حل مشکل تبدیل شدن پیام‌های بلند به MMS در سامسونگ

یکی از اعصاب‌خردکن‌ترین چالش‌های کاربران گوشی‌های سامسونگ، مشکل تبدیل شدن پیامک به MMS است که در زمان ارسال رسید پرداخت، قبض و … می‌تواند مشکل‌ساز شود. در این مطلب از گجت نیوز، به راه حل قطعی این مشکل می‌پردازیم.

یکی از چالش‌هایی که سال‌هاست کاربران سامسونگ را درگیر خود کرده است، حل مشکل mms در گوشی‌های سامسونگ است. در صورتی که شما هم هنگام ارسال اس ام اس با این مشکل مواجه می‌شوید، با این آموزش در گجت نیوز همراه باشید.

بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که هنگامی که قصد ارسال اس ام اس دارند پیامشان تبدیل به mms می‌شود و برای شخص مورد نظر ارسال نمی‌گردد. برای رفع این مشکل ابتدا باید دلایلی که باعث تغییر sms به mms می‌شوند را بررسی کنیم. پیش از هر چیز اگر گوشی سامسونگ دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده بهتر از گوشی، یک اکانت سامسونگ بسازید.

چه دلایلی باعث تبدیل SMS به MMS می‌شوند؟

ابتدا باید بدانید که MMS به پیام‌های طولانی گفته می‌شود که ممکن است شامل عکس، ویدیو و استیکر نیز باشند. اپراتورهای همراه برای SMS محدودیت‌ها و قوانینی اعمال کرده‌اند که اگر کاربران درباره آن‌ها آگاهی نداشته باشند یا از این قوانین و محدودیت‌ها چشم‌پوشی کنند، پیامشان تبدیل به MMS خواهد شد. این ام ام اس‌ها در اکثر مواقع ارسال نمی‌شوند یا برای کاربران هزینه‌بر می‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است که با این محدودیت‌ها و قوانین آشنا شوید.

مشکل ام ام اس سامسونگ

  1. کاربران می‌بایست هنگام ارسال SMS به محدودیت کاراکتر توجه داشته باشند.( کاراکترها شامل اعداد، حروف، فاصله می‌باشند) تعداد کاراکتر مجاز در پیامک فارسی 70 کاراکتر و در پیامک انگلیسی 160 کاراکتر است.
  2. با افزودن یک فایل که ممکن است شامل فیلم، عکس و استیکر باشد SMS شما به یک پیام چند رسانه‌ای یا همان MMS تبدیل خواهد شد.

متاسفانه در برخی از گوشی‌های اندرویدی، پیامک‌های چند رسانه‌ای برای دیگران ارسال نمی‌شوند. به همین خاطر بهتر است از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنیم تا SMS بدون تغییر به پیامک چند رسانه‌ای ارسال شوند و به دست فرد/افراد موردنظر برسند.

همچنین برخی از کاربران اعلام کرده‌اند استفاده از ایموجی آیفون در سامسونگ با استفاده از برنامه‌های غیررسمی، باعث تبدیل شدن sms به mms می‌شود.

راه حل اصلی مشکل پیام طولانی سامسونگ

یکی از مشکلات رایج در گوشی‌های سامسونگ، طولانی شدن پیامک‌ها به دلیل تبدیل آنها به MMS است. پیامک‌های متنی معمولی که از یک حد مشخصی عبور می‌کنند، به طور خودکار به پیام چندرسانه‌ای (MMS) تبدیل می‌شوند و راه حل اصلی این مشکل، غیرفعال کردن ام ام اس در گوشی سامسونگ است.

