هدفون بلوتوث کامپیوتر ویندوزی

چگونه هدفون بلوتوث را به کامپیوتر ویندوزی متصل کنیم؟

اگر قصد دارید هدفون بلوتوث جدید خود را به کامپیوتر ویندوزی متصل کنید در ادامه با آموزش گام به گام انجام این کار با ما همراه باشید.

هدفون های بلوتوث را باید پدیده‌های فراگیر دهه اخیر عنوان کرد که در حال کنار زدن کامل نمونه‌های سیمی بوده و نزد افراد مختلف بسیار محبوب هستند. این دسته هدفون‌ها تجربه بسیار ساده‌تری از تماشای فیلم و سریال، انجام بازی‌های ویدیویی و سایر کارهای مشابه را ارائه کرده و نه فقط برای کاربران گوشی‌های موبایل، بلکه حتی برای افرادی که از رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند نیز بسیار کاربردی ظاهر می‌شوند.

در عین حال اگر کاربر یک کامپیوتر ویندوزی باشید نیاز دارید که هدفون بلوتوث خود را پیش از استفاده، به‌طور صحیح به دستگاه متصل کنید. آموزش امروز به همین مساله اختصاص داشته و راهنمای گام به گام متصل کردن ایربادهای بیسیم به یک کامپیوتر را ارائه خواهد کرد.

مراحل اتصال هدفون بلوتوث به یک کامپیوتر ویندوزی

پیش از اتصال هدفون به کامپیوتر خود باید در جریان باشید که برای استفاده از هر اکسسوری بلوتوث طبیعتا پی سی یا لپ تاپ شما باید از بلوتوث پشتیبانی کند. درصد بالایی از لپ تاپ‌های مدرن به‌طور پیش‌فرض و بدون هیچ نرم افزار خاصی قادر به پشتیبانی از دستگاه‌های بلوتوث هستند. با این وجود اگر دستگاه شما قابلیت ساپورت اتصالات بلوتوث را ندارد باید از گیرنده‌های شخص ثالث برای این کار استفاده کنید.

گام نخست: برای روشن کردن بلوتوث لپ تاپ خود، روی کلید فلش رو به بالا، در قسمت پایین و راست صفحه نمایش خود و در نزدیکی ساعت، کلیک کرده و سپس از صفحه پاپ‌آپ ظاهر شده روی آیکون مربوط به بلوتوث راست کلیک کنید. پس از انجام این کار وارد قسمت تنظیمات (Settings) شوید. به‌طور مشابه همچنین می‌توانید برای انجام این کار در قسمت جستجوی ویندوز عبارت «Bluetooth» را سرچ کرده و در صفحه نتایج جسنجو گزینه Bluetooth and Other Devices را انتخاب کنید.

هدفون بلوتوث کامپیوتر ویندوزی

در هر صورت پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات بلوتوث لازم است اسلایدر وضعیت بلوتوث را به حالت «روشن» تغییر دهید.

گام دوم: هدفون بلوتوث خود را در مد اتصال (Pairing Mode) قرار دهید. کمپانی‌های مختلف تولیدکننده هدفون این کار را به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر می‌کنند. در برخی مدل‌ها کلید مستقل Pair روی هدست تعبیه شده که باید فشرده شود؛ درحالیکه برخی دیگر نیازمند نگه داشتن کلید لمسی روی هدفون به مدت چند ثانیه هستند. در صورتی که از این مساله مطمئن نیستید می‌توانید وبسایت کمپانی تولیدکننده هدست را چک کنید.

گام سوم: روی کامپیوتر خود، کلید Add Bluetooth or other device را انتخاب کرده و سپس گزینه Bluetooth را برگزینید.

اتصال Bluetooth

گام چهارم: در این مرحله باید هدفون خود را در لیست دستگاه‌های بلوتوثی مشاهده کرده و پس از انتخاب دستگاه خود عبارت Connect را فشار دهید.

نکته حائز اهمیت در این خصوص آن است که تنها یک بار نیاز به انجام فرآیندهای اتصال هدفون‌های بلوتوثی خواهید داشت. پس از انجام این کار، در دفعات بعدی، هدفون بلوتوث به‌طور خودکار به کامپیوتر ویندوزی شما متصل خواهد شد. البته برای رخ دادن این اتفاق هدفون باید در نزدیکی کامپیوتر قرار گیرد و مد اتصال در آن روشن باشد. همچنین بلوتوث کامپیوتر نیز باید روشن باشد تا فرآیند اتصال خودکار انجام شود.

اگر آیکون بلوتوث در کامپیوترم قابل مشاهده نیست چه کنم؟

ایرباد بیسیم

اگر سعی دارید یک اکسسوری بلوتوث را به کامپیوتر خود متصل کنید؛ اما آیکون بلوتوث را در بخش مربوطه در کنار تسکبار مشاهده نمی‌کنید احتمالا کامپیوتر شما قادر به اتصال به بلوتوث نیست! در این شرایط شما می‌توانید با خرید دانگل‌های شخص ثالث بلوتوث به‌راحتی اتصال لوازم جانبی بلوتوث به دستگاهتان را امکان‌پذیر کنید. این دستگاه‌ها معمولا ارزان قیمت هستند. با این وجود اگر دنبال دانگلی هستید که از یک کدک خاص بلوتوث پشتیبانی کند، باید هنگام خرید اندکی بیشتر دقت کنید!

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین هدفون های بلوتوث سال ۲۰۲۴ که از خریدشان پشیمان نخواهید شد چرا هدفون های سیمی همیشه از مدل های بی سیم بهتر هستند؟ اولین هدفون بی سیم مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*