اگزینوس 2500 گلکسی اس 25

سامسونگ با تراشه اگزینوس 2500 سری گلکسی اس 25 رکوردها را جابجا خواهد کرد

سامسونگ امسال تراشه اگزینوس 2500 – Exynos 2500 را با معماری سه نانومتری تولید کرده و در نسخه بین‌المللی سری گلکسی اس 25 به کار خواهد برد.

اگر دنبال یک گوشی می‌گردید که تراشه‌ای سه نانومتری داشته باشد، در حال حاضر سری آیفون 15 اپل تنها گزینه‌های شما در بازار به شمار می‌روند. این مساله اما به‌زودی تغییر خواهد کرد؛ چراکه چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام نیز به‌زودی با بهره‌گیری از معماری سه نانومتری رونمایی و معرفی خواهد شد. در عین حال به نظر می‌رسد به جز کوالکام و اپل، سامسونگ نیز قرار است به جرگه تولیدکنندگان چیپست‌های سه نانومتری در دنیا پیوسته و تراشه اگزینوس 2500 خود را در برخی مدل‌های سری Galaxy S25 تعبیه کند.

بر اساس گزارشاتی که DigiTimes اخیرا منتشر کرده، سامسونگ قصد دارد در سال 2025 رسما از تراشه‌های سه نانومتری جدید خود که با کد رمز Solomon در حال توسعه هستند رونمایی کند. نمونه‌های اولیه این تراشه‌های سه نانومتری هم اکنون تحت توسعه بوده و در دست ساخت قرار دارند. در عین حال به نظر می‌رسد نمونه‌های اولیه این تراشه تولید شده و تحت تست قرار دارند تا تولید انبوه آن‌ها در نیمه دوم سال جاری میلادی انجام شود.

آیا تراشه اگزینوس 2500 سری گلکسی اس 25 در برابر چیپست‌های اپل و کوالکام شانسی دارد؟

تحلیلگران حوزه دستگاه‌های اندرویدی پیش‌بینی کرده‌اند که نسخه نهایی تراشه Exynos 2500 سامسونگ بلافاصله پس از رونمایی رسمی، در سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 25 تعبیه خواهند شد. این گزارش همچنین حاکی از آن است که خانواده پرچمدار Galaxy S25 نیز به‌جای معرفی در ابتدای سال 2025، اواخر سال جاری میلادی رونمایی شوند. به این ترتیب احتمالا پرچمداران سری S سال آینده سامسونگ نخستین محصولاتی خواهند بود که به‌طور رسمی از این تراشه‌های سه نانومتری جدید بهره خواهند برد.

گوشی Galaxy S25

تا کنون شایعات زیادی در خصوص عملکرد تراشه اگزینوس 2500 به کار رفته در سری پرچمدار گلکسی اس 25 شنیده شده که با توجه به اخبار نه‌چندان خوشحال‌کننده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4، باعث بالا رفتن انتظارات از چیپست سامسونگ شده‌اند. به عنوان مثال ادعا می‌شود که تراشه‌های پرچمدار سال 2025 سامسونگ میزان اتلاف انرژی را محدودتر کرده و جریان ورودی بیشتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. این مساله به بیان ساده به معنای قدرتمندتر و در عین حال بهینه‌تر شدن تراشه‌های سامسونگ است که می‌تواند خبر خوبی برای علاقمندان به این غول کره‌ای باشد.

در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ در کشور امریکا تماما مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون روانه بازار می‌شوند؛ درحالیکه مدل‌های بین‌المللی بعضا تراشه‌های اگزینوس را در قلب خود می‌بینند. از آن‌جا که کوالکام تصمیم گرفته در نسل جدید تراشه‌هایش از معماری سه نانومتری برای ساخت استفاده کند، سامسونگ نیز چاره‌ای جز گرایش به این معماری جدید در تراشه اگزینوس خانواده گلکسی اس 25 ندارد. عدم استفاده از تراشه‌های سه نانومتری در مدل‌های جهانی Galaxy S25 طبیعتا این مدل‌ها را نسبت به مدل‌های آمریکایی مجهز به چیپست اسنپدراگون به محصولاتی ضعیف‌تر تبدیل خواهد کرد.

اگزینوس 2500 گلکسی اس 25

از طرف دیگر علیرغم آن که مدل‌های اسنپدراگون و اگزینوس گوشی‌های پرچمدار سامسونگ همیشه از نظر عملکرد فنی اندکی با یکدیگر تفاوت داشته‌اند، اما این کمپانی به‌خوبی توانسته در سال‌های اخیر اختلاف را به حداقل رسانده و مدل‌های مختلف پرچمدارانش را با قدرت و مصرف شارژ تقریبا یکسانی به دست مشتریان برساند. بنابراین سال آینده فرصتی ایده‌آل برای سامسونگ خواهد بود تا با بهره‌گیری از نقطه ضعف احتمالی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 (مصرف انرژی بالا) اختلاف چیپست‌های پرچمدارش با کوالکام را جبران کرده و شاید حتی از محصولات این کمپانی جلو هم بزند!

در حال حاضر البته تمامی نگاه‌ها به گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ است که قرار است در آینده نزدیک رونمایی و معرفی شوند. البته تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به این دو گوشی به‌طور کامل افشا شده و می‌توانید با مراجعه به بخش اخبار تکنولوژی گجت نیوز از آن‌ها مطلع شوید.

در گجت نیوز بخوانید:
پردازنده گوشی های اندرویدی به زودی پردازنده آیفون ها را در هم می‌کوبند چیپست گلکسی S25 و S26 سامسونگ تأیید شد؛ کوالکام، اگزینوس یا هر دو؟ مشخصات فنی تراشه سری گلکسی اس ۲۵ سامسونگ فشار روی اپل را به شدت افزایش می‌دهد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*