فیلم I Am Legend 2

از فیلم I Am Legend 2 ویل اسمیت چه می‌دانیم؟

برادران وارنر رسما فیلم I Am Legend 2 را با بازی ویل اسمیت تایید کرده است. با توجه به اتفاقات رخ داده در نسخه اول، این اتفاق چطور ممکن است؟

در سال 1954، نویسنده افسانه‌ای داستان‌های علمی تخیلی، ریچار متسون، رمان پساآخرزمانی «من افسانه هستم» را به نگارش درآورد. داستان این رمان پیرامون تنها انسان زنده‌مانده از دنیایی آخرزمانی است که در آن موجوداتی شبیه به خون‌آشامان بر دنیا مسلط شده‌اند.

تا کنون سه فیلم سینمایی مختلف از روی این رمان ساخته شده است. نخستین فیلم «اولین انسان روی زمین» (The First Man on Eath) نام داشت که در سال 1964 اکران شد و دومین اقتباس سینمایی این رمان نیز در سال 1971 تحت نام «The Omega Man» به اکران سینماها درآمد. با این وجود پرسروصداترین فیلم ساخته شده از رمان «من افسانه هستم» فیلمی با همین نام است که در سال 2007 با درخشش ویل اسمیت ساخته شد.

ویل اسمیت

علیرغم داستان سرراست فیلم و پایان‌بندی کاملا واضح و بدون پیچ و تاب آن که مجال بازگرداندن قهرمان داستان را از سازندگان می‌گرفت، برادران وارنر ظاهرا دنبال ساخت نسخه دوم این فیلم تحت نام I Am Legend 2 است که در آن ویل اسمیت قرار است بار دیگر در نقش رابرت نویل ظاهر شود!

با توجه به گذشت حدود هفده سال از اکران نسخه اول I Am Legend و ابهامات زیاد پیرامون دنباله این فیلم سینمایی، در ادامه سعی خواهیم داشت به بررسی جزئیات و اخباری که از فیلم I Am Legend 2 در اختیارمان است بپردازیم.

چه کسانی در فیلم I Am Legend 2 بازی خواهند کرد؟

بر اساس اخبار رسمی منتشر شد، مایکل بی جوردن دیگر ستاره نسخه دوم «من افسانه هستم» بوده و در کنار ویل اسمیت به ایفای نقش در این فیلم خواهد پرداخت. هنوز مشخص نیست که این بازیگر محبوب ایفاگر چه نقشی خواهد بود. با این وجود نقش او در فیلم کاملا پررنگ و هم‌تراز با ویل اسمیت خواهد بود. مایکل بی جردن علاوه بر درخشش در سه گانه Creed و کارگردانی نسخه سوم این فرنچایز، در فیلم‌های دیگری چون بازسازی 2015 فیلم «چهار شگفت‌انگیز» مارول، پانگ سیاه و عناوین دیگری چون Just Mercy یا Without Remorse هم خوش درخشیده است.

مایکل بی جردن

از سوی دیگر، آلیس براگا که در کنار ویل اسمیت در نسخه اول I Am Legend ایفای نقش کرد ظاهرا جایی در نسخه دوم نخواهد داشت. با این وجود این بازیگر، که نسخه اول فیلم، اولین فیلم آمریکایی او به شمار می‌رفت، تایید کرد که در صورت دعوت حتما در نسخه دوم هم حاضر خواهد شد.

کارگردان نسخه دوم چه کسی خواهد بود؟

تا کنون کسی به‌طور رسمی به‌عنوان کارگردان نسخه دوم I Am Legend اعلام نشده است. البته نویسنده نسخه اول فیلم، آکیوا گلدزمن، ظاهرا بار دیگر در کسوت نویسنده نسخه دوم حاضر خواهد شد. با این وجود فرانسیس لارنس، کارگردان نسخه اول، قرار نیست در دنباله این فیلم حضور پیدا کند.

