شاهکار جدید چری یک موتور 2 لیتری توربو هیبریدی؛ پیشرانه جدید مدیران خودرو؟

شرکت چری از جدیدترین پیشرانه خود یعنی موتور 2 لیتری توربو شارژ هیبریدی رونمایی کرد که در ادامه با مشخصات فنی و خودروهای احتمالی که میزان آن خواهند بود آشنا می‌شویم.

محصولات شرکت چری که در ایران با نام مدیران خودرو شناخته می‌شوند، بیشتر میزبان پیشرانه‌های 1.5 و 1.6 لیتری توربو شارژ هستند؛ مثل ام وی ام آریزو 5 اسپرت یا فونیکس آریزو 6 جی تی. البته به استثنای خودروهای کم مصرفی مثل ام وی ام ایکس 33 کراس که به کمک موتور 1 لیتری توربو شارژ 3 سیلندر، مصرف سوخت جذابی را نوید می‌دهند. پرچمدارانی مثل فونیکس آریزو 8 و شاسی بلند تیگو 9 هم تنها محصولات چری در ایران هستند که به موتور 2 لیتری توربو مجهز شده‌اند؛ اما موتور 2 لیتری توربو هیبریدی چطور؟ این سوالی است که در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به آن پاسخ می‌دهیم.

فهرست عناوین:

موتور 2 لیتری توربو شارژ هیبرید چری

موتور 2 لیتری توربو شارژ هیبرید چری

شرکت اکوتک (EchoTech) یکی از زیرمجموعه‌های چری است که تمام تمرکز و قدرت خود را روی ساخت و توسعه پیشرانه‌های هیبریدی قرار داده و در آخرین شاهکار خود، موتور 2 لیتری جذاب چینی‌ها را با یک موتور برقی ترکیب کرده تا بیشترین قدرت و نیرو را تقدیم مشتری‌ها کند.

مشخصات موتور H4J20

موتور 2 لیتری توربو شارژ هیبرید چری

در حال حاضر از توان موتور 2 لیتری توربو هیبرید جدید چری، اطلاعات دقیق و رسمی منتشر نشده است اما بیایید و به سراغ افشاگران چینی برویم. در کد این موتور یعنی عبارت H4J20 چند نکته وجود دارد. حرف H به معنای هیبرید بودن است و عدد 4 و 20 هم به ترتیب، به چهار سیلندر و 2 لیتری بودن اشاره می‌کنند و حرف J هم بیانگر سیستم تزریق مستقیم سوخت است. موتور 2 لیتری در فونیکس آریزو 8 هم تقریبا توانی معادل 255 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده می‌کند. با این تفاسیر، حدس می‌زنیم که نیروی موتور 2 لیتری توربو هیبریدی چری احتمالا کمی پایین‌تر از این اعداد باشد تا هماهنگی بین پیشرانه بنزینی و برقی رعایت شود.

موتور 2 لیتری هیبرید چری روی کدام خودروها قرار می‌گیرد؟

در حال حاضر، فقط یک داوطلب برای استفاده از موتور 2 لیتری توربو هیبریدی چری به میدان آمده است و آن هم خودرویی نیست جز جتور تراولر هیبریدی در نسخه آفرودی. این خودرو قرار است در ابتدای سال 2025 راهی صحنه شود و پس از آن، گزینه‌های دیگر هم به روی میز خواهند آمد. با این تفاسیر، احتمالا به این زودی‌ها هیچ کدام از محصولات مدیران خودرو میزان این پیشرانه نخواهند بود؛ چرا که نسخه بنزینی جتور تراولر قرار است به کمک بهمن موتور و احتمالا تحت برند بی ام اسپیس راهی ایران شود.