بهترین آنتی ویروس رایگان 2024

5 مورد از بهترین آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر در سال 2024

اگر قصد دارید یک آنتی ویروس مطمئن روی کامپیوترتان نصب کنید، با گجت نیوز همراه شوید تا به معرفی پنج مورد از بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2024 بپردازیم.

اهمیت آنتی ویروس‌ها در دنیای دیجیتال مدرن به هیچ وجه قابل انکار نیست؛ خصوصا امروزه که زندگی ما بیش از هر زمان دیگری با اینترنت گره خورده است. دنیای اتفاقات آنلاین در حال حاضر به بستری پهناور برای شکل‌گیری و توسعه انواع و اقسام خطرات پیچیده و چالش‌برانگیز، از ویروس‌ها و بدافزارها گرفته تا باج افزارها، حملات فیشینگ و امثالهم تبدیل شده که امنیت داده‌های شخصی، اقتصادی و کاری ما را تهدید می‌کنند.

در این شرایط انتخاب یک آنتی ویروس مناسب و کارآمد به مسئولیتی مهم‌تر از همیشه تبدیل می‌شود؛ به‌طوری که در انتخاب یک آنتی ویروس باید به فاکتورهای فراوانی توجه کرد و نمی‌توان یک محصول را به عنوان مطمئن‌ترین و بهترین گزینه در تمامی زمینه‌ها معرفی نمود. از جمله این عوامل اثرگذار بر انتخاب یک آنتی ویروس می‌توان علاوه بر کارآیی در محافظت از اطلاعات و البته عملکرد فنی مواردی دیگر چون نرخ شناسایی خطرات، تاثیر آن روی عملکرد کلی سیستم، سادگی استفاده و قابلیت‌های اضافی مثل کنترل‌های اعمال شده روی فرزندان، قابلیت‌های فایروال و تامین امنیت در محیط‌های مختلف فضای اینترنت اشاره کرد.

در حال حاضر بازار آنتی ویروس‌ها پر از گزینه‌های متعدد رایگان و پریمیومی است که انتخاب یک محصول کارآمد و بهینه را از همیشه سخت‌تر کرده‌اند. با این وجود توجهات بسیاری از کاربران به سمت گزینه‌هایی متمایل است که از لحاظ عملکردی کارآمد و از منظر اقتصادی به‌صرفه باشند. همین مساله باعث محبوبیت روزافزون آنتی ویروس های رایگان در دنیا شده است. این دسته آنتی ویروس‌ها قادرند بدون این که هیچ هزینه‌ای از کاربران طلب کنند، قابلیت‌های پایه و کلیدی محافظت از داده‌ها را به آن‌ها ارائه داده و صف اول مراقبت از اطلاعات آن‌ها لقب بگیرند.

در گجت نیوز بخوانید:
آنتی ویروس ایرانی فارز؛ امنیت بیشتر یا روش جدید فیلترینگ و محدودیت؟ محبوب ترین برنامه های آنتی ویروس سال ۲۰۲۳ بهترین آنتی ویروس های اندرویدی جهان برای محافظت از گوشی شما

با این مقدمه امروز سعی داریم به معرفی چند مورد از بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2024 بپردازیم که بهترین عملکرد فنی را ارائه کرده و می‌توانند گزینه‌های مطمئنی برای محافظت از کامپیوتر شما در دنیای دریجیتالی پرخطر مدرن باشند.

بهترین آنتی ویروس های رایگان 2024 برای کامپیوتر

همان‌طور که اشاره شد آنتی ویروس های رایگان عموما قابلیت‌های پایه‌ای و اولیه محافظت از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین علیرغم این که عملکرد آن‌ها در صیانت از امینت و اطلاعات کاربران بسیار عالی است، اما نمی‌توان انتظار ویژگی‌های اضافی و حرفه‌ای‌تر را از آن‌ها داشت. تعدادی از برترین نمونه‌های رایگان بازار در حال حاضر در ادامه به‌طور مختصر معرفی خواهند شد.

Sophos Home

سوفوس

Sophos Home یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2024 است که امنیتی هم‌تراز با محصولات پریمیوم را به‌طور رایگان و توسط اپلیکیشنی بسیار روان و کاربرپسند ارائه می‌کند. از جمله قابلیت‌های کلیدی و مهم این آنتی ویروس می‌توان به محافظت دائمی و پایش پیوسته دستگاه، در کنار قابلیت‌هایی مثل ارائه امکان فیلتر کردن محتوای آنلاین به والدین و کنترل از راه دور حداکثر سه دستگاه مختلف اشاره کرد.‌ این قابلیت‌های ارزشمند Sophos Home را به ابزاری فوق‌العاده کاربردی برای خانواده‌ها یا افرادی که مایل به راه‌اندازی سیستم متمرکز امنیتی برای منزل یا محیط کارشان هستند تبدیل می‌کند. این آنتی ویروس همچنین 30 روز مدت تست اولیه داشته و تمامی قابلیت‌هایش را در آن بازه زمانی به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از آن، تنها ابزار حذف بدافزارهای آن به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با وجود عملکرد مثال‌زدنی آنتی ویروس Sophos Home در شناسایی و از بین بردن خطرات امنیتی، ویرو‌س‌ها و بدافزارها، این نرم افزار به تاثیر نسبتا زیاد روی عملکرد کامپیوترها و کند کردن آن‌ها در مقایسه با سایر آنتی ویروس‌های رایگان مشابه شناخته می‌شود. آنتی ویروس سوفوس البته این مشکل نسبتا بزرگ را با ارائه رابط کاربری سرراست و روان و قابلیت کنترل چندین دستگاه از راه دور تا حدودی کمرنگ می‌کند!

