ترفند افزایش سرعت ویندوز 11 تا دو برابر!

برای افزایش سرعت ویندوز 11 ترفندهای مختلفی وجود دارد. در اینجا می‌خواهیم یکی از این ترفند‌های کلیدی را مورد بررسی قرار دهیم.

BitLocker که یک ویژگی امنیتی عالی و فوق العاده برای رمزگذاری محتوای یک درایو است، از زمان عرضه با مشکلات زیادی روبرو بوده است. حال با نزدیک شدن به آپدیت نسخه 24H2 برای ویندوز 11، مشکل بالقوه دیگری کاربران را تهدید می‌کند.

گزارشات جدید حاکی از آن است که نسخه 24H2 ویندوز 11، که آپدیت 2024 ویندوز 11 نیز نامیده می‌شود، ممکن است BitLocker را به‌طور پیش فرض در هنگام نصب نسخه‌های مختلف ویندوز از جمله نسخه خانگی فعال کند. آیا این خبر بدی برای کاربران است؟ بله، به چند دلیل.

مشکل نصب BitLocker در ویندوز ۱۱ چیست؟

اولین دلیل این است که استفاده از BitLocker برای رمزگذاری محتواهای شما می‌تواند سرعت عملکرد کامپیوتر شما را تا 45 درصد کاهش دهد. این کار به احتمال زیاد سایر نسخه‌های سیستم عامل را نیز به طور مشابه تحت تاثیر قرار می‌دهد. این اتفاق به دلیل فراخوانی مداوم فرآیندهای رمزگذاری و رمزگشایی ویندوز 11 با داده‌های روی SSD شما حین عملیات خواندن و نوشتن رایانه شما رخ می‌دهد.

دومین مشکل این است که کاربری که با رمزگذاری یا این مشکل خاص BitLocker آشنایی ندارد، ممکن است بدون اطلاع داده‌های خود را رمزگذاری کند و سپس به دلیل گم شدن یا ذخیره نکردن کلید مورد نیاز، قادر به رمزگشایی و بازیابی داده‌های خود نباشد.

افزایش سرعت ویندوز 11 با غیرفعال کردن Bitlocker

افزایش سرعت ویندوز 11 با غیرفعال کردن Bitlocker

مشکل سوم BitLocker به امنیت آن مربوط می‌شود – طبق گفته یوتیوبری به نام Stacksmashing، به راحتی می‌توان آن را رمزگشایی کرد. ویدیوی او نشان می‌دهد که اگر از دستگاه ویندوز 10 یا ویندوز 11 پرو با یک Trusted Platform Module (TPM) خارجی اختصاصی استفاده می‌کنید، داده‌های رمزگذاری شده شما قابل رمزگشایی و خواندن هستند. شما فقط به یک Raspberry Pi Pico، دسترسی فیزیکی به دستگاه هدف و دانش انجام آن نیاز دارید.

نحوه رفع این مشکل

این رمزگذاری خودکار راه‌حل ساده‌ای دارد. برای این کار شما فقط باید رمزگذاری دستگاه را در بخش Privacy & security تنظیمات غیرفعال کنید. خوشبختانه کاربران این گزینه را دارند، اما بسیاری از کاربران معمولی ویندوز 11، به ویژه کاربران Windows 11 Home، ممکن است از این وضعیت آگاه نباشند، در نتیجه از رفع چنین مشکلی هم اطلاع ندارند. اگر این گزارش صحت داشته باشد، امیدواریم مایکروسافت رمزگذاری خودکار را قبل از راه اندازی آپدیت غیرفعال کند.

در گجت نیوز بخوانید:
چگونه تبلیغات مزخرف منوی استارت ویندوز ۱۱ را غیرفعال کنیم؟ آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ فقط روی کامپیوترهای جدید نصب می‌شود! ۸ قابلیت مخفی ویندوز ۱۱ که شاید تا کنون امتحان نکرده باشید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*