خودرو آفرودی بی وای دی فانگ چنگ لئوپارد 5

فنگ چنگ لئوپارد 5 آفرودی با شتاب 4 ثانیه‌ای معرفی شد

بی وای دی از نسخه آفرودی فنگ چنگ لئوپارد 5 که یک شاسی بلند هیبریدی با شتاب صفر تا صد 4 ثانیه‌ای است رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی بی وای دی لئوپارد 5 همراه می‌شویم.

زیرمجموعه جدید بی وای دی یعنی برند فنگ چنگ حسابی با محصولات جدید خود سر و صدا به پا کرده است. آن‌ها ابتدا با معرفی اولین خودرو اسپرت برقی خود یعنی فنگ چنگ سوپر 9 به میدان آمدند و سپس شاسی بلند لئوپارد 8 و لئوپارد سوپر 3 را به صحنه فرستادند. اکنون نوبت به یک محصول جدید، اما آفرودی رسیده که قبلا با نسخه شهری آن آشنا شده بودیم. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ فانگ چنگ بائو 5 افرود می‌رویم و تمام مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم. البته قبل از شروع مطلب، باید بگوییم که هر سه محصول جزو خانواده جدید فانگ چنگ یعنی خانواده 853 (اول نام هر سه محصول) هستند.

معرفی فنگ چنگ لئوپارد بائو 5 آفرودیفانگ چنگ بائو لئوپارد 5

در ابتدای کار باید بگوییم که از نظر قوای فنی و موتورهای الکتریکی، هیچ تغییری در این محصول به وجود نیامده و صرفا با تغییرات جذاب ظاهری و کمی هم سیستم تعلیق جدید طرف هستیم. رینگ های آفرودی با مقاومت بالاتر در برابر ضربه و خط و خش به همراه لاستیک های گل درشت AT در کنار کیت تعلیق که ارتفاع خودرو را بالاتر می‌برد، از مهم‌ترین تفاوت‌های فانگ چنگ لئوپارد 5 افرود با نسخه شهری به حساب می‌آیند. همچنین چند رنگ جدید هم برای بی وای دی بائو لئوپارد 5 جدید تعریف شده است که تمام آن‌ها را می‌توانید در تصاویر این مطلب تماشا کنید.

مشخصات فنی بی وای دی بائو 5

خودرو آفرودی بی وای دی فانگ چنگ لئوپارد 5

همانطور که گفتیم، نسخه آفرودی و مدل شهری فنگ چنگ لئوپارد 5 در قوای فنی فرقی با هم ندارند و اینجا هم دوباره شاهد همان پلتفرم معروف بی وای دی یعنی پلتفرم DMO هستیم. جدا از پلتفرم، فنگ چنگ لئوپارد 5 آفرودی یک خودرو شاسی بلند پلاگین هیبریدی به حساب می‌آید که میزبان یک پیشرانه بنزینی و دو موتور الکتریکی است.

خودرو آفرودی بی وای دی فانگ چنگ لئوپارد 5

پیشرانه بنزینی توربو شارژ 1.5 لیتری در بی وای دی بائو لئوپارد 5 آفرودی تقریبا نزدیک به 195 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده می‌کند. در کنار این مجموعه، دو موتور برقی هم در محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند که به ترتیب، 272 و 388 اسب بخار قدرت و 360 و 388 نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده می‌کنند. به لطف مجموع توان خروجی 670 اسب بخاری و 760 نیوتن متری، فنگ چنگ لئوپارد 5 آفرودی می‌تواند در کمتر از 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.خودرو آفرودی بی وای دی فانگ چنگ لئوپارد 5

نیروی این خودرو هم از پکیج باتری های فنگ چنگ لئوپارد 5 آفرودی تامین می‌شود که ظرفیتی معادل 32 کیلو وات ساعت دارند. ترکیب این باتری‌ها با باک 80 لیتری بنزین، شعاع حرکت فانگ چنگ بائو 5 آفرودی را به نزدیک 1200 کیلومتر می‌رساند.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی و آپشن های جدید در بی وای دی لئوپارد 5 آفرودی هم می‌توان به اضافه شدن دستیار رانندگی آفرودی می‌توان اشاره کرد. این دستیار، امکاناتی مثل کروز کنترل آفرودی (برای سرعت‌های زیر 20 کیلومتر بر ساعت) و حالت‌های رانندگی شن و ماسه، گل، سنگ، برف و یخ را در اختیار راننده قرار می‌دهد.