اگر ایراد اصلی این برنامه، یعنی مصرف بیش از اندازه منابع توسط آن را در نظر نگیریم، می‌توان Sophos Home را ترکیبی از قابلیت‌های امنیتی-حفاظتی پیشرفته، امکانات مختلف و توانمندی‌های مدیریت منابع دانست که از این آنتی ویروس یک گزینه ایده‌آل برای محافظت حداکثری از داده‌های کاربران می‌سازد.

Bitdefender Antivirus Free Edition

بهترین آنتی ویروس رایگان 2024

نسخه رایگان آنتی ویروس یبت دیفندر مدت‌هاست که به ارائه قابلیت‌های امنیتی پیشرفته و رابط کاربری ساده معروف است.‌ این آنتی ویروس گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی‌ست که ترجیح می‌دهند از نرم افزاری ساده، بی‌آلایش و البته کارآمد برای حفاظت از داده‌هایشان بهره‌مند شوند و تمایلی به درگیر شدن با پیچیدگی‌های معمول پکیج‌های امنیتی ندارند.

قابلیت محافظت آنی از دستگاه یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های بیت دیفندر است که باعث می‌شود خطرات سایبری ایجاد شده برای کاربر به‌طور آنی شناسایی شده و در نطفه خفه شوند! علاوه بر این، بیت دیفندر همچنین از مکانیزم‌های مختلفی هم برای مقابله با حملات فیشینگ یا کلاهبرداری‌های اینترنتی بهره‌مند است و داده‌های کاربران را از دست خلافکاران سایبری دور نگه می‌دارد.

در نگاه اول ممکن است ظاهر ساده و مینیمال این آنتی ویروس تداعی‌کننده ناکارآمدی و عملکرد ضعیف آن در ذهن باشد. با این وجود باید توجه کرد که هنر همیشگی این نرم افزار ارائه قابلیت‌های کلیدی امنیتی بدون شاخ و برگ‌های اضافی که باعث کند شدن عملکرد دستگاه می‌شوند، بوده است. بنابراین حفاظت قدرتمند از داده‌ها بدون اثرگذاری روی عملکرد کامپیوتر، ویژگی‌های دائمی Bitdefender به شمار می‌رود.

نسخه رایگان این آنتی ویروس البته همان‌طور که انتظار می‌رود فاقد برخی ویژگی‌های نسخه پریمیوم است. از جمله این قابلیت‌های مهم که نسخه رایگان فاقد آن‌هاست می‌توان به پکیج گسترده و کاربردی امنیت اینترنتی اشاره کرد. با این وجود تمرکز روی ارائه قابلیت‌های کلیدی با حداقل تاثیر روی عملکرد دستگاه بیت دیفندر را در سال 2024 هم به یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان دنیا تبدیل می‌کند که بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای راهکاری ساده و کاربردی برای محافظت از اطلاعات و داده‌های کاربران به شمار می‌رود.

Kaspersky Free Cloud Anti-virus

کسپرسکی

آنتی ویروس ابری رایگان کسپرسکی از تمام تجربه کمپانی سرشناس کسپرسکی لب برای ارائه یک آنتی ویروس مبتنی بر فضای ابری استفاده کرده و با ارائه یک استراتژی امنیتی پویا و فوق‌العاده کاربردی به نرم افزاری بسیار کارآمد تبدیل شده که در برابر جدیدترین خطرات سایبری هم به‌خوبی از امنیت اطلاعات شما محافظت خواهد کرد. از جمله قابلیت‌های کلیدی آنتی ویروس رایگان Kaspersky می‌توان به جستجوی گسترده و بسیار دقیق ویروس در حافظه کامپیوتر، محافظت پیشرفته از حملات فیشینگ و اسکن خودکار نرم افزارها و فایل‌های جدید اشاره کرد که تضمین‌کننده بیشترین میزان محافظت از داده‌ها برای کاربران است.

ماهیت ابری این آنتی ویروس باعث اشغال حداقل فضا در عین کارآمدی دستگاه شده و تاثیر بسیار کمی روی عملکرد فنی دستگاه می‌گذارد. علاوه بر این، با وجود آن که نسخه رایگان آنتی ویروس ابری کسپرسکی فاقد برخی قابلیت‌های پریمیوم نسخه پولی است، همچنان گزینه‌ای بسیار منطقی و توانمند برای کاربران PC به شمار می‌رود که به‌خوبی از اطلاعات و داده‌های کاربران در برابر خطرات آنلاین و آفلاین محافظت می‌کند.

