سود عملیاتی سامسونگ

سود عملیاتی سامسونگ سر به فلک کشید؛ باارزش‌ترین موبایل ساز جهان

سامسونگ موفق شده در سه ماهه اول سال 2024 سود عملیاتی فوق‌العاده بالایی را کسب کند. این شرکت کره‌ای همچنین توانسته با آمار فروش بسیار بالا جایگاه باارزش‌ترین شرکت سازنده موبایل را نیز از آن خود کند.

گزارش مالی سامسونگ الکترونیکس اخیرا منتشر شده است و نشان می‌دهد که این شرکت کره‌ای با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. پیشتر کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که سامسونگ عملکرد مالی بسیار خوبی در سه‌ماهه اول سال 2024 داشته باشد؛ اما وضعیت مالی کره‌ای‌ها حتی از پیش‌بینی‌ها نیز بسیار بهتر بوده است.

سود عملیاتی فوق‌العاده سامسونگ در گزارش عملیاتی سه‌ماهه اول 2024

بر اساس گزارش رسمی سامسونگ سود عملیاتی این شرکت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹۳۲.۹ درصد رشد داشته است. مقایسه درآمدها با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ نیز از افزایش ۱۲.۸۱ درصدی خبر می‌دهد. برای یادآوری باید گفت که در سال ۲۰۲۳ بازارهای جهانی هنوز تازه از خواب زمستانی پس از کرونا بیرون آمده بودند و شرایط چندان مساعد نبود. به‌صورتی که حتی سامسونگ در برخی بخش‌ها با کاهش درآمد و ضرر مواجه شد. اما حالا شرایط کاملا فرق کرده است.

سود عملیاتی سامسونگ

کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که درآمد سامسونگ ۷۱.۰۴ ترلیون وون کره باشد؛ اما این میزان در واقعیت به ۷۱.۹۲ ترلیون وون (حدود ۵۲.۳ میلیارد دلار) رسید. همچنین سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ حدود ۶.۶۱ ترلیون وون کره بود که در مقایسه با پیش‌بینی ۵.۹۴ ترلیون وونی تفاوت فاحشی را نشان مي‌دهد.

موفقیت سامسونگ را می‌توان به چند عامل مختلف مربوط دانست. اولین دلیل هوش مصنوعی است. علاقه بازار به هوش مصنوعی سبب شده که تقاضا برای حافظه‌های فلش نند (NAND) سامسونگ افزایش یابد. افزایش تقاضا در کنار احتمال بروز ناامنی‌های جهانی سبب شد که قیمت حافظه‌های فلش به‌شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یابد. سامسونگ از بزرگترین تولید‌کننده‌های حافظه فلش NAND و DRAM است.

سود عملیاتی سامسونگ

باید بدانید که از این حافظه‌ها در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها استفاده می‌شود. سامسونگ همچنین پیش‌بینی می‌کند که به‌خاطر زلزله‌های اخیر در تایوان قیمت انواع حافظه با افزایش مواجه شود. مخصوصا اینکه خطوط تولید TSMC و Micron تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند.

همچنین گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 24 توانسته‌اند توجه کاربران را به‌خوبی جلب کنند. کارشناسان بر این باورند که قابلیت‌های هوش‌ مصنوعی این گوشی‌ها برگ برنده آنها هستند و سبب شده‌اند که سامسونگ الکترونیکس سود عملیاتی و درآمد بالایی را تجربه کند. به‌طورکلی میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2024 نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی همراه شده است.

در این مدت سامسونگ توانسته ۱۳.۵ میلیون گوشی هوشمند را به‌فروش برساند که از افزایش ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد. در حال حاضر سامسونگ جایگاه اول بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و پس از آن نیز اپل و شیائومی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. هرچند پیش‌بینی مي‌شود که با معرفی آيفون 16 پرو مکس اپل جایگاه اول را مجددا تصاحب کند. حرکتی سینوسی که در چند سال اخیر تکرار شده است.

سود عملیاتی سامسونگ

همچنین اگرچه اضافه‌کردن هوش مصنوعی سبب شده که کاربران استقبال خوبی از سری گلکسی اس 24 داشته باشند، اما نباید فراموش کرد که سامسونگ سری پرچمدار خود را امسال یک ماه زودتر روانه بازار کرده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سه‌ماهه دوم سال جاری عملکرد بخش موبایل سامسونگ با اندکی افت مواجه شود؛ اما بخش نیمه‌هادی با قدرت به‌فروش بالای خود ادامه دهد. همچنین در نیمه دوم سال جاری هوش مصنوعی محبوبیت بیشتری در میان کاربران خواهد یافت و این موضوع می‌تواند سود عملیاتی و درآمد سامسونگ را با افزایش قابل‌توجهی همراه کند.

بیشتر بخوانید:
بحران در اپل: آیفون دیگر مثل قبل نمی‌فروشد! درآمد باورنکردنی اپل از گوگل فقط به‌خاطر چشم‌و‌هم چشمی با رقبا! مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد آمریکا می‌خواهد دار و ندار هواوی را تحریم کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*