بهترین آنتی ویروس اندرویدی

بهترین آنتی ویروس های اندرویدی جهان برای محافظت از گوشی شما

امروز به معرفی تعدادی از بهترین آنتی ویروس های اندرویدی سال 2023 پرداخته و قابلیت‌های هریک را به‌طور مختصر مرور خواهیم کرد.

گوشی های موبایل به اجزای بسیار مهمی در زندگی ما تبدیل شده‌اند و استفاده آن‌ها بسیار فراتر از برقراری تماس و ارسال پیام است.

در عین حال با افزایش استفاده از گوشی های موبایل، خطرات سایبری نیز بیش از پیش متوجه کاربران بوده و ریسک‌های فراوانی به فرم ویروس‌ها، جاسوس افزارها (Spyware) و یا باج افزارها کاربران را تهدید می‌کنند.

به همین جهت استفاده از یک نرم افزار آنتی ویروس مناسب برای محافظت در برابر این خطرات از جمله نیازهای ضروری کاربران گوشی های موبایل به نظر می‌رسد.

به همین بهانه امروز سعی داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین آنتی ویروس های اندرویدی جهان بپردازیم که قادرند گوشی شما را در برابر خطرات سایبری محافظت کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

آیا گوشی های آیفون به آنتی ویروس ها نیاز دارند؟

بهترین آنتی ویروس های اندرویدی جهان

امنیت موبایل نورتون (Norton Mobile Security)

اپلیکیشن نورتون

یکی از برترین و کامل‌ترین بسته‌های امنیتی اندروید، Norton Mobile Security است. این آنتی ویروس قادر است گوشی های اندرویدی را در برابر انواع حمله‌ها اعم از جاسوس افزارها، ویروس‌ها، بدافزارها و یا حملات فیشینگ محافظت کند.

علاوه بر این، ویژگی ضدسرقت این آنتی ویروس نیز قابلیت قفل کردن گوشی و حذف اطلاعات آن از راه دور را به کاربر می‌دهد تا در صورت دزدیده شدن دستگاه، اطلاعات آن به دست سارقین نیفتد.

سیستم محافظت آنلاین Norton Mobile Security نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و به‌خوبی خطرات سایت‌های اینترنتی آلوده را شناسایی کرده و اجازه دسترسی به آن‌ها را نمی‌دهد.

آنتی ویروس موبایل کاسپرسکی (Kaspersky Mobile Antivirus)

بهترین آنتی ویروس اندرویدی

دیگر اپلیکیشن آنتی ویروس کارآمد اندروید هم توسط کمپانی خوشنام کاسپرسکی ساخته شده است.

این آنتی ویروس هم از کاربران در برابر بدافزارها، ویروس‌ها، جاسوس افزارها و دیگر خطرات محافظت کرده و به کمک قابلیت‌های ضد سرقتش امکان قفل کردن دستگاه دزدیده شده و پاک کردن اطلاعات آن را نیز به کاربر می‌دهد.

همانند مجموعه Norton، آنتی ویروس موبایل کاسپرسکی هم اجازه دسترسی به وبسایت های آلوده را به کاربر نخواهد داد.

امنیت موبایل آواست (Avast Mobile Security)

امنیت موبایل آواست

آواست موبایل یکی از بهترین آنتی ویروس های اندرویدی جهان است که مجموعه قابلیت‌های گسترده‌ای را برای مقابله با بدافزارها و سایر خطرات در اختیارتان قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن به‌طور رایگان قابل دانلود بوده و علاوه بر اسکن کردن دستگاه شما برای انواع خطرات سایبری برخی امکانات منحصربفرد مثل قفل کردن اپلیکیشن‌ها با پسورد یا پین کد را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این آنتی ویروس شناسایی کامل و دقیق خطرات است.

اسکن کردن یک دستگاه از طریق Avast ممکن است کمی بیشتر از سایر آنتی ویروس‌ها به طور بینجامد. با این وجود می‌توانید مطمئن باشید که به یکی از کامل‌ترین سرویس‌های آنتی ویروس رایگان برای اندروید سر و کار دارید.

