مشکل دوربین شیائومی 14 اولترا

دوربین شیائومی 14 و 14 اولترا یک مشکل جدی دارد

ظاهراً دوربین شیائومی 14 و 14 اولترا با مشکل مواجه شده است؛‌ اما کمپانی سازنده ادعا می‌کند که این مشکل به کیفیت محصول مربوط نمی‌شود.

آخرین پرچمدار شیائومی به نام 14 اولترا یکی از بهترین و سطح بالاترین دوربین‌ها را در میان گوشی‌های هوشمند امروزی دارد. شیائومی گوشی 14 اولترا خود را به ماژول دوربین چهارگانه 50 مگاپیکسلی مجهز کرده که می‌تواند در هر شرایطی بهترین تصاویر و ویدیوها را به ثبت برساند. گوشی هوشمند شیائومی 14 هم ابعاد دستگاه کوچکتری دارد و از نظر کیفیت دوربین با فاصله کمی از نسخه اولترا حرکت می‌کند.

کمپانی شیائومی هر دو گوشی پرچمدار 14 و 14 اولترا خود را رسما روانه بازار کرده است. حالا به نظر می‌رسد که مشکل دوربین در این گوشی‌ها پیش آمده و کاربران به وضوح متوجه آن شده‌اند. ظاهرا این مشکل دوربین به مه گرفتگی درون سیستم دوربین و تار شدن مقابل لنزها مربوط می‌شود و تاثیر زیادی بر تصاویر ثبت شده می‌گذارد. در حال حاضر کاربران زیادی در Reddit و فروشگاه آمازون انگلیس درباره این موضوع بازخورد داده‌اند.

پیشینه مشکل دوربین و پدیده مه گرفتگی

مشکل دوربین شیائومی 14 اولترا

به نظر نمی‌رسد که این مشکل فقط به دوربین شیائومی 14 و 14 اولترا مربوط شود. سال گذشته هم در گوشی 13 تی پرو مشکل دوربین مشابه پیش آمده بود. البته این مشکل برای همه کاربران رخ نداده و بسیاری گزارش کرده‌اند که با وجود استفاده زیاد از دستگاه همچنان دوربین آن‌ها بدون نقص عمل می‌کند.

فعلا کاربران اروپایی در صدر گزارش‌ها قرار دارند. به نظر می‌رسد مشکل دوربین شیائومی 14 و 14 اولترا بیش از هر منطقه دیگری در اروپا رخ داده است. اگر شرایط جوی اروپا را در نظر بگیریم، بروز مشکل مه گرفتگی درون دوربین هم منطقی دیده می‌شود. به زبان ساده‌تر، مناطق سردسیر بیش از سایرین در معرض درگیر شدن با مشکل دوربین و حالت مه گرفتگی لنز هستند.

با این حال، انتظار نداریم چنین مشکلی برای یک گوشی گران قیمت هزار دلاری رخ دهد. هر دو گوشی پرچمدار شیائومی 14 و 14 اولترا گواهی IP68 دریافت کرده‌اند و به همین خاطر باید در مقابل نفوذ آب به دستگاه مقاومت نشان دهند. از آن سو، کمپانی شیائومی هنوز نپذیرفته است که آخرین پرچمدارانش مشکل پیدا کرده‌اند. این غول چینی در واکنش به نارضایتی کاربران از وضعیت پیش آمده اعلام کرده که هیچ مشکلی در کیفیت محصولاتش وجود ندارد و مه گرفتگی لنز یک پدیده کاملا طبیعی است.

شیائومی در بیانیه خود مشخصا اعلام کرده که پرچمداران 14 و 14 اولترا پیش از عرضه در آزمایش شده‌اند و آب و گرد و خاک به آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

بیانیه شیائومی در این باره:

ما اطمینان می‌دهیم که هیچ مشکلی از جهت کیفیت محصول وجود ندارد و مه گرفتگی لنز یک پدیده طبیعی است. این پدیده به خاطر شرایط جوی و اقلیمی در اثر تفاوت دما میان لنزهای دوربین و هوای پیرامون آن‌ها رخ می‌دهد. همچنین در موقعیت‌هایی که دمای محیط به سرعت تغییر و افت پیدا می‌کند یا گوشی به مدت طولانی در گرما و رطوبت باقی می‌ماند، چنین رخدادی طبیعی است. اگر لنز دوربین دچار مه گرفتگی شده، توصیه می‌کنیم گوشی خود را در محیط خشک و در معرض جریان هوا بگذارید تا به حالت قبلی باز گردد.

مشکل دوربین شیائومی 14 اولترا

برخی کاربران پس از انتشار بیانیه گفتند که راهکار شیائومی موقتی است. به گفته یکی از آن‌ها، مشکل مشابه قبلا برای گوشی وان پلاس نورد 2 اتفاق افتاده بود. کاربر همین اقدامات را برای رفع مه گرفتگی انجام داده؛ اما ادعا می‌کند که پدیده مه گرفتگی برای چندمین بار روی دوربین دستگاهش ظاهر شده است. او به طعنه گفته که تنها راهکار قطعی، خریدن یک گوشی هوشمند جدید است!

با مشکل دوربین شیائومی 14 چکار کنیم؟

اگر گوشی شیائومی 14 یا 14 اولترا دارید و هنوز با این مشکل مواجه نشده‌اید، توصیه می‌کنیم گوشی را به مدت طولانی در معرض هوای گرم و مرطوب قرار ندهید. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. مخصوصا حالا که شیائومی این مشکل را به طور رسمی در دسته بندی خطاهای تولید نمی‌پذیرد.

از دست ندهید:
رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی + راه حل مقایسه شیائومی ۱۴ اولترا با سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا ؛ اژدهای چینی در برابر غول کره ای شیائومی ۱۴ اولترا در مقابل ۱۳ اولترا؛ مقایسه دو نسل پرچمدار چینی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*