غیرفعال کردن تبلیغات منوی استارت ویندوز ۱۱

چگونه تبلیغات مزخرف منوی استارت ویندوز ۱۱ را غیرفعال کنیم؟

در تازه‌ترین آپدیت مایکروسافت، شاهد ظهور تبلیغات مزخرفی در منوی استارت ویندوز ۱۱ – Windows 11 هستیم. اما چطور می‌توان آن‌ها را حذف کرد؟

اگر از کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز 11 استفاده می‌کنید، به زودی شاهد تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌هایی خواهید بود که حتی دانلودشان نکرده‌اید. اما جای نگرانی نیست، راهی ساده برای غیرفعال کردن تبلیغات مزخرف منوی استارت ویندوز ۱۱ وجود دارد.

مایکروسافت این هفته به‌روزرسانی تجمعی KB5036980 را برای کاربران ویندوز 11 منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل مجموعه‌ای از تغییرات و بهبودها از جمله بخش جدید پیشنهادهایی برای کمک به کشف برنامه‌های عالی از فروشگاه مایکروسافت در بخش توصیه شده منوی استارت است. مایکروسافت این پیشنهادها را اوایل این ماه روی سیستم کاربران Windows Insider در بخش بتا آزمایش کرد و حالا نوبت به عموم کاربران رسیده است.

غیرفعال کردن تبلیغات منوی استارت ویندوز ۱۱

صاحب ویندوز در یادداشت توضیحات مربوط به این به‌روزرسانی ادعا می‌کند: «این برنامه‌ها از مجموعه کوچکی از توسعه‌دهندگان منتخب ارائه می‌شوند. این کار به شما کمک می‌کند تا برخی از برنامه‌های عالی موجود را کشف کنید».

غیرفعال کردن تبلیغات منوی استارت ویندوز ۱۱

همانطور که در بالا اشاره شد، شما مجبور به دیدن تبلیغات نیستید، زیرا مایکروسافت روشی ساده برای غیرفعال کردن دائمی آن‌ها ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید تبلیغات را حذف کنید، به تنظیمات ویندوز بروید و سپس مسیر Personalization > Start را دانلود کنید و در اینجا و گزینه “Show recommendations for tips, app promotions, and more.” به‌معنای نمایش توصیه‌ها برای نکات، تبلیغات برنامه و موارد دیگر را خاموش کنید.

دیگر تغییرات به‌روزرسانی KB5036980 شامل نمایش برنامه‌های پرکاربرد شما در بخش توصیه شده در منوی استارت (به‌مراتب بهتر از تبلیغات)، بهبود آیکون‌های ویجت‌ها در نوار وظیفه و عملکرد باثبات‌تر ویجت‌ها روی صفحه قفل است.

مایکروسافت می‌گوید در دو هفته گذشته مشغول جمع‌آوری بازخوردهای این آپدیت جدید بوده است، اما بعید به‌نظر می‌رسد که کاربر ویندوز 11 واکنش مثبتی به نمایش تبلیغات در استارت منو Windows 11 نشان داده باشند. در هر صورت، این تبلیغات فعلاً آمده‌اند و خوشحالیم که حداقل می‌توانیم قبل از اینکه آزاردهنده شوند، آن‌ها را غیرفعال کنیم.

درباره ویندوز ۱۱ بیشتر بخوانید:
آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ فقط روی کامپیوترهای جدید نصب می‌شود! ۸ قابلیت مخفی ویندوز ۱۱ که شاید تا کنون امتحان نکرده باشید راهنمای نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ قابلیت جدید ویندوز ۱۱؛ گوشی اندرویدی خود را وب کم کنید پیشرفت غیرمنتظره در ویندوز ۱۱؛ با ری استارت خداحافظی کنید با یادگیری مهم‌ترین کلیدهای میانبر ویندوز ۱۱، استاد کامپیوتر خود شوید