تلویزیون های Mini-LED جدید TCL سری Q10K

تلویزیون های Mini-LED جدید TCL به‌زودی در بازار ایران

تلویزیون های Mini-LED جدید و قدرتمند TCL از سری Q10K با پیشرفته‌ترین فناوری‌های تصویر، رزولوشن و نرخ رفرش بالا و قیمت استثنایی معرفی شدند.

تلویزیون های Mini-LED جدید و قدرتمند TCL از سری Q10K در بازار چین رونمایی شدند.. این سری در کنار تلویزیون‌های Mini-LED سری T7K عرضه می‌شود. تلویزیون‌های Q10K در اندازه‌های 65، 75، 85 و 98 اینچ تولید خواهند شد و از قابلیت‌های چشمگیری همچون رزولوشن 4K با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز، درخشندگی بسیار بالا و سیستم کاهش نور موضعی برای ایجاد کنتراست استثنایی برخوردار هستند.

مشخصات تلویزیون های Mini-LED جدید TCL، سری Q10K

تلویزیون های Mini-LED جدید TCL سری Q10K

قلب تپنده این تلویزیون‌ها، سیستم نورپردازی Mini-LED پیشرو در صنعت نمایشگرها است که بسته به اندازه صفحه نمایش، تعداد مناطق کم‌نور متفاوتی را ارائه می‌دهد (از 1512 برای نسخه 65 اینچ تا 2592 برای نسخه 98 اینچ). این فناوری، کنترل دقیق بر روشنایی و تاریکی تصویر را ممکن می‌سازد و به نمایشگر امکان می‌دهد تا سیاهی‌های عمیق‌تر و روشنایی‌های درخشان‌تری را ارائه دهد. حداکثر درخشندگی این نمایشگرها به 3800 نیت می‌رسد که بهبود قابل توجهی در عملکرد HDR ایجاد می‌کند.

تلویزیون های Mini-LED جدید TCL سری Q10K

مهندسان TCL با توسعه فناوری کنترل هاله‌ جهانی، یکی از مشکلات رایج تلویزیون های Mini-LED یعنی هاله‌های نورانی اطراف اجسام روشن را برطرف کرده‌اند. در تلویزیون‌های Q10K از چیپ‌های میکرومتری مربعی شکل شش‌ضلعی و میکرو-عدسی‌های فوق متراکم استفاده شده است تا اثر هاله به حداقل برسد و تصویری شفاف و بی‌نقص ارائه شود.

این تلویزیون‌ها از پنل XDR HVA با زاویه دید گسترده و بازتاب نور کم بهره می‌برند که در مقایسه با پنل‌های ADS رایج در برخی تلویزیون‌های مینی-ال‌ای‌دی، زاویه دید عریض‌تر و بازتاب نور کمتری را ارائه می‌دهد. همچنین، تراشه ارتقاء دهنده تصویر TXR Mini LED شرکت TCL در کنار پردازنده اصلی Linyao Chip M2، هر پیکسل تصویر را کالیبراسیون می‌کند تا شفافیت و جزئیات خیره‌کننده‌ای را به‌نمایش بگذارد.

در گجت نیوز بخوانید:
تلویزیون TCL X11H تعریف جدیدی از درخشندگی ارائه می‌دهد تلویزیون 75 اینچ جدید TCL هم‌قیمت یک گوشی میان رده است تلویزیون جدید TCL با قیمت رقابتی، بازار ال جی و شیائومی را هدف گرفته است چرا تلویزیون های TCL اینقدر ارزان هستند و آیا ارزش خرید دارند؟

تلویزیون های Mini-LED جدید TCL از نظر بازتولید رنگ نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. این تلویزیون‌ها با پوشش 98 درصدی از فضای رنگی DCI-P3 و استفاده از فناوری Quantum Dot Pro 2024 کمپانی TCL، دقتی استثنایی و طول عمر بالایی را در زمینه نمایش رنگ‌ها ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، سیستم صوتی قدرتمند 2.1.2 کاناله Hi-Fi با توان کلی 90 وات و پشتیبانی از Dolby Atmos، تجربه‌ای سینمایی را برای کاربران رقم می‌زند.

تلویزیون های Mini-LED جدید TCL سری Q10K

تلویزیون‌های TCL Q10K از امکانات متعددی از جمله پشتیبانی از Wi-Fi 6، رم 4 گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی، چهار پورت HDMI 2.1 برای اتصال پرسرعت و همچنین پورت‌های USB 3.0 برای اتصال حافظه‌های جانبی برخوردارند.

همچنین، این تلویزیون ها از NAS (ذخیره‌سازی متصل به شبکه) پشتیبانی می‌کنند که دسترسی راحت به فایل‌های چندرسانه‌ای ذخیره شده روی درایو شبکه را فراهم می‌کند. علاوه بر این باید به پشتیبانی از VRR (نرخ تازه‌سازی متغیر) و تأخیر ورودی فوق‌العاده پایین 1.5 میلی‌ثانیه، اشاره کرد که تجربه‌ای روان و پاسخگو را برای گیمرها به ارمغان می‌آورند.

قیمت تلویزیون‌های TCL Q10K

قیمت و تعداد مناطق کم‌نور‌دهی تلویزیون های پرچمدار Mini-LED سری Q10K شرکت TCL برای اندازه‌های مختلف به شرح زیر است:

  • نسخه 65 اینچ: 6499 یوآن (915 دلار آمریکا) با 1512 منطقه کم‌نوردهی
  • نسخه 75 اینچ: 8499 یوآن (1196 دلار آمریکا) با 2160 منطقه کم‌نوردهی
  • نسخه 85 اینچ: 10999 یوآن (1549 دلار آمریکا) با 2304 منطقه کم‌نوردهی
  • نسخه 98 اینچ: 19999 یوآن (2816 دلار آمریکا) با 2592 منطقه کم‌نوردهی