بهترین هدفون بلوتوث 2024

بهترین هدفون های بلوتوث سال 2024 که از خریدشان پشیمان نخواهید شد

اگر قصد خرید هدفون وایرلس در سال 2024 را داشته و دنبال بهترین مدل های بلوتوث سال می‌گردید در ادامه با ما همراه باشید تا پنج مورد از جذاب‌ترین محصولات بازار را معرفی کنیم.

دوره کنونی را می‌توان دوران طلایی هدفون‌های بیسیم دانست. از زمانی که اپل در تصمیمی انقلابی درگاه هدفون را از آیفون‌هایش حذف کرد و سایر گوشی‌سازان نیز دنباله‌روی کوپرتینویی‌ها شدند، ایربادهای بیسیم با پیشرفت شگفت‌انگیزی در کیفیت روبرو شده و به گزینه اول بسیاری افراد برای گوش کردن به موزیک تبدیل شده‌اند.

گرایش انفجاری به هدفون های بیسیم در سال‌های اخیر باعث شده که تنوع این محصولات به‌طور باورنکردنی افزایش پیدا کرده و برندهای مختلفی از جاهای مختلف جهان با هدف کسب سود در این بازار فوق‌العاده پرپتانسیل بخشی از سود آن را تصاحب کرده و به جیب بزنند. همین تنوع و گستردگی بی‌نظیر باعث سخت‌تر شدن انتخاب هدفون بیسیم مناسب برای بسیاری افراد شده است.

به جز حجم و کیفیت صدا که مهم‌ترین سنجه هر هدفون به شمار می‌روند، قابلیت‌های متعددی که هدفون‌های بیسیم ارائه می‌کنند نیز باعث سخت‌تر شدن انتخاب بین آن‌ها شده است. به عنوان مثال قابلیت‌هایی مثل حذف نویز فعال، کدک‌های بلوتوثی کیفیت بالا یا کلیدهای لمسی از جمله قابلیت‌هایی هستند که می‌توانند در انتخاب هدفون بلوتوثی تاثیرگذار باشند. علاوه بر این، هزینه هم مثل همیشه تاثیرگذارترین عامل در انتخاب هدفون‌های بیسیم به شمار می‌رود.

بهترین هدفون بلوتوث 2024

البته بسیاری موزیک‌بازهای حرفه‌ای و علاقمندان به ادوات صوتی همچنان استفاده از هدفون‌های سیمی را به ایربادهای بیسیم ترجیح می‌دهند. با این وجود هدفون های بیسیم روز به روز در حال گسترده‌تر شدن هستند و تنوع بیشتری پیدا می‌کنند.

بهترین هدفون های بلوتوث 2024

اگر شما هم قصد خرید یک هدفون بلوتوث داشته و دنبال بهترین گزینه در سال 2024 می‌گردید در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از برترین محصولات حال حاضر دنیا را بررسی کنیم.

هدفون Sony WH-1000XM5

اگر دنبال خرید بهترین هدفون های بلوتوثی سال 2024 از هر نظر می‌گردید، احتمالا گزینه مورد نظر شما مدل WH-1000XM5 سونی است. برجسته‌ترین قابلیت این هدفون حذف نویز آن است که سال‌ها تجربه سونی در ارائه بهترین انواع نویز کنسلینگ را به عنوان پشتوانه خود دارد! بنابراین هرچند نمی‌توان انتظار داشت که تمام صدای محیط اطراف توسط حذف نویز این هدفون‌ها مسدود شوند؛ اما تجربه سوررئال محو شدن صدای محیط با روشن شدن این دستگاه تجربه‌ای‌ست که کمتر برندی قادر به ارائه آن خواهد بود!

ایرباد بیسیم سونی

محصول جدید سونی همچنین برای استفاده عموم کاربران ساخته شده و به همین دلیل پروفیل صدای استانداردی دارد. البته در نگاه اول ممکن است باس این دستگاه کمی بیش از اندازه قدرتمند به نظر برسد؛ اما اگر پروفیل صدا مورد پسندتان نیست می‌توانید با استفاده از اکولایزر هوشمند آن، به تنظیمات مناسب صوتی برای گوشتان دست پیدا کنید. با این وجود به‌طور کلی توانمندی پخش صدای این هدفون بسیار عالی ارزیابی شده و دامنه آکوستیکی آن نیز فوق‌العاده عریض است.

