زمین دوم

زمین دوم، در فاصله‌ای نزدیک‌تر از آنچه انتظار داشتیم پیدا شد!

زمین دوم توسط دانشمندان در فاصله‌ای نزدیک به سیاره زمین کشف شد. در ادامه با ویژگی‌های این سیاره مشابه زمین آشنا خواهیم شد.

ستاره‌شناسان دانشگاه وارویک با استفاده از ماهواره‌های ناسا موفق به کشف یک سیاره جدید به اندازه زمین شدند که فاصله آن با ما به 40 سال نوری می‌رسد و می‌تواند محلی برای زندگی انسان‌ها یا بیگانگان باشد. همچنین دانشمندان، دمای سطحی سیاره Gliese 12 b را حدود 42 درجه سانتی‌گراد اعلام کردند؛ چنین دمایی، آن را به یکی از معدود سیارات سنگی کشف شده تبدیل می‌کند که انسان می‌تواند روی آن زنده بماند.

ویژگی‌های زمین دوم 

دانشمندان هنوز اطلاعات دقیقی از جو سیاره Gliese 12 b به‌دست نیاورند و حتی مشخص نیست آیا این سیاره دارای جو است یا خیر. البته دانشمندان بر این باورند که سیاره Gliese 12 b به‌اندازه سیاره زهره بوده و 12.8 روز زمینی طول می‌کشد تا یک بار به دور ستاره میزبان خود بچرخد. همچنین دانشمندان این سیاره را نزدیک‌ترین سیاره معتدل به اندازه زمین معرفی کردند که نشان می‌دهد آنها برای اثبات قطعی وجود بیگانگان، یک گام بزرگ برداشته‌اند.

زمین دوم

دانشمندان دمای سطح این سیاره را حدود 42 درجه پیش‌بینی کردند که با دمای یک روز گرم تابستانی در سیاره ما برابری می‌کند. پروفسور توماس ویلسون، فیزیکدان دانشگاه وارویک با اعلام این‌که این یک کشف هیجان‌انگیز است، گفت این کشف به ما کمک کرد تا در مورد سیاره‌های مشابه زمین در سراسر کهکشان تحقیق کنیم. همچنین سیاراتی مشابه Gliese 12 b بسیار نادرند و همین موضوع، این کشف را بیش از پیش خاص می‌کند.

زمین دوم

طبق اعلام دانشمندان، ستاره‌ای که سیاره Gliese 12 b به دور آن می‌چرخد در واقع یک کوتوله قرمز سرد است که در صورت فلکی حوت قرار دارد. اندازه این ستاره فقط حدود 27 درصد اندازه خورشید ما بوده و دمای آن نیز به 60 درصد دمای سطح خورشید می‌رسد.

فاصله بین سیاره Gliese 12 b و ستاره آن نیز حدود 7 درصد فاصله بین زمین و خورشید است؛ به همین دلیل انرژی که این سیاره از ستاره خود جذب می‌کند، حدود 1.6 برابر بیشتر از انرژی دریافتی سیاره ما از خورشید است. همچنین دانشمندان نشانه‌ای از رفتار شدید در ستاره Gliese 12 را پیدا نکردند. گفتنی است سیاره Gliese 12 b نخستین بار در آگوست 2021 شناسایی شد، اما دانشمندان به‌تازگی موفق شدند وجود آن را تایید کنند.

بیشتر بخوانید:
کشف دومین زمین در منظومه شمسی خودمان؛ سیاره نهم حقیقت دارد کشف دو سیاره شبیه به زمین با فاصله نزدیک به منظومه شمسی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*