آواست همچنین قابلیت‌های منحصربفرد دیگری مثل PUA، محافظت در برابر لینک‌های مشکوک و جستجو برای بدافزارها را نیز به کاربران ارائه داده و در نسخه پریمیوم امکان پاک کردن اطلاعات از راه دور و استفاده نامحدود از وی پی ان را نیز در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

آواست همچنین علاوه بر فرآیند نصب و راه‌اندازی ساده و سرراستی که دارد، از رابط کاربری بسیار سریع و خوش‌ساختی هم بهره می‌برد. این رابط کاربری به‌گونه‌ای طراحی شده که تمامی قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن از طریق منوی اصلی آن قابل دسترسی است.

این اپلیکیشن همچنین اثر بسیار محدودی بر روی شارژدهی باتری و عملکرد دستگاه دارد. بنابراین اگر به دنبال یک آنتی ویروس هستید که از دستگاه شما در برابر اکثر خطرات سایبری محافظت کرده و عملکرد گوشی‌تان را کند نکند، Avast Mobile Security بهترین گزینه برای شماست.

آنتی ویروس مک آفی (McAfee Mobile Security)

مک آفی

پکیج امنیت موبایل مک آفی هم یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس های اندرویدی است که مجموعه متنوعی از قابلیت‌ها برای محافظت از دستگاه شما در برابر ویروس‌ها و سایر خطرات را در اختیارتان قرار خواهد داد.

این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده که کاربری بسیار ساده‌ای داشته باشد و بتواند به مفیدترین شکل ممکن دستگاه را اسکن کرده و محافظت کند.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آنتی ویروس مک آفی «امتیاز ایمنی» دستگاه شماست که میزان حفاظت شما در برابر خطرات سایبری را به نمایش می‌گذارد. در صورتی که این امتیاز پایین باشد، اپلیکیشن همچنین روش‌هایی برای ارتقای آن را معرفی می‌کند.

علاوه بر این، قابلیت‌های دیگری مثل اسکن‌های دوره‌ای و ابزارهای مختلف برای مقابله با انواع ویروس‌ها و بدافزارها از جمله قابلیت‌های بسیار جذاب این اپلیکیشن هستند.

فرآیند نصب نسخه موبایل اپلیکیشن مک آفی بسیار ساده است و با دانلود اطلاعات مربوط به بسته‌های امنیتی آغاز می‌شود. همچنین در صفحه اصلی اپلیکیشن نیز می‌توانید امتیاز ایمنی خود را با وضعیت‌هایی مثل ضعیف، متوسط، خوب، بسیار خوب و عالی مشاهده کنید!

در کنار تمامی مزایای آنتی ویروس مک آفی یکی از مهم‌ترین معایب آن نبود داده‌های کافی در خصوص اثربخشی است که توانایی این آنتی ویروس برای محافظت از دستگاه در برابر خطرات سایبری را زیر سوال می‌برد.

با این وجود McAfee Mobile Security یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی‌ست که به دنبال یک آنتی ویروس با قابلیت‌های گسترده می‌گردند.

Trend Micro Mobile Security

بهترین آنتی ویروس اندرویدی

همانند بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر حاضر در این لیست، آنتی ویروس ترند مایکرو نیز با قابلیت‌های فراوانی به پلتفرم اندروید آمده است.

این اپلیکیشن نیز قابلیت‌های کاملی دارد و به کمک آن‌ها قادر است از دستگاه شما در برابر انواع خطرات محافظت کند.

نسخه رایگان این اپلیکیشن به‌راحتی از فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت است و حتی یک نسخه آزمایشی سی روزه از نسخه کامل آن نیز به‌طور رایگان به علاقمندان ارائه می‌شود.

با این وجود پس از به پایان رسیدن مدت تست، تنها امکان اسکن کردن دستگاه‌های اندرویدی فراهم خواهد بود!

مهم‌ترین مشخصات آنتی ویروس Trend Micro امنیت بالای آن و حفاظت از هویت و اطلاعات کاربران است.

به این ترتیب اپلیکیشن‌هایی که سعی دارند بدون اجازه به اسناد، مشخصات و سایر اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند، مهم‌ترین اهداف این آنتی ویروس هستند.

