چری فالوین A8

چری فالوین A8، سدان جدید چینی ها با یک باک 2 هزار کیلومتر راه می‌رود

کمپانی چری (Chery) چین جزئیات جدیدترین سدان پلاگین هیبرید این شرکت با نام چری فالوین A8 مدل Voyage Edition را منتشر کرد.

چری از خودرو پلاگین هیبرید فالوین A8 برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۳ چین رونمایی کرده بود. اکنون پس از گذشت مدتی، اطلاعات تکمیلی نسخه Voyage این خودرو منتشر شده که قادر به پیمایش مسیر ۲ هزار کیلومتر با یک باک است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول چری می‌پردازیم.

معرفی چری فالوین A8، نسخه هیبریدی آریزو 8

چری فالوین A8

چری فالوین A8 وویج ادیشن که در گذشته با نام A8 Pro نیز شناخته می‌شد با تحول اساسی در سیستم انتقال نیرو و پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد. شرکت چری در سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای بر بازار خودروهای پلاگین هیبرید و برقی داشته است و به‌تازگی نیز از چندین محصول با قوای محرکه نوین و پاک از زیربرندهای iCar و Yueji رونمایی کرده است. به‌گفته رئیس هلدینگ چری، اولین محصول کراس اوور کامپکت هیبرید از زیربرندهای یاد شده با کد T1GC عرضه خواهد شد که این نشان از استمرار کمپانی چری برای ساخت محصولاتی با قوای محرکه نوین خواهد بود.

چری فالوین A8 نیز تبلور همین دیدگاه چینی‌هاست. این خودرو که از نظر ابعاد، شکل ظاهری و امکانات کاملا شبیه فونیکس آریزو 8 مدیران خودرو است، در دو تست سنجش مسافت‌های طولانی مورد آزمایش قرار گرفته است. در تست اول، چری تلاش داشته اولین شرکتی باشد که با یک خودروی پلاگین هیبریدی می‌تواند مسافت ۲ هزار کیلومتری را طی کند. با توجه به اخبار منتشر شده، نسخه Voyage Edition این خودرو در تست شرکت داشته است. در آغاز تست، دو خودرو چری فالوین A8 مقر این برند در ووهو را ترک کرده و تلاش کردند از طریق مسیری ۲ هزار کیلومتری به یانچنگ برسند. اگرچه هر دو خودرو از رسیدن به رکورد پیمایش ۲ هزار کیلومتری با یک باک بنزین و باتری شارژ شده باز ماندند، اما توانستند به شعاع حرکتی ۱۹۱۹ و ۱۹۳۵ کیلومتری برسند. نتیجه این تست، نشان‌دهنده خیز بلند چری برای عرضه محصولات رقابتی در بازار جهانی است.

در تست دوم به نگرانی‌های خریداران این دسته از خودروها پرداخته شد. در واقع چری می‌خواست نگرانی خریداران از خاموش شدن خودرو در سرعت‌های بالا را برطرف نماید. در این حالت، باتری شعاع حرکتی محدودی دارد و قدرت کافی برای شارژ آن وجود نخواهد داشت. همچنین کولر خودرو روشن بوده و معمولا سرنشینان زیادی نیز درون کابین نشسته‌‌اند. در اکثر مواقع، نتیجه چنین وضعیتی کاهش سرعت خودکار خودرو خواهد بود. اما چری فالوین A8 وویج ادیشن برای نشان دادن قابلیت‌های خود به مدت یک ساعت با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت در یک پیست بیضی‌شکل حرکت کرد و مشکل خاصی نداشت. گفته شده میزان شارژ باتری در زمان آغاز این تست ۴۴ درصد بوده در پایان نیز شارژ باتری به‌واسطه عملکرد بازیابی انرژی پیشرانه درون سوز به ۴۷ درصد رسیده است.

مشخصات فنی Chery Fulwin A8

در بخش فنی، فالوین A8 نسخه وویج ادیشن از قوای محرکه پلاگین هیبریدی شامل پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی سنکرون آهنربایی دائم بهره می‌برد. راندمان گرمایی پیشرانه درون‌سوز بنزینی این خودرو به ۴۴.۵ درصد می‌رسد و قدرت ۱۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متری دارد. ظرفیت باک سوخت این سدان نیز ۶۰ لیتر اعلام شده است. باتری این خودرو نسبت به نسخه قبلی بزرگ‌تر شده و ۱۸.۳ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی چری فالوین A8

نمای داخلی چری فالوین A8

داخل کابین این خودرو کاملا مشابه سایر نسخه‌های A8 است. از امکانات نسخه فول این خودرو می‌توان کلاستر تمام دیجیتال راننده یکپارچه‌سازی شده با نمایشگر کنسول مرکزی به ابعاد مجموعا ۲۴.۶ اینچ، ۱۰ عدد کیسه هوای ایمنی با فناوری OPW، سیستم کمک راننده راداری، رادار هوشمند رانندگی بین خطوط، سیستم ترمز خودکار اضطراری، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم مانیتورینگ فشار و دمای تایر (TPMS)، سنسور نقطه کور، دستیار ترافیک (TJA/ICA)، سنسور نور و باران، سیستم هشدار برخورد از عقب، سیستم هشدار برخورد درها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم برقی صندلی و سرنشین مجهز به مموری، سیستم صوتی سونی، دوربین ۳۶۰ درجه واید، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به‌همراه گرم‌کن، فرمان برقی دی‌کات، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (AUTO HOLD)، آینه وسط الکتروکرومیک و سیستم تصفیه هوای کابین پیشرفته را نام برد.

این خودرو در سه نسخه عرضه می‌شود و قیمت آن در نسخه پایه ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار است. با توجه به قیمت مناسب و امکانات بالا، پیش‌بینی واردات و عرضه محصول در کشورمان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین بخوانید:
چری iCar V23، شاسی بلند آفرودی چینی با قوای محرکه تمام برقی معرفی شد انقلاب خودروهای برقی در چین؛ آیا غرب حریف صنعت خودروسازی چین خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*