برای غیرفعال کردن MMS در گوشی‌های سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

طولانی شدن پیامک سامسونگ

  • وارد بخش ارسال پیامک شوید: ابتدا برنامه پیامک گوشی را باز کنید.
  • ورود به بخش منو: دکمه منو (ممکن است به صورت سه نقطه عمودی باشد) را بزنید.
  • انتخاب Settings: از منوی باز شده، گزینه “Settings” یا “تنظیمات” را انتخاب کنید.
  • انتخاب Input Mode یا Encoding: در بخش تنظیمات، یکی از گزینه‌های “Input Mode” یا “Encoding” را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • تغییر تنظیمات به GSM: حالا باید تیک گزینه “Unicode” یا “Automatic” را بردارید و گزینه “GSM” را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، معمولاً مشکل پیامک‌های طولانی در گوشی‌های سامسونگ حل خواهد شد اما اگر همچنان این ایراد در گوشی شما پابرجا بود؛ روش‌های زیر را تست کنید:

نوتفیکیشن برنامه مسیج را روشن کنید

در قدم اول بهتر است که اعلان‌ها یا همان Notifications برنامه پیام‌رسان‌ را روشن کنید؛ در این صورت اگر پیام شما به صورت mms ارسال شده باشد، برنامه به شما هشدار خواهد داد که ارسال این پیام چند رسانه‌ای برای شما هزینه اضافی خواهد داشت. همچنین ممکن است هشدار عدم ارسال پیامک چند رسانه‌ای را دریافت کنید. برای روشن کردن نوتفیکیشن اپ پیام‌رسان مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات برنامه مسیج شوید و تمام اعلانات مهم برنامه را فعال کنید.
  • اگر نتوانستید از طریق تنظیمات برنامه اعلانات را پیدا و فعال کنید، وارد تنظیمات گوشی سامسونگ خود شوید.
  • سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد بخش اعلانات شوید.
  • اکنون از لیست برنامه ها برنامه مسیج را پیدا کرده و اعلانات مسیج را فعال کنید.

به همین راحتی می‌توانید از تبدیل پیامک SMS به MMS با خبر شوید و به سرعت آن را حذف نمایید.

چگونه از تبدیل SMS به MMS در سامسونگ جلوگیری کنیم؟

ابتدا باید بررسی کنید که از چه برنامه‌ای برای ارسال اس ام اس استفاده می‌کنید؛آیا برنامه پیامکی که ازآن استفاده می‌کنید از سرویس پیام کوتاه پشتیبانی می‌کند ؟سپس می‌توانید از بخش تنظیمات برنامه، سرویس MMS را غیرفعال کنید؛ همچنین اگر محتوای پیام SMS شامل عکس، ویدیو و استیکر نیست از تبدیل خودکار SMS به MMSجلوگیری شود.

مشکل ام ام اس سامسونگ

برخی از کاربران اعلام کرده‌اند استفاده از برنامه پیامک گوگل به جای برنامه سامسونگ، می‌تواند مشکل را حل کند.

برای غیرفعال کردن سرویس MMS مراحل زیر را قدم به قدم  طی کنید:

  1. ابتدا وارد برنامه مسیج گوشی سامسونگ خود شوید.
  2. سپس روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
  3. وارد بخش تنظیمات شوید.
  4. اکنون روی قسمت پیام‌های چند رسانه‌ای MMS کلیک کنید.
  5.  صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه «تبدیل خودکار» را خاموش کنید.
  6. در صورت غیرفعال کردن سرویس MMS دیگر نمی‌توانید برای کسی پیام چند رسانه‌ای که شامل فایل‌های حجیم از قبیل عکس، ویدیو و استیکر هستند، ارسال کنید.
  7. اگر نوانستید سرویس MMS را در بخش تنظیمات مسیج خاموش کنید، وارد تنظیمات گوشی سامسونگ خود شوید.
  8. در قسمت اتصالات Connections، روی بخش شبکه‌های همراه کلیک کنید.
  9. اکنون مصرف داده برای سرویس چند رسانه‌ای MMS را غیرفعال کنید.

تمامی افراد با انجام مراحل بالا می‌توانند به راحتی سرویس پیامک چند رسانه‌ای یا همان MMS را در گوشی هوشمند سامسونگ خود خاموش کنند.

