آئودی SQ7 معرفی شد؛ توربو شارژ الکتریکی شگفت انگیز !

آئودی دست پر به نمایشگاه ژنو آمد، اما جلوه‌ی ویژه‌ی محصولاتش به SUV قدرتمندی منتهی شد که قرار است خانواده‌ی Q7 را یک قدم به جلو ببرد. این شاسی بلند، SQ7 نامیده می‌شود که اولین خودرو الکتریکی با موتور توربو شارژ محسوب می‌گردد. اما آنچه که همیشه علاقه‌مندان اتومبیل را دل آزرده می‌ساخت، تاخیر توربو بود که ظاهرا آئودی این اشکال را در SQ7 جدید با استفاده از یک کمپرسور برقی و دو توربو شارژر سنتی معالجه کرده است. برای شناخت بیشتر این خودرو، در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

audi-q7-s-electric-turbo-29

در هسته‌ی اصلی این SUV پر قدرت، پیشرانه‌ی V8 توربو دیزل ۴.۰ لیتری جای گرفته که قادر است قدرتی معادل ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر را سبب شود و از این جهت، باید SQ7  را در نوع خود قدرتمندترین خواند. این گشتاور  در ۱۰۰۰ تا ۳۲۵۰ دور در دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد.

audi-q7-s-electric-turbo-4

ترجمه‌ی این توان عظیم، صرف زمان ۴.۸ ثانیه‌ای برای رسیدن SQ7 از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. در همین حال، نهایت سرعت به شکل الکتریکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده است.

در ابتدای مطلب از موضوع تاخیر توربو یاد کردیم که ظاهرا آئودی در SUV جدیدش راه‌ حلی برای آن پیدا کرده است. کلید شتاب قابل توجه این خودرو، یک کمپرسور بزرگ برقی است که با عنوان EPC شناخته می‌شود. این قطعه در مسیر جریان هوای اینتر کولر قرار گرفته و از همین طریق، می‌تواند بدون نیار به گاز های خروجی از اگزوز، تا ۷۰.۰۰۰ دور در دقیقه بچرخد. سیستم تامین انرژی نیز به یک باطری لیتیوم بون ۴۸ ولت مختص شده که به طور خاص برای پشتیبانی از کمپرسور برقی طراحی شده است.

این خودرو در کنار موتور پیشرفته‌اش، سیستم گیبرکس چشمگیری را در خود جای داده است. همچنین باید گفت که SQ7 چرخ‌های عقب فرمان پذیری دارد که می‌تواند تا ۵ درجه تغییر زاویه را متحمل شود. این تغییر جهت موجب کاهش شعاع چرخ و ثبات بیش‌تری در سرعت‌های بالا می‌شود.

با وجود  فن‌آوری های چشمگیری که در داخل این شاسی بلند وجود دارد، آئودی به هیچ وجه از ظاهر آن غافل نشده است. گذشته از چرخ‌های بزرگ ۲۰ اینچی، یک دیفیوزر و آینه بقل هایی منحصر به فرد با کلاهی نقره‌ای، همگی از مواردی هستند که آن را هر چه بیش‌تر چشم‌نواز کرده است. البته در یک نگاه اجمالی، تغییرات زیادی در مقایسه با  Q7 حاصل نشده است. در داخل نیز، کابینی پر زرق برق دیده می‌شود که البته طراحی چندان جدیدی ندارد.

تمامی این ها عواملی هستند که باعث شده  SQ7 با قیمت ۸۹,۹۰۰ یورو ( ۹۷,۶۱۸ دلار آمریکا ) در بازار عرضه شود.

منبع: gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا خدرو می سازن نه سایپا و ایران خودرد :Sad: