نمایشگر گلکسی S24 Ultra

راز ضد انعکاس بودن نمایشگر گلکسی S24 Ultra سامسونگ فاش شد

سامسونگ بالاخره راز ضد انعکاس بودن شیشه گوریلا گلس نمایشگر گلکسی S24 Ultra را فاش کرده که نشان می‌دهد واقعا فناوری اسرارآمیزی در پشت آن نهفته است.

با رونمایی سامسونگ از پرچمداران جدید در مراسم آنپکد 2024، توجه همه به سمت نوآوری‌های سامسونگ در این گوشی ها جلب شده بود. چراکه سامسونگ ادعا می‌کرد نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا بهترین بوده و در بین همه گوشی ها قدرت ضد انعکاسی فوق‌العاده‌ای دارد. کاربران نیز پس از عرضه رسمی سراغ آن رفتند و این ضد انعکاس بودن نمایشگر را تایید کردند. در نمایشگر این پرچمدار از شیشه گوریلا گلس آرمور استفاده شده که گفته می‌شود یکی از بهترین هاست و حالا هم با فاش شدن این راز ضد انعکاسی بالا، گلکسی S24 Ultra جایگاه ویژه‌ای یافته است.

اگر شما هم می‌خواهید از این راز نمایشگر گلکسی S24 Ultra مطلع شوید، با گجت نیوز همراه باشید.

از زمانی که سامسونگ شیشه گوریلا گلس آرمور را با گلکسی اس 24 اولترا معرفی کرد، مردم تحت تاثیر خواص واقعی سیلیکات جدید توسعه یافته قرار گرفتند. چراکه فکر می‌کردند این ماده سیلیکات است که باعث شده این نمایشگر چنین قدرت فوق‌العاده ای در بازتاب نور نسبت به سایر گوشی ها دارد.

نمایشگر گلکسی S24 Ultra

خاصیت ضد انعکاسی نمایشگر گلکسی S24 Ultra

اما اکنون سامسونگ با انتشار یه ویدیو کوتاه راز پشت این شیشه را فاش کرده که در آن جادوی خاصیت ضد تابش گلکسی اس 24 اولترا را توضیح می‌دهد. سامسونگ در این ویدیو، شیشه گوریلا گلس آرمور- Corning Gorilla Armor را مقاوم‌ترین و پیشرفته‌ترین شیشه گوریلا گلس ساخته شده در برابر خراش معرفی می‌کند.

فاش شدن راز ضد انعکاس بودن نمایشگر گلکسی S24 Ultra

راز خاصیت ضد تابش گلکسی اس 24 اولترا در فرآیند لایه‌بندی در مقیاس نانو آن است که روی شیشه اعمال می‌شود. کمپانی کورنینگ از پلاسمای یکنواخت از یک محفظه پر از آرگون استفاده کرده تا لایه‌های ضخیم نانومتری را روی شیشه قرار دهد. برخی از این لایه‌های ضخیم نانومتری در گوریلا گلس آرمور مانند فیلترهای پراکندگی یک طرفه کوچک عمل کرده و به جای فقط بازتاب دادن آن، نور بیرون را به درون لایه‌های شیشه‌ای پراکنده می‌کنند. 

این باعث می‌شود تا به جای یک انعکاس قوی و متمرکز، نور به صورت ضعیف از سطح نمایشگر بازتابنده شده و این عامل اصلی در خاصیت ضد تابش این شیشه است.

 

شایان ذکر است که گوریلا گلس آرمور در حال حاضر به صورت انحصاری فقط برای سامسونگ ساخته شده و طبق ادعا شرکت سازنده، شیشه جدید می‌تواند تا 75 درصد تابش خیره کننده نور را کاهش دهد. همچنین در تست‌های سقوط نیز توانست تا سه برابر بهتر از نسل قبلی خود را نشان دهد مقاومت کند.

طبق پیش بینی‌ها گفته می‌شود که پس از پایان دوره انحصار طلبی سامسونگ، شرکت کورنینگ خط تولید این شیشه منحصر به فرد را برای سایر سازندگان گوشی و نمایشگر توسعه خواهد داد. اگر شما هم از گلکسی S24 Ultra استفاده کرده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربه استفاده تان از نمایشگر این گوشی در بخش نظرات برایمان بنویسید.

در گجت نیوز بخوانید: عقب ماندگی به سبک اپل؛ ویژگی جذاب نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اوترا دو سال دیگر به آیفون ۱۷ می‌آید عملکرد خیره کننده محافظ صفحه نمایش گلکسی S24 را تماشا کنید محافظ جدید Corning Gorilla Armor برای نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا معرفی شد مقایسه شیائومی ۱۴ اولترا با سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا ؛ اژدهای چینی در برابر غول کره ای خطوط سبز رنگ عجیب روی نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا، صدای خریداران را درآورد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*