تصوير بلنديهاي كوهان مانند بر روي درياچه نس در سال 2011

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*