هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب

آیا هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب هستند؟

اگر قصد خرید ایرپادز اپل را دارید، اما نمی‌دانید کدام مدل‌ها ضد آب هستند. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

اگر به تازگی AirPods خریده‌اید یا به دنبال خرید آن هستید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا ایرپادز اپل ضد آب است یا خیر؟ در یک کلام می‌توان گفت نه! ایرپادز ضد آب نیست، بنابراین بهتر است در باران شدید یا محیط‌های آبی از آن استفاده نکنید. اما خبر خوب این است که نسل سوم ایرپادز و همچنین ایرپادز پرو نسل اول و دوم در برابر آب مقاوم هستند.

این به این معنی است که می‌توانید هنگام ورزش کردن یا دویدن بدون نگرانی از ایرپادز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که ضد آب بودن به این معنا نیست که آن را در آب غوطه‌ور کنید. بنابراین، از انداختن ایرپادز در آب یا شنا کردن با آنها خودداری کنید. همچنین بعد از ورزش، ایرپادز خود را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید تا عرق روی آن خشک شود.

بسیار خوب! این دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستیم. بیایید کمی عمیق‌تر بررسی کنیم.

ضد آب یا مقاوم در برابر آب

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هیچ یک از ایرپادهای اپل – ایرپادز ، ایرپادز پرو یا ایرپادز مک ضد آب نیستند. اما اصلاً «ضد آب» یعنی چه؟ در دستگاه‌های الکترونیکی، ضد آب بودن به این معنی است که دستگاه کاملاً آب‌بندی شده و می‌تواند به طور کامل در آب غوطه‌ور شود.

یک سیستم رتبه‌بندی رایج برای اندازه‌گیری مقاومت در برابر آب (همچنین گرد و غبار) برای وسایل الکترونیکی وجود دارد که به عنوان رتبه IP (Ingress Protection) شناخته می‌شود. در این مقاله در مورد سیستم رتبه‌بندی مقاومت در برابر آب توضیح داده‌ایم.

برخلاف ضد آب بودن، مقاومت در برابر آب بسیار محدودتر است. این به این معنی است که دستگاه تنها در برابر چیزهایی مانند عرق، پاشش یا اسپری آب با شدت‌های مختلف برای مدت زمان‌های متفاوت می‌تواند مقاومت کند. این سطوح با استاندارد «Ingress Protection» یا IP سنجیده می‌شوند و دانستن این سطوح قبل از خرید ایرپادز مهم است.

جالب است بدانید که همه ایرپادهای اپل در برابر آب مقاومت یکسانی ندارند. حالا بیایید ببینیم میزان مقاومت هر یک از ایرپاد‌‌های اپل در برابر آب چقدر است؟

ایرپادز ۱ و ایرپادز ۲: در برابر آب مقاوم نیستند

هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب

ایرپاد ۲ ضد آب نیست، مراقب باران و عرق باشید! اگرچه AirPods 2 به فناوری‌های جدیدی مجهز شده، اما در یک چیز با نسل قبل تفاوتی ندارد: مقاومت در برابر آب! این ایرپادها در برابر باران، عرق و هر نوع رطوبتی آسیب‌پذیر هستند. برخورد با قطرات آب یا عرق ریختن حین ورزش می‌تواند به ایرپاد ۲ شما آسیب برساند.

در حال حاضر هیچ راه حلی برای ضد آب کردن خود ایرپادها وجود ندارد، اما می‌توانید با استفاده از برخی لوازم جانبی، کیس شارژ آن‌ها را تا حدی در برابر آب مقاوم کنید. بنابراین، هنگام استفاده از ایرپاد ۲ احتیاط کنید و از قرار دادن آن‌ها در معرض باران یا عرق خودداری کنید.