محدودیت‌های پیام کوتاه در گوشی‌های سامسونگ و دیگر برندها

در صورتی که ممکن است در آینده از این سرویس استفاده کنید و اکنون قصد غیرفعال کردن سرویس MMS را ندارید بهتر است که  قبل از ارسال SMS به قوانین و محدویت‌هایی که اپراتورهای همراه برای سرویس‌های پیامکی اعمال کرده‌اند، توجه کنید.

  • کاربران می‌بایست قبل از ارسال پیام SMS تعداد کاراکترهای پیامک خود را بررسی کنند، اگر پیامکشان فارسی بود تنها مجاز به استفاده از 70 کارکتر و اگر پیامکشان انگلیسی بود مجاز به استفاده از 160 کاراکتر خواهند بود.
  • همچنین باید این نکته را بدانید که سرویس پیامک چند رسانه‌ای شامل فیلم، عکس، استیکر و … است که حجم آن نسبت به پیام کوتاه بیشتر است. در صورتی که SMS ارسالی شما شامل این موارد باشد پیام شما به صورت خودکار تبدیل به MMS می‌شود.
  • بهتر است که SMS خود را کوتاه و خلاصه بنویسید تا از حد مجاز کاراکتر عبور نکنید.

همچنین، کاربران گوشی‌های سامسونگ می‌توانند با آپدیت کردن برنامه مسیج و سیستم عامل گوشی هوشمند خود از بروز این مشکل تا حدی جلوگیری نمایند. سپس با کمی تغییر در بخش تنظیمات برنامه می‌توانند مشکل تبدیل اس ام اس به پیامک چند رسانه‌ای را حل کنند. برای بروزرسانی برنامه مسیج مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  1. ابتدا برنامه تغییر آی پی خود را روشن نمایید و وارد گوگل پلی استور شوید.
  2. سپس روی سه نقطه در بالای صفحه، سمت راست ضربه بزنید.
  3. در منو باز شده روی قسمت بروزرسانی‌ها کلیک کنید.
  4. در لیست آپدیت‌ها برنامه مسیج را پیدا کرده و روی آپدیت کلیک کنید.
  5. چند لحظه منتظر بمانید که برنامه مورد نظر آپدیت شده و روی گوشی شما نصب گردد و مشکل شما حل شود,

آخرین راه حل مشکل MMS سامسونگ

البته راه‌های دیگری برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد؛ به عنوان مثال کاربران می‌توانند پیامک SMS طولانی خود را در دو پیام جدا و پشت سر هم ارسال نمایند. در این صورت نه تنها پیامشان به یک پیامک چند رسانه‌ای تبدیل نمی‌شود بلکه دیگر لازم نیست سرویس MMS گوشی را برای همیشه غیر فعال نمایند.

مشکل پیامک طولانی سامسونگ

اگر شما راه حل دیگری برای حل این مشکل گوشی‌های سامسونگ دارید، در بخش نظرات با ما همراه شوید.

در آخر، بهتر است که از برنامه‌های غیررسمی و متفرقه برای ارسال پیامک استفاده نکنید؛ این برنامه‌ها مانند برنامه‌های پیش فرض گوشی توسط برنامه نویسان رسمی و کارکشته ساخته نشده‌اند و از امنیت بالایی برخوردار نیستند.

بهتر است که تنها از برنامه پیام‌رسان خود گوشی سامسونگ استفاده نمایید؛ البته کمپانی سامسونگ در سری‌های جدید خود به منظور ارتقا امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران برنامه پیام‌رسان گوگل را نیز به صورت پیش فرض روی گوشی قرار داده است. کاربران می‌توانند برنامه پیام‌رسان گوگل را برنامه پیش فرض قرار دهند و به راحتی از آن استفاده نمایند؛ ارسال پیامک SMS از طریق پیام‌رسان گوگل کمی واضح‌تر از برنامه مسیج سامسونگ به کاربران هشدار می‌دهد که از چه تعداد کاراکتری استفاده کرده‌اند.

شما از چه پیام‌رسانی برای ارسال SMS در گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید؟ برای ما بنویسید.