اعتراضات آلمانی ها علیه کارخانه تسلا ایلان ماسک

آلمانی ها به جنگ ایلان ماسک و مهم‌ترین دارایی او رفتند

روز جمله صدها آلمانی با حمله به گیگافکتوری کمپانی تسلا ایلان ماسک در گرونهانده، نسبت به تخریب محیط زیست توسط این شرکت اعتراض کردند.

صدها نفر از معترضان محیط زیست که از تأثیر مخرب کارخانه تولید خودروهای تسلا در گرونهایده آلمان بر محیط زیست خشمگین بودند، روز جمعه تلاش کردند با عبور از نیروهای پلیس وارد تنها گیگافکتوری اروپا در این منطقه شوند. بر اساس چندین گزارش منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، این معترضان در نهایت در حصار کارخانه متوقف شدند و موفق به ورود به آن نشدند. با این حال، خبرگزاری آلمان (DW) گزارش داده است که تعدادی از معترضان دستگیر شده‌اند که البته هنوز تعداد آن‌ها اعلام نشده است.

مخالفت با کارخانه تسلا در حومه برلین، نخستین بار در سال ۲۰۲۰ و همزمان با قطع گسترده درختان برای ساخت آن شکل گرفت. امسال، با درخواست تسلا برای پاکسازی ۱۷۰ هکتار دیگر از جنگل به منظور توسعه کارخانه، اعتراضات بار دیگر از سر گرفته شد.

اوله بکر، سخنگوی گروه «برهم زنندگان تسلا»، روز جمعه به DW گفت: «ما امروز اینجا هستیم تا توجه‌ها را به کارخانه تسلا در گرونهایده و تخریب محیط زیست در اینجا جلب کنیم».

او در ادامه افزود، اما همچنین تخریب محیط زیست در کشورهای دیگری مانند آرژانتین یا بولیوی نیز انجام می‌شود؛ جایی که لیتیوم مورد نیاز برای باتری‌های خودروها استخراج می‌شود و این کار باعث تخریب وحشتناک محیط زیست برای مردم آن مناطق و خودِ محیط زیست خواهد شد.

اعتراضات آلمانی ها علیه کارخانه تسلا ایلان ماسک

کارخانه تسلا در گرونهایده

بر اساس گفته‌های برگزارکنندگان این اعتراضات، روز جمعه حدود ۸۰۰ نفر در محل حضور داشتند، اما مشخص نیست که چه تعداد واقعاً به ساختمان هجوم برده‌اند، زیرا معترضان در چندین محل مختلف تجمع کرده بودند.

صحبت‌های ایلان ماسک معترضان را عصبانی‌تر می‌کند!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز جمعه سعی کرد با جعلی خواندن بسیاری از گزارش ‌ها، اهمیت این اعتراض را کم‌اهمیت جلوه دهد، هرچند مشخص نیست دقیقاً چه چیزی را جعلی می‌داند! ماسک در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس گفت: «این اخبار جعلی است. معترضان موفق به شکستن نرده نشدند». با این حال، هیچکس ادعا نکرده بود که نرده‌ای شکسته شده است!

او ادامه داد:

هنوز دو ردیف نرده سالم در اطراف کارخانه وجود دارد. توجه داشته باشید که این هفته در آلمان، هفته ملی اعتراض است، بنابراین به دلایل مختلف، اعتراضات زیادی در حال برگزاری است.

گروهی آلمانی آنارشیست به نام «گروه آتشفشان» مسئولیت قطع برق کارخانه تسلا در آلمان در ماه مارس را بر عهده گرفت. اما مشخص نیست که آیا اعتراضات روز جمعه به چنین دستاورد ملموسی رسیده باشد.

اعتراضات آلمانی ها علیه کارخانه تسلا ایلان ماسک

دستگیری معترضان آلمانی تسلا ایلان ماسک

به نظر می‌رسد ویدیویی که توسط حسابی به نام The Brak» در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، صدها نفر را نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها لباس مشکی پوشیده‌اند و به سمت کارخانه می‌دوند. عکس‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلاکاردهایی با مضمون «تسلا را متوقف کنید، آب زندگی است» و «پایان نئوکولونیالیسم» را نشان می‌دهد.

اما رنگارنگ‌ترین بنر، عبارت «Elon du Lachs verpiss dich zum Mars!» را نشان می‌دهد که ظاهرا به معنای چیزی شبیه به «ایلان، تو احمق، گورتو گم شو به مریخ!» یا «ایلان، بی‌خاصیت…» است.

در گجت نیوز بخوانید:
تماشا کنید: ماشین هایی که خودروسازان بزرگ را از فروپاشی نجات دادند ایلان ماسک در بحران؛ حمله سهامداران تسلا به مرد مریخی ایلان ماسک مشتریان تسلا را فراری می‌دهد ایلان ماسک: تسلا ماشین پرنده می‌سازد!