ایرپادز ۳: با داشتن گواهینامه IPX4 مقاوم در برابر پاشش آب و عرق

هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب

پل در نسل سوم ایرپادز خود ضمن ارتقا کیفیت صدا و طراحی، ویژگی مقاومت در برابر آب را نیز به این محصول محبوب اضافه کرد. AirPods 3 با رتبه IPX4، در برابر پاشش آب از هر جهتی مقاوم بوده و برای استفاده در باران، هنگام تعریق، آشپزی و سایر شرایط مرطوب مناسب است. این ویژگی، ایرپاد ۳ را به گزینه ایده‌آلی برای ورزشکاران و افرادی که در هر شرایط آب و هوایی به دنبال ایرپادی مطمئن و باکیفیت هستند، تبدیل می‌کند.

نکاتی درباره مقاومت AirPods 3 در برابر آب

ایرپادز نسل ۳ فقط در برابر پاشش آب مقاوم بوده و به هیچ عنوان نباید در آب غوطه ور شود. علاوه بر این، مقاومت آن در برابر آب دائمی نیست و ممکن است با گذشت زمان و استفاده، به مرور کاهش یابد. کیس شارژ ایرپادز ۳ اپل ضد آب نیست، بنابراین از خیس شدن آن خودداری کنید.
بنابراین، با داشتن این AirPods دیگر نگران خراب شدن ایرپادها در اثر باران یا عرق نخواهید بود و می‌توانید با خیالی آسوده از موسیقی خود در هر شرایطی لذت ببرید.

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره کردیم،  ایرپادز نسل ۳ با رتبه IPX4 در برابر پاشش آب از هر جهتی مقاوم است، اما این به معنای ضد آب بودن آن‌ها نیست. غوطه‌ور شدن AirPods 3 در آب برای مدت طولانی (قابلیت ضد آب واقعی از رتبه IPX7 شروع می‌شود) به آن آسیب می‌رساند، بنابراین حتی به شنا کردن با آن‌ها فکر هم نکنید. همچنین، استفاده از ایرپاد 3 در حمام یا در آب‌های جاری مانند رودخانه یا دریاچه توصیه نمی‌شود.

پس از استفاده از ایرپادز در شرایط مرطوب، آن‌ها را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید و از قرار دادن آن در معرض مواد شوینده یا صابون خودداری کنید. همچنین حواستان باشد آن را در معرض گرمای شدید قرار ندهید.

ایرپادز پرو ۲: با داشتن گواهینامه IPX4 مقاوم در برابر پاشش آب و عرق

هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب

با معرفی نسل دوم ایرپادز پرو (با قابلیت حذف نویز بهتر و کنترل لمسی برای صدا به همراه ارتقاء‌های دیگر)، اپل تصمیم به توقف تولید نسل اول ایرپادز پرو گرفت. این ایرپادز پرو پیشرفته‌تر، از جدیدترین فناوری‌های اپل در زمینه هندزفری بهره می‌برد و جای تعجبی ندارد که مقاومت در برابر آب نیز در آن گنجانده شده است. نسل دوم ایرپادز پرو با رتبه IPX4 عرضه می‌شود، به این معنی که می‌تواند در برابر پاشش آب از هر جهتی مقاومت کند.

در حالی که نمی‌توانید با آن‌ها شنا کنید (همانطور که برخی از هدفون‌ها برای این کار طراحی شده‌اند)، دیگر نگران باران نباشید. اپل پیشنهاد نمی‌کند آن‌ها را زیر آب جاری قرار دهید یا با آن‌ها دوش بگیرید، اما تماس اتفاقی با آب مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کند.

یک خبر جالب دیگر برای دارندگان ایرپادز پرو 2، ضد آب شدن کیس شارژ آن است. حالا می‌توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن ایرپادها، در هوای بارانی از آن‌ها استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که نباید داخل کیس شارژ را خیس کنید، چرا که ممکن است به آن آسیب برساند.

ایرپادز مکس اپل: ضد آب نیست!

هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب

برخلاف ایرپادهای معمولی که داخل گوش قرار می‌گیرند، ایرپادز Max به صورت هدفون‌های روگوشی طراحی شده‌اند. این موضوع آن‌ها را در دسته‌ای متفاوت قرار می‌دهد. اما نکته قابل توجه این است که ایرپادز Max هیچ‌گونه مقاومتی در برابر آب ندارد. با توجه به طراحی روگوشی این هدفون‌ها، احتمال خیس شدن آن‌ها در اثر باران یا سایر عوامل بیشتر است. به همین دلیل، استفاده از این ایرپادز در محیط‌های باز توصیه نمی‌شود.

بهتر است از ایرپادز Max فقط در مکان‌های بسته استفاده کنید. در صورت خیس شدن ایرپادز خود، فوراً آن‌ها را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید و حواستان باشد آن را در معرض مواد شوینده یا صابون و گرمای شدید قرار ندهید.

کیس شارژ ایرپادز

تا همین اواخر، هیچ کدام از کیس‌های شارژ ایرپادز در برابر آب مقاومتی نداشتند. اما این موضوع با نسل سوم ایرپاد تغییر کرد. حالا، هم کیس MagSafe و هم کیس لایتنینگ نسل سوم ایرپادز، رتبه IPX4 را برای مقاومت در برابر آب کسب کرده‌اند. همچنین کیس MagSafe نسل دوم ایرپادز پرو هم از همین درجه‌بندی بهره می‌برد.

نگاهی به آینده

احتمالاً نسخه‌های بعدی ایرپادز مقاومت بهتری در برابر آب و گرد و غبار خواهند داشت. سایر شرکت‌ها قبلا چنین ویژگی‌هایی را در محصولات خود گنجانده‌اند. برای مثال، ایربادهای Jabra Elite 8 Active دارای رتبه IP68 هستند، به این معنی که می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورند.

اگر ایرپادز خیس شود، چه باید کرد؟

گاهی ممکن است اتفاقات غیرمنتظره بیفتد و ایرپاد شما به طور کامل در آب غوطه‌ور شده یا خیس شود. اما نگران نباشید، این به معنای از کار افتادن کامل ایرپاد نیست؛ با انجام سریع چند کار ساده می‌توانید جلوی بروز مشکل را بگیرید.

هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب

قدم اول: سریعا AirPods را از آب یا باران خارج کنید، سپس آن را خاموش کرده و از دستگاه متصل جدا کنید.

قدم دوم: با یک پارچه نرم، ایرپاد را خشک کنید. همچنین می‌توانید به آرامی آن‌ها را تکان دهید تا آب از شکاف‌های ریز خارج شود.

قدم سوم: برای خشک کردن ایرپاد خود ابتدا یک مکان امن، خشک و باز پیدا کنید. در صورت خیس بودن، آن‌ها را از کیس شارژ خارج کرده و دوباره درون آن قرار ندهید. اجازه دهید ایرپادها حداقل به مدت ۱۲ ساعت به طور کامل در معرض هوا خشک شوند. اگر ایرپاد کاملا زیر آب فرو رفته بود، توصیه می‌شود یک روز کامل صبر کنید.

توجه: برای خشک کردن ایرپادها از باد فشرده، سشوار یا هرگونه حرارت استفاده نکنید، زیرا این کار ممکن است آسیب بیشتری به آن‌ها وارد کند.

قدم چهارم: بعد از گذشت زمان لازم، ایرپادها را دوباره درون کیس شارژ قرار دهید، آن‌ها را شارژ کرده و سپس سعی کنید دوباره به دستگاه متصل‌شان کنید.

اگر پس از انجام این مراحل، ایرپادها به درستی کار نمی‌کنند، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۲ ویژگی کاربردی ایرپاد اپل که باید از آنها استفاده کنید سورپرایزهای اپل برای ایرپاد ؛ از قابلیت جدید Adaptive Audio تا تنظیم صدای شخصی تاچ کنترل ایرپاد پرو ۲ اپل ، شما را از لمس دکمه‌های گوشی بی‌نیاز می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*