داستان نسخه اول «من افسانه هستم» چه بود؟

سه سال پس از شیوع فاجعه‌ای که باعث نابودی دنیا شد، تمامی اهالی نیویورک تبدیل به موجوداتی شبیه به خون‌آشام شده‌اند که توانایی زنده ماندن در روشنایی روز را ندارند. در این شرایط، نویل ظاهرا تنها انسان سالم در نیویورک است که به همراه تنها دوستش، یک سگ به نام سم، روزها به دنبال پیدا کردن درمانی برای این پاندمی وحشتناک است و شب‌ها در پناهنگاهی فوق‌العاده مستحکم مخفی می‌شود!

فیلم I Am Legend 2

نویل همچنین به‌طور دائمی یادداشت‌هایی صوتی را نیز برای سایرین ضبط کرده و به جا می‌گذارد تا بازماندگان احتمالی این فاجعه بتوانند با شرایط او بیشتر آشنا شوند. او سرانجام با به دام انداختن یکی از این خوناشامان که با نام Darkseekers شناخته می‌شوند، در صدد آزمایش داروی جدید خود روی او برآمده و با موفقیت او را درمان می‌کند. در همین حین او ضمن از دست دادن سگ خود، سم، با دو بازمانده دیگر، آنا و ایتان روبرو می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای فراری دادن آن‌ها جان خود را فدا کند. او البته یک نمونه از خون این موجود خون‌آشام درمان‌شده را نیز به آنا می‌دهد تا شاید او بتواند از آن طریق بشریت را نجات دهد.

با توجه به کشته شدن ویل اسمیت در نسخه اول، او چگونه می‌تواند به داستان نسخه دوم بازگردد؟

همان‌طور که اشاره شد، در نسخه‌ای از فیلم که روی پرده‌های سینما اکران شد، نویل کشته می‌شود. اما این پایان، آن‌چیزی نبود که سازندگان فیلم در ابتدا برای آن در نظر گرفته بودند! به‌طور خاص، افرادی که نسخه‌های دی وی دی یا بلوری این فیلم را خریداری کرده بودند، با پایان دیگری روبرو شدند که می‌تواند زمینه‌ساز حضور ویل اسمیت در نسخه دوم باشد.

فیلم I Am Legend 2

در این پایان، نویل متوجه می‌شود که حمله انتهایی خون‌آشامان به مخفیگاهش صرفا برای آزاد کردن زندانی‌ایست که او به دام انداخته است. بر همین اساس، در پایان این نسخه شاهد آزاد کردن این خون‌آشام مونث و عذرخواهی از او توسط نویل هستیم که باعث می‌شود ماجرا بدون هیچ خشونتی به پایان برسد. البته نویل در پایان متوجه می‌شود که در نظر این موجودات، او اکنون به‌عنوان یک هیولا شناخته می‌شود و به همین جهت تحقیقاتش را رها کرده و به همراه آنا و اتان از شهر فرار می‌کند!

این داستان احتمالا نقطه آغازی بر ماجراهای نسخه دوم فیلم خواهد بود؛ چراکه نویل در آن زنده مانده و می‌تواند در ادامه هم حضور داشته باشد.

فیلم I Am Legend 2 چه زمانی اکران خواهد شد؟

کمپانی بردران وارنر هنوز حتی زمان آغاز فیلمبرداری نسخه دوم «من افسانه هستم» را نیز اعلام نکرده؛ چراکه هیچ کارگردانی به این پروژه نپیوسته است. در عین حال پس از تعیین عوامل نهایی این فیلم و گذراندن مراحل پیش‌تولید احتمالا شاهد تولید و سرانجام اکران این فیلم خواهیم بود؛ رویدادی که احتمالا حداقل چندین سال زمان نیاز خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
کلکسیون خودروهای ویل اسمیت + عکس و ویدئو ۱۵ فیلم علمی تخیلی که نباید از دست بدهید