مهم‌ترین نقطه ضعف آنتی ویروس رایگان کسپرسکی نبود قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر و کمبود گزینه‌های شخصی‌سازی است که برای افرادی که به دنبال مدیریت هرچه بهتر تنظیمات امنیتی آنتی ویروس خود هستند بسیار کلیدی به شمار می‌رود. علیرغم این مساله توانمندی مثال‌زدنی آنتی ویروس رایگان کسپرسکی در شناسایی خطرات امنیتی آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای افرادی که به دنبال بهره‌مندی از یک پکیج آنتی ویروس رایگان و قابل اعتماد می‌گردند، تبدیل می‌کند.

Avira Free Antivirus

بهترین آنتی ویروس رایگان 2024

Avira یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در عرصه آنتی ویروس‌های رایگان به شمار می‌رود که عملکرد استثنایی در برابر تهدیدات سایبری را با رابط کاربری فوق‌العاده ساده و سرراست همراه کرده است. شهرت این آنتی ویروس به خاطر نرخ بالای شناسایی خطرات و استفاده بهینه از فناوری‌های ابری با هدف شناسایی سریع و خنثی کردن آن‌هاست. همین وابستگی Avira به فضای ابری باعث شده که این آنتی ویروس سبک وزن و ساده بوده و ضمن محافظت دائمی از کامپیوتر کاربران، کمترین اثر را روی عملکرد فنی آن داشته باشد.

یکی از بارزترین قابلیت‌های جدید آنتی ویروس Avira ویژگی «سپر PUA» است که به شناسایی بدافزارهای احتمالی مخفی شده درون نرم افزارهای معتبر می‌پردازد. این قابلیت به‌طور خاص مناسب افرادی است که به‌طور دائمی به دانلود نرم افزارها و داده‌های مختلف از اینترنت پرداخته و یک لایه امنیتی جدید را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. علاوه بر این، Avira همچنین یک سرویس وی پی ان محدود را نیز در بسته رایگان خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا امنیت شخصی آن‌ها در فضای اینترنت را تامین کند. ارائه VPN در پکیج رایگان یکی از ویژگی‌های منحصربفرد Avira است که در کمتر محصول رایگان دیگری قابل مشاهده است.

در عین حال نسخه رایگان Avira نیز مثل بسیاری نرم افزارهای مشابه پر از تبلیغات و پاپ‌آپ‌هایی‌ست که کاربران را به خرید نسخه پریمیوم تشویق می‌کنند. این تبلیغات ممکن است برای بسیاری افراد ناخوشایند باشد؛ اما باید توجه کرد که این تبلیغات هزینه‌ای جزیی برای استفاده از یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان است که می‌توان در سال 2024 پیدا کرد!

Panda Free Antivirus

پاندا

مهم‌ترین مشخصه بارز آنتی ویروس رایگان پاندا تمرکز روی سادگی و حداقل تاثیر روی عملکرد فنی کامپیوتر است که از آن یک محصول منحصربفرد ساخته و این آنتی ویروس را به گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی که کامپیوترهای ضعیفی دارند تبدیل کرده است. بخش عمده‌ای از عملکرد این نرم افزار به کمک فضای ابری انجام می‌شود و این به معنای آن است که بار پردازشی آنتی ویروس رایگان پاندا بیشتر روی دوش سرورهای فضای ابری آن است تا کامپیوتر کاربران!

قابلیت حفاظت ریل‌تایم آنتی ویروس رایگان پاندا باعث می‌شود که این نرم افزار به‌طور دائمی در حال رصد فعالیت‌های انجام شده روی کامپیوتر کاربران باشد تا شناسایی ویروس‌ها، بدافزارها و سایر عوامل مخرب پیش از آسیب رساندن آن‌ها به اطلاعات کاربر انجام شود.‌ پاندا همچنین از یک قابلیت محافظت از درایوهای USB هم بهره‌مند است که حافظه‌های جانبی را برای یافتن ویروس‌ها اسکن کرده و داده‌های کاربر را از یکی از مهم‌ترین منابع انتشار ویروس و بدافزار در امان نگه می‌دارد.

این آنتی ویروس همچنین از یک مد مخصوص گیمینگ هم بهره می‌برد که لگ و تاخیرهای ایجاد شده وسط انجام بازی را به حداقل می‌رساند تا به انجام بازی توسط کاربر آسیبی نرسد.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا گوشی های آیفون به آنتی ویروس ها نیاز دارند؟ این آنتی ویروس های محبوب اندرویدی خودشان منبع ویروس‌ها هستند!

علیرغم این که Panda یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2024 به شمار می‌رود، اما نمی‌توان آن را بدون اشکال و محدودیت دانست. نسخه رایگان این آنتی ویروس پر از تبلیغات و پیام‌های پاپ‌آپ است که ممکن است برخی کاربران را آزار دهند. علاوه بر این، برخی قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر مثل مدیریت والدین یا فایروال پیشرفته تنها در نسخه پریمیوم این اپلیکیشن قابل خرید هستند و کاربران نسخه رایگان از آن بی‌بهره خواهند بود.