خودرو مفهومی هونگچی ای 009

کانسپت هونگچی E009 ؛ دردسر جدید برای ایلان ماسک

کانسپت هونگچی E009 یک خودرو برقی و مفهومی از کشور چین است که برای دنیای آینده و صرفا رقابت با تسلا مدل 3، سدان برقی و پرفروش ایلان ماسک، طراحی و ساخته شده. در ادامه با تصاویر زیبا و مشخصات فنی خودرو مفهومی Hongqi E009 همراه می‌شویم.


شرکت فاو در ایران با محصولاتی مانند بی ام کارز T77 پرو شناخته می‌شود اما در کشور چین و به لطف تکنولوژی خارق‌العاده هونگچی، دست رقیبان را از پشت بسته است. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی خودرو کانسپت هونگچی E009 و تصاویر جذاب آن می‌رویم.

خودرو کانسپت هونگچی E009

مشخصات فنی خودرو کانسپت هونگچی E009
نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ میزبان انواع و اقسام خودروهای کانسپت مانند هونگچی E007 بود که به عقیده اکثر بلاگرهای حوزه خودرو، می‌تواند طی سال جاری و در نسخه نهایی، به یک دردسر بزرگ برای پرفروش‌ترین کراس اوور برقی در جهان و سوگلی ایلان ماسک یعنی تسلا مدل Y تبدیل شود. اکنون نوبت آن رسیده تا با یکی دیگر از این شگفتی‌ها و دردسرها آشنا شویم. خودرو کانسپت هونگچی ای 009 در قامت یک سدان برقی و با تکنولوژی دستیار رانندگی خودکار سطح ۳ راهی میدان شده است.

عکس خودرو کانسپت هونگچی E009

از جذاب‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته در خودرو کانسپت هونگچی E009 می‌توان به تکنولوژی شارژ سریع در ۵ دقیقه برای ۲۰۰ کیلومتر مسافت و حتی قابلیت تعویض باتری در کمتر از 3 دقیقه اشاره کرد.

نسخه نهایی و تولید انبوه مبتنی بر خودرو کانسپت هونگچی E009 احتمالاً در سال جاری و در قامت یک رقیب قدر برای تسلا مدل ۳ راهی بازار خواهد شد. از همین رو حدس می‌زنیم که توان خودرو کانسپت هونگچی ای 009 چیزی حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت باشد که به لطف باتری‌های ۷۰ کیلووات ساعتی در هر بار شارژ شدند بتواند مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر یا حتی بالاتر را بپیماید. با توجه به اینکه خودرو کانسپت هونگچی E009 از نظر طراحی ظاهری دقیقاً شبیه به یک نسخه نهایی و تولید انبوه به نظر می‌رسد، حدس می‌زنیم که طی سال جاری و صرفاً برای بازار چین راهی میدان شود تا به شدت روی فروش تسلا مدل Y اثر بگذارد.