علاوه بر اکولایزر هوشمند، برخی قابلیت‌های جذاب دیگر این هدفون نیز در تبدیل شدن آن به یکی از بهترین مدل‌های بازار نقش پررنگی دارند. صدای محیطی دالبی اتموس یکی از این موارد است که برای برخی افراد اهمیت فراوانی دارد. از سوی دیگر، مد شفاف حذف نویز دستگاه نیز کاربری بسیار ایده‌آلی داشته و برای برقراری ارتباط با سایرین یا استفاده از آن‌ها هنگام رانندگی کاملا مفید است. همچنین پشتیبانی از دستیار گوگل یا الکسا نیز قابلیت دیگری است که عملکردی سریع و تند داشته و می‌تواند به‌راحتی در اختیار کاربر قرار گیرد. همچنین قابلیت توقف پخش صدا هنگام برداشتن هدفون از سر و پخش مجدد هنگام گذاشتن آن هم قابلیت بسیار محبوب دیگر Sony WH-1000XM5 به شمار می‌رود. بعلاوه، قابلیت «اتصال چندگانه» این محصول که از طریق آن می‌توان به‌طور همزمان هدفون را به چند دستگاه مثل گوشی یا لپ تاپ متصل کرد، در کنار شارژدهی بسیار عالی بیش از یک روزه هم از جمله قابلیت‌های فراموش نشدنی آن به شمار می‌روند.

هدفون Bose QuietComfort Ultra

اگر به هر دلیلی به هدفون بیسیم سونی WH-1000XM5 علاقه‌ای ندارید می‌توانید جدیدترین دست‌پخت کمپانی بوز، یعنی Bose QuietComfort Ultra را امتحان کنید که پریمیوم‌ترین نمونه بیسیم تولیدشده توسط این کمپانی به شمار رفته و از حیث ارائه قابلیت حذف نویز فعال، شانه به شانه سونی و اپل در حرکت است.

بهترین هدفون بلوتوث 2024

کیفیت صدای هدفون جدید بوز در حدی بسیار ایده‌آل ارزیابی می‌شود؛ هرچند که ممکن است برخی کاربران محصولات سونی را از نظر حجم و کیفیت صدا به محصول بوز ترجیح دهند. در عین حال Bose محصول جدیدش را کاملا مناسب عموم بهینه‌سازی کرده و عملکرد آن نیز کاملا قادر است کاربران عادی را راضی نگه دارد. از طرف دیگر، کاربران گوشی‌های جدیدتر اندرویدی هم می‌توانند با استفاده از کدک‌های aptX کوالکام از پشتیبانی برتر صوتی تراشه‌های اسنپدراگون نیز بهره‌مند شوند.

اگر پیگیر اخبار ادوات صوتی و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها باشید حتما در جریان هستید که کمپانی بوز یکی از پیشگامان عرصه حذف نویز فعال در دنیا به شمار رفته و نقش پررنگی در فراگیری این فناوری داشته است. هدفون QuietComfort Ultra نیز سمبل دیگری از این چیره‌دستی بوز در ارائه قابلیت حذف نویز فعال است و چه در فرکانس‌های پایین، چه میانی و چه بالا فرکانس‌های بسیار صداهای بسیار بیشتری را در مقایسه با مدل‌های XM سونی و ایرپاد مکس اپل حذف می‌کند. همچنین سیستم کنترل ترکیبی این هدفون‌ها نیز قابلیت جذاب و بسیار محبوب دیگر هدفون‌های بوز است که به لطف اسلایدر کم و زیاد کردن صدا تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با توجه به عملکرد بسیار نزدیک هدفون‌های Bose QuietComfort Ultra و Sony WH-1000XM5، انتخاب میان آن‌ها بیش از هرچیز به سلیقه کاربر و قیمت آن‌ها بستگی خواهد داشت. در این خصوص، سونی هدفون بیسیم پرچمدار خود را با قیمت 400 دلار روانه بازار کرده؛ درحالیکه قیمت محصول Bose برابر با 430 دلار است. در این خصوص همچنین باید توجه کرد که هدفون بوز در بخش حذف نویز عملکرد بهتری در مقایسه با هدفون‌های اپل و سونی دارد؛ اما در بخش کیفیت صدا و قابلیت‌های اضافی قادر به رقابت با آن‌ها نیست!

