بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا؛ زمانی برای بازگشت قهرمان

امروز می‌خواهیم به بررسی گوشی جنجالی هواوی پیورا 70 اولترا بپردازیم. گوشی Huawei Pura 70 Ultra بهترین پرچمدار شرکت چینی است و می‌خواهد زمینه بازگشت موفق آنها به بازار جهانی را فراهم کند.

پس از تحریم‌های آمریکا روند سقوط هواوی آغاز شد. این شرکت بازارهای مختلف را یکی پس از دیگری از دست داد و حتی در چین نیز با مشکل جدی مواجه شد. هرچند اتخاذ سیاست‌های درست سبب شده که هواوی مجددا جایگاه پرفروش‌ترین برند گوشی در چین را به‌دست آورد. البته چنین جایگاهی برای آنها کافی نیست؛ زیرا هواوی قصد دارد مجددا در بازارهای جهانی حرف برای گفتن داشته باشد.

گوشی های سری Pura 70 نیز برای همین‌منظور طراحی شده‌اند. امروز می‌خواهیم به بررسی گل سرسبد محصولات هواوی یعنی پیورا 70 اولترا بپردازیم. این گوشی با تراشه اسرارآمیز کایرین 9010 همراه شده است و سعی دارد بهترین فناوری‌های موجود در بازار را ارائه دهد.

بررسی مشخصات و ویژگی‌های هواوی پیورا 70 اولترا

بررسی مشخصات هواوی پیورا 70 اولترا نشان می‌دهد که این گوشی قصد دارد بهترین تجربه عکاسی را ارائه دهد. حسگر یک اینچی سونی و دوربین تله‌فوتو با رزولوشن بالا می‌تواند توجه علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل را جلب کند. شرکت سازنده همچنین از یک پنل ۶.۸ اینچی LTPO در این گوشی استفاده کرده است تا کاربران بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. طراحی خاص و متفاوت پیورا 70 اولترا نیز می‌تواند هر کاربری را به‌خود جلب کند.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

هواوی پیورا 70 اولترا نسبت به دیگر اعضای خانواده Pura 70 دو برتری قابل توجه دارد. مورد اول در بخش دوربین نهفته است. جایی که حسگر یک اینچی را برای دوربین اصلی و حسگرهای با رزولوشن بالا را برای دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتو شاهد هستیم. مورد دوم نیز به استفاده از لایه بسیار مقاوم Crystal Armor Kunlun Glass برای محافظت از نمایشگر مربوط می‌شود. هرچند این گوشی نیز نقاط ضعف خاص خود را دارد که در ادامه خواهیم گفت.

هواوی قیمت بالایی را برای این گوشی طلب می‌کند؛ اما آيا پرچمدار چینی می‌تواند با رقبای ارائه شده توسط اپل، سامسونگ و شیائومی رقابت کند؟ در ادامه گوشی هواوی پیورا 70 اولترا را با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست کلی:

مشخصات فنی هواوی پیورا 70 اولترا

گوشیHuawei Pura 70 Ultra
ابعاد و وزن162.6 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر، 226 گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه، بدنه پشتی از چرم مصنوعی، فریم آلومینیومی تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و آب (تا نیم ساعت در عمق 2 متری)
صفحه نمایشنمایشگر 6.80 اینچی LTPO OLED، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی 2500 نیت، رزولوشن 1260 در 2844 پیکسل، نسبت تصویر 20.31 به 9، تراکم 460 پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه 7 نانومتری کایرین 9010، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی Maleoon 910
حافظه 16 گیگ رم در کنار 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و یا ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزارEMUI 14.2
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.6 -4.0 و حسگر ۱ اینچی
  • دوربین فوق‌عریض 40 مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار
  • دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 و زوم اپتیکال ۳.۵ برابری
دوربین جلودوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری5200 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 100 وات
سایرحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

هواوی چندان به جعبه‌های باریک اعتقاد ندارد. به‌همین‌خاطر گوشی خود را با یک جعبه بزرگ و لاکچری روانه بازار کرده است. بررسی محتویات داخل جعبه نشان می‌دهد که شما علاوه بر هواوی پیورا 70 اولترا یک قاب محافظ باکیفیت را نیز دریافت خواهید کرد. همچنین یک آداپتور ۱۰۰ وات و کابل USB-C را می‌توانید در جعبه مشاهده کنید.

