کراس اوور کانسپت هونگچی E007

خودرو کانسپت هونگچی E007 ؛ رقیب جدید تسلا مدل Y از چین 

خودرو کانسپت هونگچی E007 یک کراس اور تمام برقی از کشور چین است که می‌تواند به رقیب جدید تسلا مدل Y تبدیل شود. در ادامه با مشخصات فنی احتمالی و تصاویر خودرو Hongqi E007 همراه می‌شویم.

شاید لقب جذاب‌ترین بخش از نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ به قسمت خودروهای کانسپت برسد. ما در این بخش با محصولاتی مانند خودرو کانسپت باگی دانگ فنگ یا سایبر تراک چینی و حتی پرچمدارانی مانند کانسپت جک دی فاین آشنا شدیم و اکنون در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز نوبت آن است تا به سراغ یکی دیگر از این پرچمداران برویم.

معرفی خودرو کانسپت هونگچی E007

خودرو کانسپت هونگچی E007
برند هونگچی که در ایران با محصولاتی مانند سدان هونگچی H5 و تاکسی برقی هونگچی شناخته می‌شود از آخرین خودرو کانسپت خود در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ رونمایی کرد. خودرو مفهومی هونگچی E007 در قامت یک کراس اور تمام برقی و با استفاده از آخرین کنولوژی‌های موجود در محصولات چینی قصد دارد تا با پرفروش‌ترین کراس اوور برقی دنیا یعنی تسلا مدل Y رقابت کند.

خودرو کانسپت هونگچی E007

هرچند که خودرو کانسپت هونگچی E007 فعلاً به مرحله تولید نهایی نرسیده و به همین علت از مشخصات فنی دقیق آن اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به بازار هدف و رقبا می‌توانیم حدس‌های جذابی در مورد آن بزنیم. احتمالاً نسخه نهایی و تولید انبوه خودرو کانسپت هونگچی ای 007 قرار است در دو نسخه یعنی مدل چرخ جلو محرک و تمام چرخ محرک راهی بازار شود.

کراس اوور کانسپت هونگچی E007

همچنین پیش بینی می‌کنیم که توان خودرو کانسپت هونگچی E007 چیزی بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ اسب بخار باشد که به لطف باتری‌های لیتیومی در یک بار شارژ شدن بتواند تا نزدیک ۵۰۰ کیلومتر را یک نفس طی کند.

خودرو کانسپت هونگچی E007

همچنین به نظر می‌رسد که طول خودرو کانسپت هونگچی E007 نزدیک به ۴/۷ متر باشد و با توجه به فرم و هندسه طراحی ظاهری هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. از جذاب‌ترین فاکتورها و المان‌های ظاهری در طراحی خودرو مفهومی هونگچی E007 می‌توان به دستگیره‌های در مخفی شونده و رینگ‌های آیرودینامیکی اشاره کرد. همچنین چراغ‌های ال ای دی خودرو کانسپت هونگچی ای 007 هم دقیقاً همان امضای معروف برند هونگچی را به یدک می‌کشند که این امضا به خصوص در چراغ‌های خطر عقب بیشتر به چشم می‌آید.

کراس اوور کانسپت هونگچی E007

حدس می‌زنیم که خودرو کانسپت هونگچی E007 طی سال جاری و در قامت یک محصول تولید انبوه و صرفاً برای رقابت با کراس اور محبوب ایلان ماسک یعنی تسلا مدل Y راهی بازار چین شود. با توجه به بازار هدف حدس می‌زنیم که قیمت نسخه تولید انبوه خودرو کانسپت هونگچی E007 از ۳۰ هزار دلار فراتر نرود. همچنین باید اشاره کنیم که شرکت بهمن موتور با زیر برند جدید خود یعنی بی ام کارز عاملیت واردات خودروهای با کیفیت برند هونگچی را بر عهده دارد