حذف ری استارت بعد از آپدیت در ویندوز 11

پیشرفت غیرمنتظره در ویندوز 11؛ با ری استارت خداحافظی کنید

مایکروسافت به‌زودی تغییری کاربردی در Windows 11 ایجاد می‌کند. با این تغییر، دیگر نیازی به ری استارت ویندوز 11 پس از نصب آپدیت نخواهد بود.

در حالی که این روزها کاربران برای انتشار نسل جدید ویندوز (متفاوت از ویندوز ۱۲) آماده می‌شوند، به‌تازگی تغییری جالب توجه در ویندوز 11 گزارش شده است. جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که با توجه به نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 برای توسعه‌دهندگان، مایکروسافت در تلاش است این سیستم عامل را از ری استارت بعد از نصب آپدیت‌های امنیتی بی‌نیاز کند.

قابلیت نصب آپدیت بدون ری استارت در ویندوز 11

حذف ری استارت بعد از آپدیت در ویندوز 11

به گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت در مقطع کنونی مکانیزمی تحت عنوان «هات پچینگ» (Hot Patching) را آزمایش می‌کند. هات پچینگ این امکان را فراهم می‌کند که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بدون این‌که نیازی به ری استارت باشد روی برنامه‌های در حال اجرا اعمال شوند. این یعنی کاربران ویندوز 11 از این به بعد می‌توانند بدون نیاز به ری استارت همیشگی، آپدیت‌های امنیتی را دانلود و نصب کنند.

هرچند جزئیات زیادی درباره این مکانیزم در سیستم عامل مایکروسافت موجود نیست، تعریف مایکروسافت از هات پچینگ کارکرد آن را آشکار می‌کند. به گفته مایکروسافت، هات پچینگ به‌روزرسانی کد یک فرایند در حال اجرا بدون ری استارت آن فرایند است.

با توجه به این، در آینده این امکان وجود خواهد داشت که به‌روزرسانی‌های امنیتی به‌عنوان تغییرات جزئی در کد بدون نیاز به ریبوت روی سیستم عامل ویندوز اعمال شوند. با وجود این، همان‌طور که توضیحات نشان می‌دهند، قرار نیست نیاز به ری استارت به‌صورت کامل از بین برود. در واقع، دیگر به ری استارت فوری بعد از نصب آپدیت‌های امنیتی نیازی نخواهد بود، اما هر از گاهی با انتشار یک آپدیت جامع‌تر باید سیستم عامل هم ری استارت شود.

حذف ری استارت بعد از آپدیت در ویندوز 11

این تغییر در ویندوز 11 برای خیلی از کاربران و حتی سازمان‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند کارآمد ظاهر خواهد شد. با حذف یا دست کم کاهش ریبوت‌های مورد نیاز بعد از نصب به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند تجربه‌ای یکپارچه‌تر از ویندوز داشته باشند.

هات پچینگ Windows 11 در حال حاضر در مرحله آزمایش به سر می‌برد و مایکروسافت در این مدت با توجه به بازخوردهای دریافتی، این قابلیت را بهبود می‌بخشد. باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت دقیقاً چه زمانی این قابلیت را در دسترس عموم کاربران این سیستم عامل قرار می‌دهد.

چند روز قبل باگ عجیب ویندوز 11 که باعث حذف تسکبار (نوار پایین صفحه) از دسکتاپ می‌شد، بین کاربران سر و صدا به پا کرد. کاربران مختلف گزارش کرده بودند که بلافاصله بعد از نصب آپدیت جدید این سیستم عامل، تسکبار ناگهان ناپدید می‌شود و تنها راهکار برای حل این مشکل حذف آپدیت مذکور است.

از دست ندهید:
با یادگیری مهم‌ترین کلیدهای میانبر ویندوز ۱۱، استاد کامپیوتر خود شوید ۵ قابلیت فراموش شده ویندوز که باید از آن ها استفاده کنید! ۵ مورد از مهم ترین شکایت های کاربران از ویندوز ۱۱ ۱۱ قابلیت ویندوز ۱۱ که عملکرد کامپیوتر شما را دگرگون می‌کنند