تبلیغ کولر گازی در ایران

تبلیغ کولر گازی در ایران ممنوع شد

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر خبر از ممنوعیت تبلیغ کولر گازی در ایران، بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انرژی داده است.

در شرایطی که این روزها با گرم شدن هوا شاهد تبلیغات متعدد تلویزیونی و بنری انواع کولر گازی هستیم، مدیرعامل شرکت توانیر از ممنوعیت تبلیغات کولر گازی در ایران با مصوبه جدید شورای عالی انرژی خبر داده است.

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی در ایران

به‌گفته مصطفی رجبی مشهدی، در جدیدترین مصوبه شورای عالی انرژی، وظیفه ممنوعیت تبلیغات کالاهایی با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری با اقلیم‌های مختلف ایران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده است.

با این اوصاف انتظار می‌رود وزارت ارشاد با همکاری نهادهای مربوطه از جمله سازمان صداوسیما، اقدامات لازم برای ممنوعیت تبلیغات این کالاها را به‌عمل آورد. مدیرعامل توانیر می‌گوید برای هماهنگی بیشتر در این زمینه، وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت نیز پیشنهادهای لازم را در اختیار وزارت ارشاد و صداوسیما خواهند گذاشت.

کولر گازی

گفتنی است ابلاغ مصوبه ممنوعیت تبلیغ کولر گازی در ایران در شرایطی رخ می‌دهد که این روزها شاهد تبلیغات تلویزیونی متعددی برای انواع کولرهای گازی هستیم. از طرفی در سطح شهر نیز بنرهای بسیاری در این زمینه به‌چشم می‌خورد.

برای مقایسه بد نیست بدانید حدود 20 میلیون کولر آبی در ایران حدود 10 هزار مگاوات انرژی مصرف می‌کنند؛ حال آن‌که 10 میلیون کولر گازی به‌تنهایی 20 هزار مگاوات از انرژی کشور را مصرف می‌کنند.

از دست ندهید:
کولر گازی جدید شیائومی با قابلیت‌های خاص خود، تابستان را قابل تحمل می‌کند با کولر گازی Mijia HP2 شیائومی، تابستان را خنک و دلچسب تجربه کنید لوازم خانگی گران می‌شود؟