ساخت آهنگ با هوش مصنوعی در سایت Udio

بهترین سایت هوش مصنوعی برای ساخت آهنگ

پلتفرم Udio که به‌تازگی نسخه آزمایشی آن شروع به کار کرده، یکی از بهترین سایت‌های هوش مصنوعی برای ساخت آهنگ در ژانرهای مختلف است.

در حالی که فناوری هوش مصنوعی (AI) با قدرت در دنیای موسیقی نفوذ می‌کند، نگرانی‌هایی در بین اهالی این عرصه در حال شکل‌گیری است. Udio، سرویس جدید تولید موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی، نمونه‌ای از این پیشرفت است که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته. برخی آن را ابزاری انقلابی می‌دانند و برخی دیگر نگران تأثیر آن بر آینده موسیقی هستند.

همانطور که به یاد می‌آورید، هفته گذشته بیش از ۲۰۰ هنرمند موسیقی با امضای نامه‌ای سرگشاده، نسبت به چنین سرویس‌هایی ابراز نگرانی کردند. Udio به نوعی تجسم ترس‌های آن‌هاست. اما آیا این نگرانی‌ها بر حق است؟

ساخت آهنگ با هوش مصنوعی در سایت Udio

باید اعتراف کرد که با وجود جذابیت اولیه آهنگ‌های ساخته شده توسط Udio از نظر فنی، خروجی آن بی‌عیب نیست. تجربه ما با ابزار خلق موسیقی این پلتفرم، چندان راضی‌کننده نبود و نتایج به پای Suno نمی‌رسیدند. نمونه‌های باکیفیت موسیقی در وب‌سایت Udio احتمالا محصول دخالت هنرمندان انسانی (مانند نوشتن متن ترانه) و انتخاب بهترین بخش‌های ساخته شده از میان خروجی‌های متعدد هوش مصنوعی است. در واقع، Udio در بخش پرسش و پاسخ خود، یک فرایند پنج مرحله‌ای برای ساخت یک آهنگ ۱.۵ دقیقه‌ای تشریح کرده که نشان می‌دهد دخالت انسان برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه، ضروری است.

در گجت نیوز بخوانید:
هوش مصنوعی MusicGen، متن را به آهنگ تبدیل می‌کند

موسیقی خام ساخته شده توسط هوش مصنوی Udio

برای درک بهتر موضوع، ما آهنگی با موضوع «کوسه ماه» (موضوعی عجیب و غریب) را با Udio و همچنین Suno ساختیم. نتیجه خام Udio در مقایسه با Suno، ناتمام و حتی کمی آزاردهنده به نظر می‌رسید (می‌توانید نسخه Suno آهنگ را برای مقایسه بشنوید). همچنین، مدت زمان قطعه ساخته شده توسط Udio به طور پیش‌فرض تنها ۳۲ ثانیه است، در حالی که Suno قطعه‌ای ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه‌ای تولید کرده بود. البته Udio امکان طولانی کردن قطعه را می‌دهد، اما این موضوع تایید می‌کند که هوش مصنوعی به تنهایی برای خلق یک اثر موسیقایی کامل، کافی نیست.

ساخت آهنگ با هوش مصنوعی در سایت Udio

این مثال به خوبی نشان می‌دهد که در حال حاضر، هوش مصنوعی بیشتر ابزاری برای کمک به آهنگسازان است تا رقیبی برای آن‌ها. با این حال، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این روند در آینده به چه سمتی خواهد رفت. شاید روزی فرا برسد که هوش مصنوعی بتواند به طور مستقل، قطعاتی باکیفیت و تاثیرگذار خلق کند، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که همکاری انسان و هوش مصنوعی، کلیدی برای خلق موسیقی اصیل و ماندگار است.

آموزش ساخت آهنگ با هوش مصنوعی آهنگساز Udio

ساخت آهنگ در هوش مصنوعی Udio، فرایندی ساده و سرگرم‌کننده است. کافیست یک حساب کاربری بسازید و با وارد کردن یک متن راهنما، به هوش مصنوعی فرمان دهید. این متن راهنما می‌تواند شامل متن ترانه، توصیف فضای کلی قطعه (داستان) و حتی تگ‌های مربوط به سبک موسیقی باشد. Udio سپس در دو مرحله جادوی خود را انجام می‌دهد.

آموزش ساخت آهنگ با هوش مصنوعی در سایت Udio

ابتدا باید بدانید که هوش مصنوعی Udio شبیه به چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) از یک مدل زبان بزرگ (LLM) استفاده می‌کند تا بر اساس متن راهنمای شما، ترانه‌ای را بسازد. در مرحله دوم، با روشی که Udio هنوز آن را فاش نکرده، موسیقی را تولید می‌کند. حدس زده می‌شود این روش شبیه به مدل‌های پخش (Diffusion models) مانند Stable Audio از Stability AI باشد.

این پلتفرم هوش مصنوعی با ترفند کلیدی خود از متن راهنمای شما دو قطعه موسیقی مجزا خلق می‌کند تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. پس از انتخاب، می‌توانید آهنگ را با جامعه Udio به اشتراک بگذارید، فایل صوتی یا تصویری آن را برای انتشار در دیگر پلتفرم‌ها دانلود کنید یا مستقیما آن را در شبکه‌های اجتماعی به گوش همه برسانید.

جالب اینکه، کاربران دیگر Udio هم می‌توانند قطعات ساخته شده را بازآفرینی (Remix) کرده یا بر اساس آن‌ها آثار جدیدی خلق کنند. نکته قابل تأمل این است که طبق قوانین استفاده Udio، این شرکت هیچ حقی روی آثار ساخته شده ندارد و شما می‌توانید آزادانه از آن‌ها برای مقاصد تجاری هم استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*