هدفون Audio Technica ATH-M50xBT2

یکی دیگر از بهترین هدفون های بلوتوث سال 2024 توسط برند سرشناس «آدیوتکنیکا» ساخته شده که مدل ATH-M50X آن یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های سیمی در میان حرفه‌ای‌ها به شمار رفته و محصولی فوق‌العاده جذاب برای میکس و مستر است. این هدفون‌ها البته بنا به ماهیت خود برای کاربران عمومی طراحی نشده‌اند؛ به‌طوری که با گوش دادن به موزیک مورد علاقه‌تان توسط این هدفون‌ها، در واقع چیزی را خواهید شنید که تنظیم‌کننده آهنگ حین تنظیم می‌شنیده است! از طرف دیگر اما دقت باورنکردنی صدای این هدفون‌های اقتصادی Audio Technica آن‌ها را به محصولاتی شگفت‌انگیز برای علاقمندان تبدیل کرده است.

ایرباد بیسیم آدیوتکنیکا

این دسته قابلیت‌های فوق‌العاده باعث شده‌اند که تصمیم این کمپانی برای ارائه مدلی بیسیم از این هدفون‌های فوق‌العاده با قیمت 200 دلار با استقبال بسیار خوبی نزد منتقدین و کاربران همراه شود. نکته فوق‌العاده در خصوص این هدفون بیسیم آدیو تکنیکا دقت بی‌نظیر پخش صدا توسط آن‌ها و تفاوت بسیار کمی است که میان صدای مدل‌های بیسیم و سیمی مشاهده می‌شود. این هدفون‌ها همچنین به‌طور کامل از فناوری LDAC پشتیبانی می‌کنند؛ اما قادر به ساپورت کدک‌های aptX نخواهند بود.

البته اگر قصد انتخاب Audio Technica ATH-M50xBT2 را دارید بد نیست بدانید که این هدفون فاقد حذف نویز فعال یا هرگونه قابلیت هوشمند دیگر است؛ چراکه اساسا برای کاربری روزمره طراحی نشده است! با این وجود نبود این دسته قابلیت‌ها باعث شده‌اند که شارژدهی این هدفون‌ها فوق‌العاده از آب درآمده و بتوان بدون نیاز به شارژ به‌راحتی تا چند روز از آن‌ها استفاده کرد.

هدفون Apple AirPods Max

کاربران آیفون احتمالا انتظار حضور ایرپادز مکس در لیست بهترین هدفون های بلوتوث سال 2024 را داشتند! دلیل این مساله احتمالا آن است که اپل تولیدکننده این هدفون‌هاست؛ وگرنه سه هدفون بررسی شده در بالا همگی محصولاتی برتر از ایرپادز مکس به شمار رفته و چه از نظر کیفیت، چه قابلیت‌ها و سازگاری یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرند! با این وجود AirPods Max اپل نیز هدفونی بسیار توانمند به شمار می‌رود که قابلیت‌هایی استثنایی داشته و مناسب‌ترین محصول برای صاحبان گجت‌های اپل است.

بهترین هدفون بلوتوث 2024

بد نیست بدانید که آیفون از کدک‌های صوتی بلوتوث با رزولوشن بالا مانند LDAC یا aptX پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین حتی اگر ایرپادز مکس پیشرفته‌ترین کدک‌های حال حاضر دنیا را هم ساپورت کند، همچنان ناچار به استفاده از کدک‌های AAC اپل خواهد بود. در عین حال در بخش‌های کیفیت صوت، حذف نویز فعال و شارژدهی باتری وضعیت هدفون‌های اپل بسیار عالی است. از سوی دیگر، به دلیل استفاده اپل از فلز به جای پلاستیک، راحتی این هدفون‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زند. با این وجود عملکرد نویز کنسلینگ فعال این محصول به‌حدی خوب است که بتوان آن را از این نظر هم‌تراز مدل‌های سونی و بوز قرار داد.