ترند مایکرو همچنین به قابلیت محافظت در برابر جستجو در صفحات وب هم مجهز است و امکان انتقال اطلاعات مخرب به دستگاه شما از طریق اینترنت را هم به حداقل می‌رساند.

همچنین مثل بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر این لیست، دانلود و نصب ترند مایکرو هم بسیار راحت است و رابط کاربری آن عملکرد سرراستی داشته و خطرات امنیتی را با تنها چند ضربه از بین می‌برد.

البته از سوی دیگر نمی‌توان از عملکرد بسیار محدود نسخه آزمایشی دستگاه هم چشم‌پوشی کرد. بنابراین پس از گذشت سی روز اول استفاده از نسخه پریمیوم و به پایان رسیدن زمان تست، قابلیت‌های اپلیکیشن به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

در عین حال Trend Micro Mobile Security همچنان یکی از بهترین و کامل‌ترین آنتی ویروس های اندرویدی حال حاضر بازار به شمار می‌رود.

بیت دیفندر (Bitdefender)

نرم افزاری بیت دیفندر

بیت دیفندر هم دیگر گزینه ارزشمند برای گوشی های اندرویدی است که امنیت کامل دستگاه شما در برابر حملات فیشینگ، جاسوس افزارها، ویروس‌ها و بدافزارها را تامین می‌کند.

همچنین در صورتی که گوشی شما دزدیده شود، از طریق بیت دیفندر می‌توانید به‌سادگی اطلاعات آن را به‌طور کامل پاک کنید.

همچنین قابلیت گشت و گذار ایمن در اینترنت که مانع از باز شدن سایت‌های مخرب شده و از دستگاه شما در برابر محتوای آلوده اینترنتی محافظت می‌کند نیز دیگر قابلیت ارزشمند این آنتی ویروس است.

Sophos Mobile Security

آنتی ویروس Sophos برای موبایل

پکیج امنیتی Sophos Mobile هم دیگر اپلیکیشن آنتی ویروس ارزشمند برای اندروید است که قابلیت‌های امنیتی قابل قبولی داشته و قادر است دستگاه شما را از بدافزارها و سایر خطرات در امان نگه دارد.

این اپلیکیشن کاملا رایگان است و مصرف باتری پایینی دارد. بنابراین نیازی نیست نگران مصرف انرژی بیش از اندازه این آنتی ویروس باشید.

آنچه باعث شده اپلیکیشن Sophos در میان بهترین آنتی ویروس های اندرویدی دنیا قرار گیرد، به اشتراک گذاری آنی داده‌های مربوط به ویروس‌ها و بدافزارها با آزمایشگاه SophosLabs که تضمین‌کننده سلامت دائمی گوشی شما در برابر خطرات سایبری است.

همچنین از دیگر قابلیت‌های این برنامه هم می‌توان به محافظت از اپلیکیشن‌های مختلف و فیلتر کردن صفحات خطرناک و مشکوک اینترنت اشاره کرد که سطح امنیت بسیار بالایی را برای دستگاه شما به همراه خواهند داشت.

اپلیکیشن Sophos همچنین رابط کاربری بسیار سرراستی هم داشته و می‌تواند با تنها چندین تپ دستگاه شما را به‌طور کامل برای یافتن ویروس‌ها و بدافزارها جستجو کند.

ESET Mobile Security

نسخه موبایلی ESET

نسخه موبایلی آنتی ویروس ESET هم یکی از بهترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود که با قابلیت‌های متعدد و توانایی تشخیص اکثر ویروس‌ها و بدافزارهای موجود، گزینه‌ای بسیار ایده‌آل به شمار می‌رود.

با وجود محافظت تقریبا خوبی که  این اپلیکیشن از دستگاه شما می‌کند، اما اکثر قابلیت‌های مفید آن پریمیوم بوده و نیاز به پرداخت هزینه دارند.

البته نسخه رایگان این برنامه هم چندان بی امکانات نیست و قابلیت‌هایی مثل قفل کردن از راه دور، یافتن موقعیت از طریق GPS و آگاه‌سازی از راه دور توسط پیامک را ارائه می‌دهد.