شارژر ۱۰۰ وات

جالب اینجاست که آداپتور هواوی دور پورت USB-C و USB-A را دارد؛ اما متاسفانه شما نمی‌توانید از هر دو به‌صورت همزمان استفاده کنید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت هواوی پیورا 70 اولترا

طراحی هواوی پیورا 70 اولترا تا حد زیادی به گوشی‌های پرچمدار امروزی شباهت دارد. یک نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های بسیار کم و حفره دوربین سلفی، پنل پشتی با طراحی زیبا و بخش دوربین منحصر‌به‌فرد و البته فریمی با لبه‌های منحنی. هرچند جزئیات هستند که می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند. هواوی از لایه محافظ خاصی برای نمایشگر گوشی استفاده کرده است. شرکت سازنده ادعا می‌کند که این لایه در مقایسه با دو گوشی دیگر Pura 70 در برابر خط‌و‌خش و افتادن از ارتفاع ۳۰۰ درصد مقاوم‌تر است.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

ویدیوهای بررسی مقاومت هواوی پیورا 70 اولترا نیز این موضوع را تایید می‌کنند. نمایشگر دستگاه حاشیه بسیار باریکی دارد و خمیدگی اندک آن جذابیت دستگاه را بیشتر می‌کند. انحنای فریم نیز سبب می‌شود که کمی یاد آیفون بیفتید. ابعاد و وزن پیورا 70 اولترا هم نزدیک به آيفون 15 پرو مکس است.

بدنه پشتی دستگاه از چرم مصنوعی ساخته شده است که حس خوبی را منتقل می‌کند. هواوی الگوی خاصی را هم روی بدنه پشتی ایجاد کرده است که لاکچری به‌نظر می‌رسد. همچنین گوشی به‌خوبی در دست می‌نشید و نگران افتادن آن نخواهید بود. خبری از جذب چربی و اثر انگشت هم نیست.

طراحی خاص بخش دوربین در بدنه پشتی حسابی خودنمایی می‌کند. هواوی این بخش را طوری طراحی کرده که گویی گوشی به آینده تعلق دارد. اگرچه ضخامت بخش دوربین کم نیست، اما می‌توانست بیشتر هم باشد.

هواوی مکانیزم جمع‌شدنی خاصی را برای دوربین اصلی در نظر گرفته است تا ضخامت بدنه دستگاه زیاد نشود. به‌ادعای شرکت سازنده بررسی‌ ها نشان می‌دهند که مکانیزم دوربین هواوی پیورا 70 اولترا تا ۳۰۰ هزار دفعه استفاده دوام خواهد شد.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

به‌طورکلی پرچمدار جدید هواوی کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و از طراحی جذابی بهره می‌برد. قطعا هنگام کار و بررسی هواوی پیورا 70 اولترا از این جنبه احساس نارضایتی نخواهید کرد.

صفحه‌نمایش

شاید هواوی در بخش تراشه و نرم‌افزار با کمی مشکل مواجه باشد، اما در بخش صفحه‌نمایش هیچ مشکلی ندارد. بررسی صفحه‌نمایش هواوی پیورا 70 اولترا نشان می‌دهد که با یک پنل بسیار باکیفیت مواجه هستیم. تصاویر کاملا واضح هستند و رنگ‌ها نیز اگرچه اندکی اغراق‌شده هستند؛ اما به‌طورکلی طبیعی به‌نظر می‌رسند. نمایشگر پرچمدار هواوی از عمق رنگ ۱۰ بیت پشتیبانی می‌کند و می‌تواند رزولوشن 1260p را ارائه دهد. همچنین شاهد رفرش‌ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز هستیم.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

شما می‌توانید در تنظیمات نمایشگر بین رزولوشن هوشمند (تغییر خودکار رزولوشن)، رزولوشن بالا (1260p) و رزولوشن پایین (854p) یکی را انتخاب کنید. اینکار روی عمر باتری تاثیر قابل‌توجهی خواهد گذاشت. همچنین در تنظیمات رفرش‌ریت نمایشگر نیز گزینه استاندارد (۶۰ هرتز)، بالا (۱۲۰ هرتز) و داینامیک (از ۱ تا ۱۲۰ هرتز) دیده می‌شود.

