بزرگترین فرودگاه جهان

بزرگترین فرودگاه جهان در دبی ساخته می‌شود

دولت امارات متحده عربی قصد دارد با اختصاص بودجه‌ای هنگفت بزرگترین فرودگاه جهان را در دبی بنا کند که بیشترین ظرفیت در تاریخ را خواهد داشت.

به گفته مقامات دولتی امارات، بودجه‌ای ۳۵ میلیارد دلاری برای ساخت بزرگترین فرودگاه جهان از لحاظ ظرفیت اختصاص یافته تا یکی دیگر از رکوردهای جهان را به نام دبی بزنند. این فرودگاه در واقع همان فرودگاه بین‌المللی المکتوم است که اماراتی‌ها قصد توسعه بیشتر آن را دارند.

نخست وزیر و معاون رییس جمهور امارات، شیخ محمد بن رشید المکتوم روز یکشنبه در مصاحبه خود عنوان کرد این فرودگاه ۵ برابر بزرگتر از فرودگاه فعلی دبی خواهد بود و توانایی پذیرش ۲۶۰ میلیون مسافر در یک سال را دارد. شیخ محمد می‌گوید تمامی سفرهای هوایی دبی در آینده به مرور زمان به این فرودگاه جدید منتقل خواهند شد.

بزرگترین فرودگاه جهان

این مسئول در شبکه اجتماعی X ادعا می‌کند:

ما همزمان با توسعه شهری در اطراف بزرگترین فرودگاه جهان، پروژه مسکن یک میلیون نفری خودمان را هم دنبال می‌کنیم. بدین ترتیب جنوب دبی میزبان کمپانی‌های مطرح جهانی در حوزه‌های لجستیک و حمل و نقل هوایی خواهد بود.

پروژه ما متعلق به نسل‌هایی پس از ماست تا زندگی مدرن و پیشرفته فرزندانمان و فرزندان آن‌ها را تضمین کنیم. دبی به عنوان یک فرودگاه، بندر، شهر گردشگری و مرکز جهانی جدید در دنیا شناخته خواهد شد.

شیخ محمد اذعان دارد طراحی ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی المکتوم تحت عنوان استراتژی شرکت هوایی دبی تایید شده و با شروع ساخت و ساز، تا اینجای کار ۱۲۸ میلیارد درهم امارات هزینه برداشته است.

فرودگاه المکتوم در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده و در پایان پروژه توسعه‌اش، به پنج باند فرود موازی و ۴۰۰ گیت هواپیمایی تجهیز خواهد شد و لقب بهترین فرودگاه امارات (و بلکه جهان) کاملا شایسته آن خواهد بود.

بزرگترین فرودگاه جهان

آقای Paul Griffiths، مدیرعامل فرودگاه‌های دبی به خبرنگاران می‌گوید با توسعه طرح بزرگترین فرودگاه جهان، جایگاه دبی در صنعت هوایی مستحکم‌تر شده و و این شهر به عنوان مرکزی پیشرو در هاب هوایی شناخته می‌شود.

او ادامه می‌دهد:

تکامل دبی همواره دست در دست رشد زیرساخت‌های هوایی این شهر بوده و امروز شاهد یک گام بزرگ در این مسیر هستیم.

همچنین بخوانید:

فرودگاه جدید عربستان در جهان بی نظیر خواهد بود + عکس

فرودگاه بین‌المللی فعلی دبی برای ده سال متوالی لقب پر ترافیک‌ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص داده و حالا ظرفیت این ساختمان به دلیل ازدحام مسافران تحت فشار قرار دارد. این فرودگاه سال گذشته پذیرای حدود ۸۷ میلیون مسافر بوده که حتی از سال‌های پیش از پاندمی کرونا نیز پیشی گرفته است.

رکورد دبی برای پذیرش شبانه مسافر ۱۷.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ بوده که نسبت به سال گذشته‌اش ۲۰ درصد افزایش به خود دیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*