آنتی ویروس ESET در بخش تشخیص بدافزارها یکی از بهترین های بازار به شمار می‌رود. در این میان، قابلیت‌های ضد سرقت و ضد فیشینگ این آنتی ویروس نیز در میان رقبا سرآمد است.

رابط کاربری نسخه اندروید برنامه با وجود این که از مد افتاده و قدیمی به نظر می‌رسد، طراحی ساده‌ای دارد؛ به‌طوری که می‌توانید با فشردن چندین کلید دستگاه خود را اسکن کنید.

در خصوص این آنتی ویروس البته باید دقت کنید که عملکرد بخش ضد فیشینگ آن بر اساس تست‌های انجام شده بحث برانگیز بوده است. در عین حال ESET موفق شده به‌طور کلی یکی از بهترین آنتی ویروس های اندرویدی بازار را عرضه کند.

Lookout Mobile Security

بهترین آنتی ویروس اندرویدی

آنتی ویروس لوک اوت هم از جمله نمونه‌های ارزشمند بازار به شمار می‌رود که عملکرد قابل قبولی را در محافظت از دستگاه‌های اندرویدی ارائه داده است.

این آنتی ویروس در دو نسخه مختلف روانه بازار می‌شود. نسخه رایگان آن اکثر قابلیت‌های حفاظتی اصلی و مورد نیاز دستگاه‌های اندرویدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ در حالی که نسخه پریمیوم با برخی قابلیت‌های اضافی قادر به ارائه سطح بالاتری از حفاظت است.

آنتی ویروس Lookout یک پکیج کامل از ابزارهای تامین امنیت سایبری به شمار می‌رود که قادر است از گوشی اندرویدی شما در برابر مجموعه کاملی از ویروس‌ها و بدافزارها در کنار سرقت داده‌ها حفاظت کند.

این آنتی ویروس هم رابط کاربری ساده‌ای دارد و تجربه کاربری روان و سرراستی را به کاربران ارائه می‌کند.

AVG Antivirus

آنتی ویروس AVG

AVG یکی از محبوب‌ترین آنتی ویروس ها برای دستگاه‌های اندرویدی به شمار می‌رود که قابلیت‌های فراوانی داشته و با مجموعه‌ای از قابلیت‌های فنی متعدد در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار می‌گیرد.

این برنامه نیز از حیث تشخیص بدافزار و ویروس‌ها و ارائه محافظت در برابر خطرات سایبری عملکرد بسیار خوبی دارد. در این میان قابلیت‌های منحصربفرد این آنتی ویروس نیز برگ برنده دیگری برای آن به شمار می‌روند.

این آنتی ویروس گوشی شما را به‌طور ریل تایم اسکن کرده و به‌طور فعال در برابر آسیب‌های سایبری در امان نگه می‌دارد.

بعلاوه، AVG همچنین به تعدادی از قابلیت‌های امنیتی جدیدتر مثل محافظت در برابر سرقت (Anti-theft)، قفل کردن اپلیکیشن‌ها و امنیت وای فای نیز مجهز است و پکیج باارزشی به شمار می‌رود.

همچنین رابط کاربری سریع و سرراست AVG نیز دیگر مزیت آن به شمار می‌رود که امکان اسکن سریع و بی‌دردسر دستگاه را به کاربر خواهد داد.

جمع بندی

با افزایش نفوذ گوشی های هوشمند در میان کاربران سرتاسر جهان و استفاده بیشتر از اپلیکیشن‌های آن‌ها خطر آلوده شدن به ویروس‌ها، بدافزارها و سایر خطرات سایبری روز به روز در حال افزایش است. بنابراین ضروری است که با نصب یک نرم افزاری آنتی ویروس مناسب از اطلاعات خود در برابر نفوذ هکرها و دیگر آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

نرم افزارهای معرفی شده در لیست امروز همگی در شمار بهترین آنتی ویروس های اندرویدی سال 2023 هستند که با توانایی بالا در شناسایی آسیب‌ها و قابلیت‌های متعددشان می‌توانند امنیت شما در دنیای پرخطر سایبری امروز را تامین کنند.