نمایشگر چینی

چینی ها با این محصول، توقع دنیا را از نمایشگرها بالا بردند

چینی ها موفق شده‌اند با ساخت یک پانل نمایشگر با رزولوشن 4K و نرخ رفرش 1000 هرتز به دستاوردی شگفت‌انگیز دست پیدا کنند. این نرخ نوسازی هنوز توسط هیچ کارت گرافیکی پشتیبانی نمی‌شود!

در سال‌های اخیر اندازه صفحه نمایش مانیتورها با افزایش زیادی روبرو شده؛ به‌طوری که هرسال شاهد معرفی مانیتورهای بزرگ و بزرگ‌تری نسبت به سال گذشته هستیم. به‌طور موازی، نرخ رفرش نمایشگرها نیز یکی دیگر از مشخصاتی‌ست که به‌طور پیوسته در حال ارتقاست. از میان این دو قابلیت، گیمرها علاقه بسیار بیشتری به نرخ رفرش داشته و صفحه نمایش‌های با نرخ رفرش بالاتر را بیشتر می‌پسندند؛ چراکه نرخ نوسازی بالاتر باعث ارائه تجربه‌ای روان‌تر در انجام بازی‌ها خواهد شد.

در حال حاضر بیشترین میزان نرخ نوسازی صفحه نمایش، توسط ایسوس ارائه می‌شود. به‌طور دقیق، مانیتور گیمینگ Asus ROG Swift Pro PG248QP که از یک پانل 24 اینچی ال سی دی با رزلوشن تمام اچ دی بهره می‌برد، با ارائه نرخ نوسازی 540 هرتزی صفحه نمایش رکورد بیشترین میزان نرخ رفرش را از آن خود کرده است. با این وجود، کمپانی شگفتی‌ساز TCL که تا کنون بارها توانسته با محصولات جذابش باعث شگفتی شود، به‌تازگی نمایشگری جدید را معرفی کرده که نرخ نوسازی در آن تقریبا دو برابر بهترین مانیتور ایسوس بوده و رکوردی جهانی را به ثبت رسانده است!

مانیتور TCL

نرخ رفرش 1000 هرتزی نمایشگر؛ دستاورد جدید چینی ها!

بر اساس اطلاعات جدیدی که وبسایت معتبر Tom’s Hardware منتشر کرده، بخش TCL CSOT، یکی از زیرمجموعه‌های برند چینی تی سی ال که به توسعه نمایشگرها و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها مشغول است، به‌تازگی از نمونه‌ای اولیه از مانیتورهای خود با نرخ رفرش باورنکردنی 1000 هرتزی در رویداد Display Week 2024 در سن خوزه آمریکا رونمایی کرده است!

از آن جالب‌تر آن‌که تی سی ال ادعا کرده این نرخ رفرش فوق‌العاده با رزولوشن 4K نمایشگر همراه شده است. این مساله به جذابیت دستاورد جدید چینی‌ها کمک شایانی می‌کند؛ چراکه تا کنون تصور می‌شد دستیابی به نرخ رفرش 1000 هزتر تنها در رزولوشن‌های پایین‌تر 1080p یا 1440p امکان‌پذیر باشد!

کمپانی چینی تی سی ال البته هیچ‌گونه اطلاعات تکمیلی در خصوص جزئیات بیشتر این نمایشگرهای جدیدش را منتشر نکرده است. با این وجود بر اساس اخبار موجود به نظر می‌رسد با نمایشگری با نسبت طول به عرض بالا (واید اسکرین) طرف هستیم. TCL همچنین به‌طور خاص در مورد پانل‌های به کار رفته در این مانیتور نیز سخنی به میان نیاورده؛ هرچند که به نظر می‌رسد با یک مانیتور LCD طرف خواهیم بود.

نمایشگر چینی

در خصوص این نمایشگر جذاب چینی‌ها البته باید توجه کرد که احتمالا تا چند سال آینده امکان خرید این نمایشگرها و به کار گرفتن آن‌ها وجود نخواهد داشت؛ چراکه حتی اگر این نمایشگرها همین فردا نیز به بازار عرضه شوند، هیچ کارت گرافیک کنونی بازار قادر به پشتیبانی از نرخ رفرش 1000 هرتزی نخواهد بود! به این ترتیب این مانیتور صرفا جنبه نمایشی داشته و برای خرید آن باید ابتدا منتظر پیشرفت تکنولوژی کارت‌های گرافیک شد.

در گجت نیوز بخوانید:
مانیتور گیمینگ اولد ال جی با نرخ پاسخگویی شگفت‌انگیز ۴۸۰ هرتزی رونمایی شد مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی TCL از یک گوشی اقتصادی هم ارزان‌تر است مانیتور گیمینگ اقتصادی جدید ایسر، حسابی هوای جیب گیمرها را دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*