سرقت ارز دیجیتال اتریوم

سرقت 25 میلیون دلار در 12 ثانیه؛ چیزی که فقط در دنیای دیجیتال ممکن است

دو برادر با نبوغ خود تنها در ۱۲ ثانیه، ۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال اتریوم سرقت کردند. چیزی که فقط در دنیای دیجیتال امکان‌پذیر است.

در پرونده‌ای بی‌سابقه که دادستان‌های ایالات متحده آن را اولین مورد از نوع خود می‌دانند، دو برادر به سرقت ۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال در تنها ۱۲ ثانیه متهم شده‌اند. این دو به نام‌های آنتون پریر-بوئنو (۲۴ ساله) و جیمز پریر-بوئنو (۲۸ ساله) که فارغ‌التحصیلان رشته ریاضی و علوم کامپیوتر از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) هستند، اکنون با اتهامات کلاهبرداری و پولشویی در ارتباط با سرقت ماه آوریل ۲۰۲۳ روبرو هستند.

دادستان‌ها می‌گویند این دو با سوء استفاده از فرآیند تأیید تراکنش در شبکه اتریوم، موفق به دسترسی غیرمجاز به تراکنش‌های در حال انجام در بلاک‌چین اتریوم شده‌اند. بلاک‌چین اتریوم یک دفتر کل عمومی است که تراکنش‌های ارز دیجیتال را ثبت و تأیید می‌کند.

این دو برادر روز ۱۴ مه براساس کیفرخواستی که از سوی دادگاه منطقه‌ای فدرال ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک صادر شده بود، دستگیر شدند. کیفرخواست علیه این دو نفر روز چهارشنبه ۱۵ مه ۲۰۲۴ منتشر شد.

سرقت ارز دیجیتال اتریوم

تحقیقات نشان می‌دهد که این برادران طی ۱۲ ثانیه با تغییر تراکنش‌های کافی، ۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال را به جای گیرندگان اصلی، به حساب خودشان منتقل کرده‌اند.

برای سرقت ۲۵ میلیون دلار اتریوم، فقط به ۱۲ ثانیه نیاز بود!

لیزا موناکو، معاون دادستان کل ایالات متحده، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این برادران از یک طرح پیچیده و پیشرفته فناورانه که ماه‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند و در عرض چند ثانیه اجرا شده، استفاده کرده‌اند. او همچنین توضیح داد که مأموران اداره درآمد داخلی (IRS) ایالات متحده نقش مهمی در حل معمای سرقت ارز دیجیتال داشته‌اند.

نماینده‌ای از شبکه اتریوم با برادران پریر-بوئنو تماس گرفته است، اما آن‌ها از بازگرداندن وجوه امتناع کردند. در عوض، دادستان‌ها ادعا می‌کنند که این دو برای پولشویی و مخفی کردن درآمد غیرقانونی خود تلاش کرده‌اند.

دادستان منطقه‌ای آمریکا، دامین ویلیامز، اظهار داشت که این سوء استفاده «تمامیت بلاک‌چین را زیر سوال می‌برد». ویلیامز همچنین گفت اگرچه این سرقت اولین مورد از نوع خود بود، اما دادستان‌ها برای کشف هر گونه جرایم سایبری جدید دیگری آمادگی دارند.

موناکو قول داد:

با تکامل بازارهای ارز دیجیتال، وزارتخانه به ریشه‌کن کردن کلاهبرداری، حمایت از قربانیان و بازگرداندن اعتماد به این بازارها ادامه خواهد داد.

برادران پریر-بوئنو هر کدام با یک اتهام توطئه برای کلاهبرداری و پولشویی روبرو هستند. در صورت اثبات جرم، هر کدام از آنها با بیش از ۲۰ سال زندان روبرو خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۰ ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴ ۱۰ ارز دیجیتالی که بزرگان بازار می‌خرند؛ با سبد خرید نهنگ ها آشنا شوید بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴؛ کسب درآمد از طریق بازی کردن ترامپ حامی ارزهای دیجیتال شد ارز دیجیتال نات کوین به صرافی‌ها می‌آید؛ وقتی شوخی، جدی می‌شود