ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به ایران

ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به ایران

مدیر گمرگ سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به ایران و و برنامه‌ریزی برای عرضه این خودروها خبر داده است.

در جدیدترین اخبار خودرو، امیر علی داوود، مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، ضمن اشاره به ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به جزیره قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، اطلاعاتی را از جزئیات فرآیند ثبت سفارش و زمان رسیدن دیگر محموله‌های خودرو وارداتی منتشر کرده است.

نخستین محموله خودروهای هیبریدی به ایران وارد ایران شد

امیرعلی داوود ضمن اشاره به واردات خودروهای هیبریدی از چهار برند تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی، از واردات خودروهای سواری و تجاری از هشت برند مطرح دیگر به کشور ذیل رویه گمرکی و توسط یک شرکت معتبر فعال در حوزه واردات و صادرات خودرو خبر داده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه افزود با پایان فرآیند واردات این خودروها توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره‌گذاری آغاز می‌شود تا خودروهای وارداتی برای استفاده توسط ساکنان یا در سیستم حمل‌ونقل عمومی جزایر قشم و کیش به فروش برسند.

ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به ایران

امیرعلی داوود در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین مناطق آزاد قشم و کیش و شرکت طلوع طلایی کیش برای عرضه خودروهای وارداتی در مناطق آزاد قشم و کیش، افزود مذاکراتی با دیگر مناطق آزاد کشور برای عرضه خودروهای وارداتی با رویه ترانزیت خارجی نیز در حال پیگیری است.

او با اشاره به انجام مراحل ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال)، گفت همه مجوزهای مربوطه در این مورد از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست اخذ شده و خودروهای وارداتی همگی دارای استانداردهای بین‌المللی جی‌سی‌سی و سی‌سی‌سی هستند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به واردات همه خودروهای مذکور در حالت صفر کیلومتر و در مدل 2024، اظهار کرد برای اولین بار است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا، کرولا اس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو ایکس و حداقل 18 مدل ون برای استفاده در سیستم حمل‌ونقل عمومی در کشور انجام می‌شود.

امیرعلی داوود در پایان گفت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دیگر محموله‌های خودروهای وارداتی نیز به‌زودی و در روزهای آینده وارد جزیره قشم خواهند شد.

حتما بخوانید:
وضعیت عجیب و نابسامان عرضه خودروهای وارداتی شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو در اردیبهشت ۱۴۰۳ فروش اقساطی کی ام سی T8 و جک J4 در نیمه دوم اردیبهشت آغاز شد کیا EV5 برقی به کشور وارد می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*