اگزینوس 2600 پردازنده گلکسی اس 26

سورپرایز بزرگ سامسونگ برای گلکسی اس ۲۶

جزئیات فاش شده از گوشی گلکسی اس ٢۶ نشان می‌دهند که سامسونگ به‌دنبال سورپرایز بزرگی در قلب تپنده Galaxy S26 است!

غول فناوری کره جنوبی، سامسونگ گفته می‌شود که در حال آماده شدن برای یک جهش استراتژیک و قابل توجه در فناوری پردازنده‌های تلفن همراه است.

به گفته منابع مختلف، سامسونگ در حال توسعه یک پردازنده جدید برای گوشی‌های پرچمدار آینده خود با اسم رمز Thetis است. این نخستین تراشه‌ تولید شده با استفاده از فرآیند ساخت ۲ نانومتری این شرکت خواهد بود. بنابراین احتمالا سامسونگ سورپرایزهای بزرگی را برای گلکسی اس 26 در نظر گرفته و در بخش پردازنده احتمالاً شاهد چیپست فوق‌العاده‌ای با نام اگزینوس 2600 خواهیم بود.

پیش‌بینی‌های افراد مختلف نیز این موضوع را تایید کرده و گفته شده که اوایل سال 2026، زمان ظهور این تراشه خواهد بود.

اطلاعات دیگری نیز در مورد این تراشه در اخبار تکنولوژی منتشر شده که در ادامه این مطلب می‌توانید مطالعه کنید.

پردازنده گلکسی اس 26 سامسونگ؛ برگ برنده سامسونگ

استفاده از اسم رمز تتیس که به الهه دریای یونان اشاره دارد، می‌تواند نماد دوران جدیدی از عملکرد تراشه برای سامسونگ باشد.

فناوری ساخت 2 نانومتری نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در تراکم ترانزیستور است که به‌طور بالقوه می‌تواند منجر به بهبود بازدهی و عملکرد کلی در مقایسه با تراشه‌های امروزی شود.اگزینوس 2600 پردازنده گلکسی اس 26

اگزینوس 2600 احتمالا اولین پردازنده سامسونگ خواهد بود که با استفاده از همین فناوری ساخت 2 نانومتری تولید می‌شود و توانایی به چالش کشیدن پردازنده‌های سری M و A اپل را دارد.

در مورد این که آیا گوشی Galaxy S26 در تمام نقاط جهان با چیپست Exynos 2600 عرضه می‌شود یا خیر، مطمئن نیستیم. چرا که برخی منابع ادعا می‌کنند احتمال عرضه آن با پردازنده اسنپدراگون ٨ نسل ۵ در برخی مناطق مانند آمریکا و چین وجود دارد.

پردازش گرافیکی جذاب اگزینوس 2600 حرف‌هایی برای گفتن دارد

یکی دیگر از گزارش‌های جذاب در مورد اگزینوس 2600 به پتانسیل سامسونگ برای معرفی واحد پردازش گرافیکی طراحی شده خود (GPU) اشاره کرده و نشان می‌دهد که احتمالا دیگر در اگزینوس 2600 خبری از پردازنده‌های گرافیکی AMD نخواهد بود. اگزینوس 2600 پردازنده گلکسی اس 26

اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، سامسونگ گام بزرگی را به سوی توسعه کامل پردازنده‌های موبایلی با عملکرد بالا توسط خودش برداشته که می‌تواند اوضاع را برای رقبا سخت‌تر کند.

در طرف دیگر هم پیش‌بینی می‌شود که اپل تا سپتامبر 2025 از تراشه 2 نانومتری در آیفون 17 رونمایی خواهد کرد و بنابراین در سال 2026 می‌توانیم شاهد رقابت سنگین تراشه‌های 2 نانومتری اپل و سامسونگ باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:
ژاپن به دنبال ساخت چیپ های ۲ نانومتری؛ ظهور رقیب جدید سامسونگ و TSMC؟ پردازنده‌‍ های 2 نانومتری TSMC تا سال 2025 به بازار می‌آیند اولین تراشه 2 نانومتری جهان توسط IBM ساخته شد؛ انقلاب در دنیای کامپیوتر سامسونگ با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سری گلکسی اس ۲۵ رکوردها را جابجا خواهد کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*