مبلغ جریمه های رانندگی

مبلغ جریمه های رانندگی تا 500 درصد افزایش می‌یابد!

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، از افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی در آینده نزدیک خبر داده است. اما مبلغ جریمه های رانندگی تا چه حد افزایش می‌یابد؟

بنا بر آخرین اخبار خودرو و با توجه به مصوبه هیئت دولت جهت افزایش 500 درصدی نرخ جرایم رانندگی، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا خبر از افزایش مبلغ جریمه‌ها طی روز‌های آینده داده است. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که مصوبه افزایش 500 درصدی جرایم راهنمایی و رانندگی، نهایتا تا پایان فروردین 1403 رسما اجرایی شود.

افزایش 500 درصدی مبلغ جریمه های رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا در توجیه افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی گفت بنا بر قانون هر ساله باید این تعرفه متناسب با افزایش تورم افزایش پیدا کند، اما از سال 1396 این اتفاق رخ نداده است. سردار حسینی همچنین با اشاره به افزایش میزان جرایم رانندگی و تصادفات از سال 1396 اعلام کرد که در سال 1402 در مجموع نزدیک به 20 هزار نفر ایرانی در تصادفات جاده‌ای فوت کرده‌اند.

تیمور حسینی

رئیس پلیس راهور ناجا معتقد است افزایش مبلغ جریمه های رانندگی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش تخلفات حادثه‌خیز داشته باشد. سردار حسینی می‌گوید سرعت غیرمجاز در جاده‌ها در کانون توجه پلیس قرار گرفته و جریمه این موضوع قرار است تا 700 هزار تومان افزایش پیدا کند. مسئله‌ای که به‌نظر پلیس می‌تواند در کاهش 20 درصدی تصادفات جاده‌ای موثر باشد.

البته این اظهارنظر جای تامل و کارشناسی دارد؛ چرا که به‌نظر می‌رسد پلیس راهور با رها کردن مواردی چون فرهنگ ترافیکی رانندگان، کیفیت خودروها و امنیت جاده‌ها، سهم زیادی برای جریمه‌های رانندگی در جلوگیری از تصادفات قائل شده باشد.

از طرفی، در سالیان گذشته همواره شاهد افزایش تعرفه کلاس‌های آموزش رانندگی که زیر نظر پلیس راهور فعالیت می‌کنند نیز بوده‌ایم؛ اما ارتقای سطح کیفی این کلاس‌ها در سطوح عملی و نظری همواره جای بحث داشته است. در مجموع باید دید آیا پلیس با افزایش مبلغ جریمه های رانندگی به اهداف خود در کاهش تصادفات می‌رسد یا خیر؟

حتما بخوانید:
سایپا خودرو باری فوتون TM را به ایران می‌آورد کاتالوگ جدید مشخصات و امکانات کی ام سی T9 کرمان موتور منتشر شد مدیران خودرو شرایط فروش تیگو ۸ پرو هیبریدی را با قیمت جدید اعلام کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*