کارتن خالی یخچال خارجی

بازار داغ خرید و فروش کارتن خالی یخچال خارجی در ایران!

عده‌ای از سودجویان بازار در حال خرید و فروش خالی کارتن یخچال خارجی کره‌ای برای فروش محصولات فیک با کارتن اورجینال هستند.

یکی از ماجراهای عجیبی که چندین بار است بعد از ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی، به تیتر اول روزنامه‌ها تبدیل می‌شود، ماجرای خرید و فروش کارتن خالی یخچال خارجی در بازار است؛ موضوعی که چند روزی می‌شود مورد انتقاد مجدد سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفته است. ماجرایی که به‌علت کیفیت پایین لوازم خانگی تولید داخل شکل گرفته است.

اگرچه فعالان بازار پدیده خرید و فروش کارتن خالی یخچال خارجی را تکذیب می‌کنند، اما دیدگاه سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص این قضیه را هم نمی‌توان نادیده گرفت که به‌صورت رسمی این خبر را تکذیب کرد. حتی اگر چنین پدیده‌ای در بازار در حال جریان باشد ریشه اصلی آن را باید در سیاست‌‍‌های محدودکننده دولت برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی به بازار جست‌و‌جو کرد که منجر به افزایش جنس قاچاق و بنجل در بازار شده است.

خرید کارتن خالی یخچال خارجی برای فروش کالای فیک

ماجرای خرید و فروش کارتن خالی یخچال خارجی در بازار در حالی سبب ایجاد شغل‌های کاذب در بازار شده است که در زمان فعالیت نمایندگی‌های رسمی برندهایی نظیر ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، بوش و… شاهد چنین پدیده‌ای در بازار نبودیم. در واقع عده‌ای از افراد سودجو، کالای مشابه خارجی را با مارک اورجینال برند خارجی تولید و با استفاده از کارتن‌های خریداری شده، جای محصول برند خارجی به فروش می‌رسانند. این پدیده حتی روی تولیدات داخلی نیز تاثیر گذاشته، به‌گونه‌ای که حتی لوازم خانگی تولید داخل نیز دو برابر نمونه خارجی قیمت دارند.

خرید و فروش کارتن خالی یخچال خارجی

محمد حسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، در گفت‌وگوی اخیر خود درباره ماجرای خرید و فروش کارتن خالی یخچال خارجی در سطح بازار، بیان کرد در سطح بازار موردی برای خرید و روش کارتن یخچال کره‌ای مشاهده نشده است و شایعات منتشر شده پیرامون این ماجرا حول فعالیت عده‌ای در شبکه‌های مجازی است که ما از آن بی‌خبریم.

تولید یخچال تقلبی در داخل کشور ممنوع است

اسلامیان در ادامه سخنان خود به موضوع تولید یخچال های تقلبی در داخل کشور اشاره کرد و توضیح داد که در کشور، یخچال تقلبی تولید نمی‌شود. یخچال‌هایی که در بازار وجود دارند تولید داخل هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردارند. اگر یخچال تقلبی هم در بازار وجود داشته باشد، به‌صورت قاچاق وارد کشور شده است.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه صحبت‌های خود به تاثیر ممنوعیت واردات بر ورود کالای قاچاق و به کشور توضیح داد که وقتی بازار لوازم خانگی داخلی در حال رکود است، بخشی از نیازهای بازار از طریق قاچاق و ورود غیر قانونی کالا تامین می‌شود. این کالاها خدمات پس از فروش ندارند، بنابراین نمی‌توان به‌راحتی به اصل یا تقلبی بودن کالاها پی برد.

وی درباره رفع ممنوعیت واردات لوازم خانگی توضیح داد که برخی کالاها با وجود نیاز بازار به آن‌ها، صرفه اقتصادی برای تولید ندارند؛ بنابراین بهتر است چنین کالاهایی از طریق واردات تامین شوند. البته واردات این کالاها باید در چارچوب‌های مشخص شده صورت پذیرد تا به تولیدکننده آسیبی وارد نشود. اگر واردات لوازم خانگی در چارچوب مقررات مشخص شده انجام پذیرد، در کمتر شدن قاچاق کالا تاثیر مثبتی می‌گذارد.

اسلامیان که یکی از فعالان بخش خصوصی در بازار لوازم خانگی است، در خصوص راهکارهای دولت برای ممنوعیت واردات بیان کرد که نهادهایی نظیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صمت و سازمان تعزیرات با پیگیری و نظارتی که انجام می‌دهند در تلاش هستند تا جلوی واردات کالای قاچاق به کشور را بگیرند و در این زمینه عملکرد مناسبی داشته‌اند.

محمد حسین اسلامیان، در ادامه سخنان خود به تاثیر واردات کالاهای قاچاق بر بازار داخلی اشاره کرد و گفت: «ورود کالای قاچاق، ارز فراوانی را از کشور خارج می‌کند؛ از سوی دیگر چون این کالاها به‌صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، فاقد خدمات پس از فروش هستند. ورود کالاهای قاچاق به کشور تاثیر منفی بر تولیدکننده داخلی می‌گذارد.»

وی درباره نحوه تشخیص کالای تقلبی از اصل توضیح داد که رسانه‌ها بهترین راهکار مردم برای تشخیص کالای اصل از تقلبی هستند. چرا که رسانه می‌تواند با فعالیت مستمر خود اطلاع‌رسانی‌هایی در خصوص تفاوت کالای تقلبی، اورجینال و تولید داخل به مردم ارائه کند. همچنین مردم می‌توانند با پیگیری خدمات پس‌ از فروش در سامانه جامع گارانتی، نسبت به اصل یا تقلبی بودن کالای خریداری شده، اطمینان حاصل کنند.

این موضوع‌ها در حالی بیان شده‌اند که مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، در دام گارانتی‌های تقلبی بازار لوازم خانگی در ایران نیفتند.

در گجت نیوز بخوانید:
گمرک از مرجوع شدن ۴۲۰ کانتینر قاچاق لوازم خانگی بوش خبر داد وحشت تولیدکنندگان داخلی از احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*