بهترین فیلم‌ های کره ای 2023

معرفی بهترین فیلم های کره ای در سال 2023

فیلم‌ های کره‌ای در میان مردم جهان و به‌خصوص ایرانیان، محبوبیت زیادی دارند. ما در این مقاله به بررسی بهترین فیلم های کره ای سال 2023 می‌پردازیم.

کشور کره شاید یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه تغییر و تحول باشد که طی چند دهه اخیر در صنایع مختلفی از جمله خودرو و سینما رشد شگرفی داشته است. فیلم‌ های کره ای نیز در طی چند دهه اخیر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ های جهان شده‌اند و موفقیت‌های زیادی نیز کسب کرده‌اند.

بهترین فیلم‌ های کره ای سال 2023 را بشناسید

افراد زیادی در اوقات فراغت، سینمای کره را به دیگر کشور‌ها ترجیح می‌دهند. ما نیز در این مطلب به بررسی بهترین فیلم های کره ای در سال 2023 که از طرف منتقدین نیز مورد تحسین قرار گرفته‌اند، خواهیم پرداخت.

۱. مردان پیشگام The Point Men

فیلم کره ای مردان پیشگام

این فیلم برگرفته از وقایع واقعی است که در سال 2007 در افغانستان رخ داد. در طی این سال، 23 گردشگر کره‌ای توسط نیروهای طالبان به گروگان گرفته شدند و دولت کره تصمیم می‌گیرد نیروهایی را برای نجات گروگان‌ها به افغانستان بفرستد. در طی فیلم، جائه هو و دائه سیک مامورانی هستند که توسط دولت کره فرستاده شده‌اند.

2. زندگی‌های گذشته Past Lives

فیلم کره ای زندگی های گذشته

بر اساس گزارش رولینگ استون، این درام عاشقانه بهترین فیلم کره ای سال 2023 است. داستان فیلم بدین صورت است که دو دوست در دوران کودکی بهترین روزها را با هم گذرانده‌اند، اما خانواده یکی از این دو نفر به کانادا مهاجرت می‌کند و با انجام این مهاجرت، رابطه دوستی بین این دو قطع می‌شود. طی سال‌های بعد، دوباره این دو یکدیگر را در نیویورک ملاقات می‌کنند و فرصت فراهم می‌آید تا این دو به مدت یک هفته در ارتباط با هم باشند. این فیلم در وبسایت Rotten Tomatoes به امتیاز 97 درصد و بر اساس سایت IMDb نیز به امتیاز 8 از 10 رسیده است.

3. جونگ ای Jung E

فیلم کره ای جونگ ای

این فیلم از سبک فیلم های آخرالزمانی است که در آن، زمین دیگر جای زندگی نیست و مردم دنبال راه چاره هستند. یکی از بهترین فیلم های کره ای در این سبک را باید جونگ ای دانست. داستان این فیلم بر این اساس است که دنیا دچار هرج و مرج شده و به‌دلیل تغییرات آب و هوایی، زمین دیگر قابل سکونت نیست. در این میان، ارتشی متحد تشکیل شده تا با نیروهای شورشی مقابله کند. جونگ‌ای، رهبر این ارتش متحد است که به‌صورت یک ربات هوشمند شبیه‌سازی شده است.

4. قرارداد شیطان The Devil’s Deal

فیلم کره ای قرارداد شیطان

جئون هائه وونگ، نامزد اصلی مجلس ملی است. او در فیلم قرارداد شیطان، فردی بلندپرواز و جاه‌طلب است که در مسیر رسیدن به هدفش، حریف قدرتمند و حیله‌گری به‌نام کوون سون تائه وجود دارد.

5. پروژه سکوت Project Silence

فیلم کره ای پروژه سکوت

تصور کنید روی پل فرودگاه هستید، اما پل خراب شده و در آستانه ریزش است. از طرفی افراد روی پل مورد حمله موجوداتی ترسناک و خون آشام قرار گرفته‌اند. لحظات هیجان‌انگیز این فیلم مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفته است.

6. بوکسون را بکش Kill Boksoon

فیلم کره ای بوکسون را بکش

بوکسون زنی است با دو وضعیت زندگی در تضاد با هم. او که توسط قاتل حرفه‌ای، چا مین کیو آموزش دیده، حالا در شرکت بزرگ او کار می‌کند و وظیفه کشتن افراد مختلف را بر عهده دارد. از طرفی هم او یک مادر مهربان نسبت به فرزند خود است و در این فیلم بین دوگانگی قرار می‌گیرد. حال او باید برای ادامه زندگی‌اش یا بکشد یا کشته شود.

7. رویا Dream

بهترین فیلم های کره ای 2023

افراد بی‌خانمانی هستند که ویژگی‌های منحصربه فردی در فوتبال دارند و تصمیم آنها برای این که بتوانند به یک رکورد غیرممکن در جام جهانی برسند، باعث می‌شود تیمی تشکیل دهند. مربی آنها هم فردی به نام یون هونگ دائه است. در این حین هم فردی به نام لی‌سو مین تلاش آنها و سفرشان را به تصویر کشیده و مستندی از آنها می‌سازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*