بررسی نمایشگر هواوی پیورا 70 اولترا نشان می‌دهد که روشنایی پنل در حالت دستی به ۶۳۲ نیت می‌رسد. هرچند در حالت خودکار می‌تواند رکورد ۱۲۳۱ نیت را نیز ثبت کند. برای مقایسه باید گفت که این میزان در گلکسی S24 اولترا ۱۴۴۷ نیت است.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ هواوی پیورا 70 اولترا

هواوی پیورا 70 اولترا از یک باتری بزرگ ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. فناوری LTPO نمایشگر و معماری ۷ نانومتری چیپست به عمر باتری بهتر کمک می‌کنند. نتایج نیز از عملکرد خوب پرچمدار هواوی در این زمینه حکایت دارد. گوشی می‌تواند با یکبار شارژ انرژی لازم برای ۱۶ ساعت و ۲۸ دقیقه تماشای آفلاین ویدیو را فراهم کند. همچنین در صورتی که تصمیم به‌ وبگردی داشته باشید، هواوی پیورا 70 اولترا تا ۱۰ ساعت شما را همراهی خواهد کرد.

شارژر ۱۰۰ وات

علاوه بر اینها، بررسی باتری هواوی پیورا 70 اولترا نشان می‌دهد که شما می‌توانید برای ۷ ساعت و ۳۶ دقیقه بازی روی آن حساب کنید. پس از آن نیز شارژر ۱۰۰ وات به داد شما خواهد رسید. اگر گوشی را به‌شارژ بزنید، پس از ۱۵ دقیقه حدود ۵۸ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد و پس از ۳۰ دقیقه نیز مرز ۹۰ درصد را لمس می‌کند. هرچند که برای شارژ کامل باید ۴۸ دقیقه منتظر بمانید. این عدد چندان برای یک شارژر ۱۰۰ وات جالب نیست.

البته گفته می‌شود که گوشی زیبای هواوی از شارژ هوشمند پشتیبانی می‌کند. به‌این صورت که سرعت شارژ پس از پر شدن ۸۰ درصد از ظرفیت باتری کاهش می‌یابد.

نرم‌افزار و عملکرد

سامسونگ جدیدترین نسخه اندروید را با رابط کاربری وان یو آی عرضه می‌کند و شیائومی نیز هایپر او اس را در برابر خریداران قرار می‌دهد. هرکدام از این شرکت‌ها هم وعده ارائه جدیدترین نسخه اندروید را تا چند سال می‌دهند. هرچند ماجرا برای هواوی فرق می‌کند. خریداران پرچمدار جدید هواوی در چین می‌توانند از Harmony OS 4.2 استفاده کنند؛ اما برای نسخه جهانی این گوشی رابط کاربری EMUI 14.2 تدارک دیده شده است.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

رابط کاربری جدید هواوی بر پایه اندروید 12 است. بنابراین مشکلی برای نصب برنامه‌های مختلف اندرویدی ندارید. البته گوگل پلی در این گوشی پشتیبانی نمی‌شود؛ اما شما می‌توانید با چند ترفند ساده به‌راحتی از سرویس‌های گوگل بهره ببرید. به‌طورکلی ظاهر EMUI در طول سال‌های اخیر تغییر چندانی نکرده است و همه‌چیز آشنا به‌نظر می‌رسد.

