آنقدر خودرو به کشور وارد شده که در بنادر جای پارک نیست

آنقدر خودرو به کشور وارد شده که در بنادر جای پارک نیست!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهارنظر جالبی درباره فرآیند واردات خودرو گفته آنقدر خودرو به کشور وارد شده که در بنادر جای پارک وجود ندارد!

در جدیدترین اخبار خودرو، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی با اشاره به وجود حدود 50 هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور، گفته مشکل فعلی واردات، فقدان فضای پارک کافی در بنادر است و در نتیجه، شمار زیادی از خودروهای وارداتی روی کشتی هستند.

تعداد خودرو وارد شده به کشور به حدی است که جای پارک نداریم!

عباس علی‌آبادی، درباره آخرین جزئیات فرآیند واردات خودرو در سال 1403 گفت تا امروز برای واردات 130 هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. او به مردم توصیه کرد که برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ چرا که برخی از افراد در حال سوءاستفاده از شرایط فعلی و گران‌فروشی هستند.

وزیر صمت با اشاره به افزایش سرعت واگذاری خودروهای وارداتی به مردم در آینده نزدیک، گفت در حال حاضر 50 هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد. وی افزود مشکل فعلی برای واردات خودرو، فقدان فضای پارک کافی در بنادر است و در نتیجه خودروهای زیادی روی کشتی نگهداری می‌شوند.

واردات خودرو به ایران

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اولویت خودروهای تولید داخل از نظر صمت، گفت ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم و ترجیح‌مان عرضه خودروهای داخلی باکیفیت است. وزیر صمت همچنین ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سال خوبی از نظر تحویل خودرو به مردم باشد.

عباس علی‌آبادی در ادامه با اشاره به روند عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، اظهار کرد تمام تلاش وزارت صمت، ثبت رکوردهای مناسب در سطوح کیفی، کمی و قیمتی است؛ اما با توجه به این‌که خودرو در ایران به یک کالای سرمایه‌ای بدل شده، از نوسانات دیگر در بازار نیز تاثیر می‌گیرد.

وزیر صمت در پایان با تاکید بر این‌که در زمینه تولید و عرضه خودرو کسری وجود ندارد، گفت مردم اگر صبر و حوصله داشته باشند نیازشان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:
فولکس واگن ID.4 در ایران معرفی شد؛ کراس اوور وارداتی ماموت خودرو جیلی آزکارا در بازار ایران قیمت خورد مشخصات فنی و امکانات نیسان ترا چینی برای عرضه در بازار ایران منتشر شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*