آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر به مک، آی او اس و اندروید می‌آید

مایکروسافت دیفندر سال‌هاست که به عنوان آنتی ویروس اصلی ویندوز شناخته می‌شود. اکنون یک نسخه ویژه از این نرم افزار برای مشترکین Microsoft 365 روی دیگر پلتفرم‌ها توسعه پیدا کرده است.

شما احتمالاً Microsoft Defender که همراه سیستم عامل ویندوز ارائه می‌شود (و پیشتر ویندوز دیفندر نام داشت) را می‌شناسید. نرم افزاری که قادر به تشخیص و حذف بسیاری از بدافزارها و ویروس‌ها روی کامپیوترها است. با این حال این تنها یکی از اجزای مجموعه ابزارهای مایکروسافت دیفندر است.

مدت‌هاست که صاحب ویندوز امکانات دیفندر را به صورت ابری در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. یکی از این خدمات محافظت از فیشینگ ایمیل است. اکنون مایکروسافت شروع به ارائه برخی دیگر از امکانات و قابلیت‌های دیفندر به این دسته از کاربران کرده است.

فعلاً آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر برای مشترکین Micosoft 365 است

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر هم اکنون از طریق پلتفرم‌های ویندوز، آی او اس، اندروید و مک او اس در اختیار مشترکین Microsoft 365 قرار گرفته است. نسخه‌های مک و موبایل قادر به اسکن اپلیکیشن‌ها و ترافیک شبکه برای خطرات احتمالی هستند، در حالی که اپلیکیشن ویندوزی آن مثل یک داشبورد می‌ماند.

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

با توجه به این که هر یک از پلتفرم‌های پشتیبانی کننده هم اکنون خودشان از ابزارهای امنیتی داخلی بهره می‌برند، این اپلیکیشن حداقل در شکل و فرم فعلی خودش شاید برای همه خیلی مفید نباشد. Google Play Protect روی اندروید می‌تواند اپلیکیشن‌های نصب شده را اسکن کرده و کدهای مخرب را تشخیص دهد، در حالی که اپل با Gatekeeper و XProtect روی آیفون،‌ آیپد و مک این کار را انجام می‌دهد. با تمام این اوصاف، این سرویس برای صاحبان اکانت مایکروسافت ۳۶۵ رایگان است و سازنده امیدوار است که نمای داشبوردی این برنامه به کاربر کمک کند تا دستگاه‌های مختلف خود را بررسی کرده و امنیت آن‌ها را ارتقا ببخشد.

مایکروسافت همچنان به دنبال بروزرسانی و ارتقا اپلیکیشن آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر با امکاناتی جدید است. این شرکت در یک پست وبلاگی گفته است:

همانطور که رو به جلو نگاه می‌کنیم، همچنان به ارائه امکانات محافظتی بیشتری مثل محافظت از سرقت و اتصال آنلاین امن زیر پرچم یک داشبورد ادامه می‌دهیم. Microsoft Defender حفظ امنیت آنلاین را آسان کرده است و به شما و خانواده‌تان کمک می‌کند ایمن بمانید.

هم اکنون می‌توانید مایکروسافت دیفندر را روی دستگاه‌های مختلف خود از جمله کامپیوتر ویندوزی، مک، اندروید و آی او اس نصب کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که باید حتماً جزو مشترکین Microsoft 365 باشید تا بتوانید از خدمات آن بهره ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*