نرم‌افزار AppGallery هواوی وظیفه مدیریت نصب برنامه‌ها را بر عهده دارد. هرچند که گاهی تبلیغات ۳ ثانیه‌ای را نشان می‌دهد و این واقعا آزاردهنده است. بررسی رابط کاربری هواوی پیورا 70 اولترا از تعداد زیاد برنامه‌های پیش‌فرض خبر می‌دهد. هواوی ویژگی‌های جذاب پیشین خود را نیز به‌این گوشی اضافه کرده است. مثلا تا وقتی که چشمان شما به‌ گوشی نگاه می‌کند، نمایشگر خاموش نخواهد شد. یا اینکه Air Gestures هنوز پشتیبانی می‌شوند. هرچند این موارد جدید به‌حساب نمی‌آیند.

رابط کاربری MIUI

به‌طورکلی هواوی پیورا 70 اولترا از نظر نرم‌افزاری هیچ مشکلی خاصی ندارد؛ اما شاید برای بسیاری از کاربران مناسب نباشد. معمولا اکثر کاربران حوصله پیدا کردن راه‌های مختلف برای دور زدن محدودیت‌های این گوشی را ندارند.

حالا بیایید به‌ بررسی عملکرد سخت‌افزاری هواوی پیورا 70 اولترا بپردازیم. محدودیت‌های مختلف سبب شده که هواوی از یک چیپست ۷ نانومتری برای گوشی پرچمدار خود استفاده کند. به‌طورکلی می‌توان گفت که این چیپست از نظر قدرت خام پردازشی در حد دایمنسیتی 8200 قرار دارد که ابدا بد نیست. برای مقایسه باید گفت که هواوی Pura 70 Ultra امتیاز ۴۴۸۲ را در تست چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ کسب می‌کند. در حالی که این میزان برای شیائومی 14 اولترا به ۷۰۶۰ می‌رسد.

همچنین بررسی بنچمارک انتوتو از امتیاز ۹۸۷۱۹۷ برای هواوی پیورا 70 اولترا حکایت دارد؛ اما دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 می‌توانند حتی امتیاز ۲ میلیون را کسب کنند. جالب است بدانید که امتیاز گوشی میان‌رده ردمی نوت 13 پرو پلاس حدود ۸۰۰ هزار است. به‌بیانی دیگر اگر هواوی پیورا 70 اولترا را خریداری کنید، هیچ مشکلی برای اجرای برنامه‌‌های مختلف نخواهید داشت. تجربه گیمینگ نیز می‌تواند لذت‌بخش باشد. هرچند قدرت پردازشی گوشی‌های گران‌‌قیمت برندهای دیگر اختلاف زیادی با شما دارد.

گوشی چینی

همچنین استفاده سنگین از گوشی سبب می‌شود که کمی با افت قدرت پردازشی مواجه شوید. در واقع گوشی ممکن است برای کاهش دما قدرت پردازشی را حتی تا ۵۷ درصد کاهش داده و سپس به میزان پیشین برساند. چنین چیزی قطعا جذاب نیست. همچنین توجه داشته باشید که اگرچه این گوشی از یک مودم 5G بهره می‌برد، اما در بازارهای جهانی به اتصال 4G محدود شده است.

بررسی دوربین هواوی پیورا 70 اولترا

دوربین اصلی

حالا نوبت به بررسی جذاب‌ترین بخش هواوی پیورا 70 اولترا یعنی دوربین می‌رسد. پرچمدار چینی از گشودگی دیافراگم متغیر بهره می‌برد. بدین‌ترتیب شما می‌توانید عمق میدان و نور دریافتی را مدیریت کنید. به‌طور خلاصه ثبت تصویر با دیافراگم f/1.6 یک بوکه استثنایی را در اختیار شما می‌گذارد و دیافراگم f/4.0 نیز مناسب عکاسی در شب است.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی فوق‌العاده است. جزئیات بسیار زیاد هستند و وضوح نیز عالی به‌نظر می‌رسند. همچنین چیزی به‌نام نویز وجود خارجی ندارد. تراز سفیدی و رنگ‌ها هم کاملا دقیق هستند. همچنین گستره داینامیک خیلی عریض نیست که همین سبب می‌شود تصاویر واقع‌گرایانه‌تر باشند.

