سریال های کره ای

اگر به سریال های کره ای علاقه دارید، این لیست را از دست ندهید

در این مطلب به معرفی ۶ مورد از سریال های کره ای پرطرفدار با مضمون سفر در زمان می‌پردازیم که ممکن است برای شما نیز جذاب باشد.

صنعت سینما و تلویزیون کره جنوبی حدود دو دهه است که با پیشرفت بسیار زیاد خود، توانسته جزو بهترین‌های جهان در این عرصه لقب بگیرد. این جذابیت در سریال‌های ساخت این کشور نیز رخنه کرد و توانست با ترکیب ژانرهای مختلف انواع و اقسام داستان‌های تخیلی پرطرفدار را خلق نماید.

برترین سریال های کره ای با موضوع سفر در زمان

سفر در زمان از دیرباز جزو آرزوهای دست‌نیافتنی بشر بوده است. این مضمون به دفعات در آثار سینمایی مهم به‌عنوان یکی از دستاوردها و اختراعات آینده بشر معرفی شده است و کره‌ای‌ها نیز آن را در ترکیب مختلفی از ژانرهای تاریخی، عاشقانه و کمدی به کار برده‌اند. در ادامه محبوب‌ترین  سریال های کره ای با مضمون سفر در زمان را نام می‌بریم.

۱. دوباره ۱۸ سالگی (۱۸ Again)

سریال‌ کره ای دوباره ۱۸ سالگی

هونگ دای یانگ ۳۷ ساله است و از همه چیز اطرافش دلخور است. او سرشار از خشم عمیق و ناامیدی است و زندگی شخصی و شغلی‌اش به هم ریخته است. همسر دای یانگ می‌خواهد او را ترک کند و درخواست طلاق داده است، رئیسش او را اخراج کرده است و فرزندانش هم احساس مطمئنی درباره او ندارند. دای یانگ به گذشته خود نگاه می‌کند، زمانی که ستاره درخشان زمین بسکتبال بود و به این فکر می‌کند که کاش بتواند به آن روز‌های بازشکوه بازگردد و همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، ناگهان او خود را دوباره در سن ۱۸ سالگی می‌بیند، اما در روزگار کنونی. حالا او فرصتی دارد تا آن‌چه را که در ۳۷ سالگی باعث حسرتش شده بود به شکل دیگری رقم بزند.

۲. به سوی زمان تو (A Time Called You)

سریال‌ کره ای به سوی زمان تو

این سریال عاشقانه، یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای با مفهومی عمیق و جذاب است که داستان هان جون هی را روایت می‌کند؛ زنی که در غم مرگ نامزدش یون جون به سر می‌برد. جو هی یک سال پس از مرگ نامزدش یک نوار کاست دریافت می‌کند. او با شنیدن صدای درون کاست، به‌طور معجزه‌آسایی به سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد و در بدن یک دانش آموز دبیرستانی به نام کوون مین جو از خواب بیدار می‌شود. در این بدن تازه، او با پسری آشنا می‌شود که دقیقا شبیه نامزد درگذشته‌ی اوست. این آغاز راز‌ها و معما‌هایی است که روایت اصلی سریال را شکل می‌دهند.

«زمانی به نام تو» کمی گیج‌کننده است و زمان می‌برد تا آدم متوجه اتفاقاتی شود که در حال رخ دادن است. اما همین پیچیدگی در عین حال یکی از جاذبه‌های سریال هم هست که می‌تواند بیننده را عمیقا با خودش درگیر کند.

۳. تولد دوباره در خانواده پولدار (Reborn Rich)

سریال‌ کره ای تولد دوباره در خانواده پولدار

این سریال انتقامی و فانتزی درباره یون هیون وو است؛ منشی وفادار یک خانواده با نفوذ و ثروتمند که پس از متهم شدن به اختلاس، به‌شکل ظالمانه‌ای کشته می‌شود. اما هیون وو دوباره متولد می‌شود و این بار به‌عنوان کوچک‌ترین پسر همان خانواده ثروتمند، در حالی که هر آنچه در زندگی قبلی‌اش اتفاق افتاده را به یاد دارد. همان‌طور که او نقشه انتقام خود را می‌کشد، اسرار عجیبی را در مورد خود و خانواده‌ای که در آن متولد شده است کشف می‌کند.

۴. آقای ملکه (Mr. Queen)

سریال‌ کره‌ای آقای ملکه

جانگ بونگ هوان (چوی جین هیوک)، سرآشپز خوش تیپ، تا حدودی نفرت‌انگیز و در عین حال فوق‌العاده بااستعدادی است که در زمان حال در کاخ ریاست جمهوری کره مشغول کار است. اما یک تصادف عجیب، ناگهان او را به دوره پادشاهی چوسون می‌برد؛ اما در آن زمان او در قالب بدن یک ملکه از خواب بیدار می‌شود. حالا او نه‌تنها در زمان متفاوتی از زمان خودش به سر می‌برد، بلکه بدن تازه‌اش هم متعلق به یک جنس مخالف است. این سریال یکی از بهترین درام‌های کمدی با موضوع سفر در زمان است. بونگ هوان فضولی ذاتی و مهارت‌های آشپزی خودش را به خدمت می‌گیرد تا جایگاه خودش را در سلسله مراتب قدرت قصر ارتقا بدهد و راز‌های پشت پرده آن‌جا را کشف کند.

۵. پادشاه؛ حکمران ابدی (The King: Eternal Monarch)

سریال‌ کره ای پادشاه؛ حکمران ابدی

لی گون، پادشاه عهد کهن کره، با خاطرات گذشته دردناک خود دست به گریبان است. او شاهد مرگ خشونت‌آمیز پدرش بوده است و با این حال، تنها سرنخی که از آن حادثه باقی مانده، کارت هویت زنی به نام ته ائول است که ظاهرا لی گون را نجات داده است. در همین حال لی گون پورتالی را کشف می‌کند که او را به دنیایی دیگر، یعنی کره جنوبی امروزی هدایت می‌کند. دقیقا اینجاست که او با زنی به اسم ته ائول که یک کارآگاه در سئول است، برخورد می‌کند. او همچنین با افرادی که می‌شناسد مواجه می‌شود و شاهد است که چگونه می‌توان سرنوشت و جدول‌های زمانی را در ابعاد مختلف دستکاری کرد.

۶. ملکه و من (Queen and I)

سریال‌ کره ای ملکه و من

چوی هی جین، بازیگر گمنامی است که قرار است در یک سریال جدید، نقش یکی از ملکه‌های چوسون یعنی ملکه اینهیون را بازی کند. اما این بازی قرار است به واقعیت گره بخورد، زیرا یکی از مردان درباری طرفدار ملکه اینهیون، برای نجات ملکه از توطئه‌هایی که برای او تدارک دیده شده در زمان سفر می‌کند و به زمان حال می‌آید. او در این زمان با هی جین ملاقات می‌کند که قرار است نقش اینهیون را بازی کند. عاشقانه‌ای که بین این دو نفر شکل می‌گیرد، با رفت و برگشت‌های زمانی متعدد به دوره چوسون و زمان حال گره می‌خورد.

همچنین بخوانید:
بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید سریال های مورد انتظار ۲۰۲۴ که نباید از دست بدهید معرفی بهترین فیلم های کره ای در سال ۲۰۲۳