همچنین کیفیت صدای AirPods Max نیز علیرغم آن که شاید هم‌تراز با WH-1000XM5 سونی یا QuietComfort Ultra بوز نباشد، اما همچنان عالی ارزیابی شده و حتی در تنظیمات پایه صوتی نیز صدایی شفاف و متوازن را به گوش کاربر می‌رساند. در عین حال بزرگترین مشکل این هدفون‌ها قیمت آن‌هاست! اپل برای ایرپادز مکس خود 500 دلار از مشتریان طلب می‌کند که برای هدفونی که از هر نظر با بهترین‌های جهان فاصله دارد بسیار زیاد به نظر می‌رسد. بر این اساس خرید ایرپادز مکس برای افرادی که گوشی‌های اندرویدی دارند به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد؛ اما اگر از آیفون، آیپد یا هریک از دستگاه‌های دیگر اپل استفاده می‌کنید، احتمالا شاهد بهترین سازگاری و ایده‌آل‌ترین عملکرد در این هدفون‌ها خواهید بود. به همین جهت شاید مناسب‌ترین هدفون برای کاربران اکوسیستم اپل همین ایرپادز مکس باشد!

هدفون Samsung Galaxy Buds2 Pro

تمامی هدفون‌های معرفی شده در لیست امروز محصولاتی دور گوشی هستند که اندازه بزرگی داشته و لازم است در صورت عدم استفاده دور گردن کاربر قرار گیرند! با این وجود اگر دنبال یک هدفون بلوتوثی با کیفیت فوق‌العاده می‌گردید که بتوانید درون جیب خود قرار دهید، گلکسی بادز 2 پرو سامسونگ ایده‌آل‌ترین محصول برایتان به شمار می‌رود!

گلکسی بادز 2 پرو

بهترین صفتی که می‌توان با آن صدای خروجی ایربادهای بیسیم سامسونگ را توصیف کرد «شفاف» است! صدای خروجی این هدفون‌ها در تنظیمات پایه باس کوبنده‌ای داشته و نوت‌های پایین و متوسط را بسیار صاف به گوش کاربر می‌رساند. همچنین تفکیک صدای این هدفون نیز بسیار بالاتر از چیزی است که از یک هدفون توگوشی انتظار می‌رود! از طرفی اگر از گوشی‌های گلکسی سامسونگ استفاده کنید می‌توانید از کدک‌های بلوتوث اختصاصی این دستگاه نیز بهره ببرید و از شنیدن صدای 24 بیتی لذت ببرید. به تمام آن‌چه گفته شد، حذف نویز بسیار دقیق و کامل را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید سامسونگ در طراحی ادوات صوتی هم حسابی دست بر آتش دارد!

بعلاوه، سیستم کنترل ایربادز 2 پرو سامسونگ نیز بسیار ساده و کاربردی طراحی شده و صفحات لمسی تعبیه شده روی هر دو گوشی کارآیی فوق‌العاده‌ای دارند. طراحی بسیار دقیق سیستم کنترلی همچنین باعث شده که گوش چپ و راست شما نیز در نقش پانل‌های کنترل این ایربادها استفاده شده و با ضربه زدن به هریک از آن‌ها بتوانید صدا را کم و زیاد کنید! این هدفون‌های بیسیم همچنین از قابلیت 360 Audio نیز بهره می‌برند که در واقع پاسخی به صدای محیطی ارائه شده توسط اپل به شمار می‌رود. با این حال کیفیت این قابلیت در هدفون سامسونگ ظاهرا نتوانسته هم‌تراز رقبا ظاهر شود!

در گجت نیوز بخوانید:
اولین هدفون بی سیم مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شد بهترین هدفون های بیسیم سال ۲۰۲۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*