آریزو 8 شاین مکس

آریزو 8 یا شاین مکس ایران خودرو؛‌ مقایسه سدان‌های لاکچری بازار ایران

آریزو 8 مدیران خودرو و شاین مکس ایران خودرو به‌عنوان دو سدان لوکس بازار ایران محسوب می‌شوند؛ اما از بین Arrizo 8 و Shine Max کدام‌یک گزینه بهتری است؟

دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو و فونیکس آریزو 8 مدیران خودرو به‌عنوان دو سدان چینی لوکس جدید بازار ایران محسوب می‌شوند. اما از میان این دو سدان لاکچری کدام‌یک گزینه بهتر است؟ در این بخش از اخبار خوردو سایت گجت نیوز با مقایسه طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات به این پرسش که از بین Arrizo 8 و Shine Max کدام برای خرید گزینه بهتری است، پاسخ خواهیم داد.

مقایسه طراحی آریزو 8 و شاین مکس

آریزو 8

آریزو 8 و شاین مکس در قالب دو سدان لوکس چینی از طراحی مدرن و جذابی بهره می‌برند و انتخاب میان آن دو به سلیقه مشتریان برمی‌گردد. در نمای جلو هر دو خودرو یک جلوپنجره بزرگ به شکل ذوزنقه برعکس با الگوی داخلی به‌چشم می‌خورد که ترکیب آنها با ورودی‌های هوای عمودی در دو طرف و چراغ‌های افقی تیز در بالا توانسته نمای جذابی را به‌وجود آرورد. طراحان چراغ‌های افقی تیز شاین مکس را با یک خط قرمز و چراغ‌های Arrizo 8 را با یک تریم کرومی به یکدیگر متصل کردند. همین سبک طراحی باعث شده تا این دو خودرو در نمای جلوی شباهت زیادی داشته باشند.

شاین مکس

همچنین وجود فرم مشابه خودروهای فست‌بک در نمای کناری باعث افزایش شباهت میان این دو خودرو شده است. هر دو خودرو در نمای عقب نیز به چراغ‌های یکپارچه مجهز شدند که البته هر کدام از طراحی متفاوتی بهره می‌برند. در مجموع Shine Max و Arrizo 8 به در بخش طراحی ظاهری در یک سطح قرار دارند و انتخاب میان آنها سلیقه‌ای است. البته می‌توان گفت طراحی آریزو 8 هماهنگ‌تر و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

بخش طراحی داخلی

آریزو 8

آریزو 8

شاین مکس و آریزو 8 از کابینی مدرن و لوکس بهره می‌برند، اما به‌نظر می‌رسد سدان چری در این بخش نیز عملکرد بهتری داشته است. آریزو 8 فونیکس به نمایشگرهای متصل به یکدیگر برای صفحه‌آمپر و سیستم اطلاعاتی سرگرمی، طراحی جذاب رودری‌ها، تریم تزئینی جذاب روی داشبورد و نورپردازی داخلی مجهز شده که ترکیب آنها یک نمای جذاب و لوکس‌تر را نسبت به شاین مکس به‌وجود آورده است.

شاین مکس

شاین مکس

دانگ فنگ Shine Max نیز از صفحه‌آمپر دیجیتالی، تریم نارنجی رنگ بالای داشبورد به همراه تودوزی دورنگ بهره می‌بردکه ترکیب آنها فضای قابل قبولی را ایجاد کرده است، اما نسبت به Arrizo 8 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

آریزو 8

این دو سدان لوکس چینی از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی بهره می‌برند. از جمله امکانات مشترک میان این دو خودرو می‌توان به دوربین 360 درجه، شارژر بی‌سیم گوشی، کول باکس، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرم‌کن، تهویه، حافظه و ماساژور صندلی راننده، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار برخورد جلو، سیستم پایش نقاط کور، دستیار کمکی تغییر لاین و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد.

شاین مکس

البته آریزو به امکانات بیشتری چون نمایشگرهای بزرگتر 12 اینچی، گرم‌کن غربیلک فرمان، 9 کیسه هوای ایمنی (در مقابل 6 کیسه هوای شاین مکس) مجهز شده و به همین دلیل نسبت به خودرو شاین مکس ایران خودرو در سطح بالاتری قرار دارد.

مشخصات فنی آریزو 8 و شاین مکس

آریزو 8 و شاین مکس در بخش مشخصات فنی کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. شاین مکس در حال حاضر در نسخه بنزینی روانه بازار ایران می‌شود و این نسخه دارای یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو است که می‌تواند قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه با حجم پایین خود می‌تواند خروجی مناسبی را ارائه دهد، اما با توجه به کلاس این خودرو، بهتر بود به موتور بزرگ‌تر و قوی‌تری مجهز شود.

در همین راستا آریزو 8 به قوی‌ترین پیشرانه چری مجهز شده است. این پیشرانه 2 لیتری توربو که در تیگو 8 پرو مکس نیز وجود دارد می‌تواند قدرتی برابر با 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را تولید کند. از این رو آریزو 8 در بخش فنی نیز نسبت به شاین مکس برتری دارد. همچنین پیشرانه 2 لیتری آریزو 8 علاوه بر شتاب و کشش بهتر، فشار کمتری را نسبت به پیشرانه 1.5 لیتری شاین مکس تجربه خواهد کرد که همین موضوع استهلاک و خرابی کمتری را به‌همراه خواهد داشت. قدرت تولید شده از پیشرانه‌های هر دو خودرو توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

قیمت 

ایران خودرو قیمت شاین مکس وارداتی در کارخانه را 1 میلیارد و 550 میلیون تومان اعلام کرد؛ اما این خودرو در بازار آزاد ایران حدود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت دارد. البته قیمت آریزو 8 هنوز توسط مدیران خودرو اعلام نشده است، اما با توجه به این‌که قیمت آن به تیگو 8 پرو نزدیک خواهد بود، می‌توان قیمت 2 میلیارد و تا 2 میلیارد و 300 میلیون تومان را برای آن در نظر داشت. از این رو قیمت کارخانه‌ای آریزو 8 در سطح قیمت بازار شاین مکس خواهد بود.

جمع‌بندی

آریزو 8 از نظر طراحی، سطح امکانات و پیشرانه نسبت به شاین مکس در سطح بالاتری قرار دارد. از این رو اگر اختلاف قیمتی زیادی با شاین مکس نداشته باشد، می‌تواند به گزینه بهتری برای خرید تبدیل شود، اما اگر بین آنها اختلاف قیمت زیادی وجود داشته باشد، انتخاب آریزو 8 به‌عنوان گزینه بهتر نیز دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
واردات آریزو ۸ هیبرید رسماً تایید شد + مشخصات فنی و قیمت احتمالی نگاهی نزدیک به شاین مکس هیبریدی ایران خودرو + ویدیو