ادعای ایران خودرو ریرا ایمن ترین خودرو داخلی

ادعای جدید ایران خودرو: ریرا ایمن ترین خودرو داخلی است

ریرا، اولین کراس اوور تولید داخل کشور به‌زودی عرضه می‌شود. ایران خودرو هم اخیراً ادعا کرد شاسی بلند ریرا ایمن ترین خودرو داخلی است.

ایران خودرو اولین بار در سال 1401 کراس اوور ریرا را به بازار معرفی کرد و حالا رفته‌رفته بالاخره به مرحله عرضه آن نزدیک می‌شود. این خودروساز داخلی در این مدت مشخصات فنی ریرا را به اشتراک گذاشته و همچنین از ریرا برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 رونمایی کرده است. این محصول از آنجایی که اولین کراس اوور تولید داخل به‌حساب می‌آید اهمیت بالایی دارد و همه، از دنبال‌کنندگان اخبار خودرو تا فعالان این حوزه منتظرند که عملکرد آن در بازار کشور را ببینند. حالا ایران خودرو مدعی شده است که ریرا با تکیه به تست‌های ایمنی معتبر، عنوان ایمن ترین خودرو داخلی را هم با خود به یدک می‌کشد.

ادعای ایران خودرو درباره سطح ایمنی ریرا

ایکوپرس، پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی ایران خودرو به‌تازگی اعلام کرد که از بهمن 1402 ریرا وارد خط تولید شده است و در آینده نزدیک با گذراندن کیفیت‌سنجی قطعات و مجموعه‌ها به عرضه می‌رسد. حتی علی‌مردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی خودرو در راستای ارزیابی این فرایند اخیراً از خط تولید ریرا بازدید کرد.

به نقل از ایکوپرس، ریرا بر اساس استانداردهای 85 گانه توسعه پیدا کرده است و حتی احتمال دارد در آینده با استانداردهای بین‌المللی جدید منطبق شود. این پایگاه خبری همچنین اشاره کرد که نتایج تست‌های تصادف از جلو، پهلو و عقب در مرکز تست اروپایی نشان می‌دهند ریرا ایمن ترین خودرو داخلی است؛ ادعایی که احتمالاً بحث‌های زیادی حول محور آن شکل خواهد گرفت.

گزارش‌ها حکایت از این دارند که ریرا در بهار 1403 به فروش گذاشته می‌شود و نهایتاً اوایل پاییز 1403 به خریداران تحویل داده خواهد شد. ایران خودرو پیش‌تر وعده داده بود که فروش این شاسی بلند را در اردیبهشت ماه 1403 آغاز می‌کند و به‌نظر می‌رسد این برنامه با تاخیری جزئی به اجرا خواهد رسید. حالا این‌که چه زمانی ریرا به دست خریداران می‌رسد هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست.

ادعای ایران خودرو ریرا ایمن ترین خودرو داخلی

ریرا خودرو از پیشرانه‌ای مشابه دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک بهره می‌برد. موتور 1.7 لیتری توربوشارژ EF7P TC این شاسی بلند که قدرتمندترین موتور تولید داخل برشمرده می‌شود توانایی تولید قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را دارد. نیرو محرکه این موتور هم به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ریرا همچنین از نمایشگر مرکزی و صفحه آمپر تمام دیجیتال 12 اینچی، سانروف، انواع سیستم‌های ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و سیستم کمکی حرکت در سربالایی/سرپایینی برخوردار است.

از دست ندهید:
پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید توسط ایران خودرو تولید می‌شود طلسم واردات بی ام و به ایران شکسته شد؛ BMW i3 eDRIVE برقی به کشور وارد می‌شود ریزش شدید قیمت خودرو در بازار ایران؛ از ۱۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان استحکام و مقاومت بدنه خودرو در ایران استاندارد اجباری نیست!