دوربین اصلی شب‌هنگام نیز عملکرد کم‌نظیری دارد. شما در زمینه جزئیات تصویر هیچ شکایتی نخواهید داشت. همچنین بررسی تصاویر هواوی پیورا 70 اولترا از نوردهی عالی و رنگ‌های فوق‌العاده خبر می‌دهد. گستره داینامیک هم کاملا راضی‌کننده است. البته ناگفته نماند که سیستم کاهش نویز گاهی اوقات کمی اضافه‌کاری می‌کند و سبب می‌شود که برخی تصاویر مصنوعی به‌نظر بیایند.

دوربین فوق‌عریض

بررسی تصاویر ثبت‌شده با دوربین فوق عریض پیورا 70 اولترا نشان می‌دهد که هواوی در هیچکدام از دوربین‌ها کم نگذاشته است. وضوح تصویر کافی است و رنگ‌ها شاداب به‌نظر می‌رسند. همچنین جزئیات زیادی در تصاویر دیده می‌شوند. نویز هم در کمترین میزان ممکن وجود دارد.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

دوربین فوق عریض در شب نیز عملکرد خوبی دارد؛ اما نمی‌تواند در میان بهترین‌های بازار قرار گیرد. به‌‌عنوان مثال سیستم کاهش نویز هواوی باعث می‌شود که رنگ‌ها بی‌حال به‌نظر بیایند و گاهی اوقات بافت‌ها تار شوند. هرچند در زمینه جزئیات، گسترده داینامیک و نویز مشکلی وجود ندارد.

دوربین تله‌فوتو

دوربین تله‌فوتو می‌تواند در حالت زوم ۳.۵ برابری تصاویری بسیار عالی را ثبت کند. جزئیات بسیار زیاد هستند و هیچ نویزی مشاهده نمی‌شود. همچنین رنگ‌ها شاداب به‌نظر می‌رسند و تراز سفیدی هم دقیق است. تمامی بافت‌ها هم کاملا طبیعی جلوه می‌کنند. البته شما می‌توانید زوم ۱۰ برابری را هم امتحان کنید. اما اینجا دیگر با زوم اپتیکال طرف نیستید. درست است که نتیجه نهایی در حد زوم ۳.۵ برابری خوب نیست؛ اما همچنان کیفیت مناسبی دارد.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

شما همچنین می‌توانید از دوربین تله‌فوتو برای عکاسی ماکرو نیز استفاده کنید. کیفیت عکس‌ها فوق‌العاده است.

دوربین سلفی

در هنگام بررسی دوربین سلفی هواوی پیورا 70 اولترا متوجه سه زوم ۰.۶ برابری، ۰.۸ برابری و 1x خواهید شد. در هرکدام از این حالت‌ها کیفیت عکس فو‌ق‌العاده است و می‌توانید از رندر طبیعی سوژه لذت ببرید. همچنین جزئیات بسیار زیاد، نویز پایین، رنگ‌های شاداب و گسترده داینامیک فوق‌العاده باعث می‌شوند که عکس‌ها از هر نظر عالی به‌نظر بیایند.

جمع‌بندی

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا نشان می‌دهد که این گوشی از یک نمایشگر باکیفیت، طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا و دوربین‌های توانمند بهره می‌برد. هرچند از مشکلاتی همچون نداشتن جدیدترین نسخه اندروید، عدم پشتیبانی از 5G و نبود سرویس‌های گوگل نیز رنج می‌برد. همچنین اگرچه هواوی شارژر ۱۰۰ وات را برای این گوشی در نظر گرفته است؛ اما مدت زمان لازم برای پر شدن باتری چندان جالب نیست.

بررسی هواوی پیورا 70 اولترا

دیگر مسئله مهم تراشه این گوشی است. پیورا 70 اولترا بهترین محصولی است که هواوی می‌تواند عرضه کند؛ اما از نظر قدرت پردازشی در سطح گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد و توان رقابت با گوشی‌های پرچمدار را ندارد. بدتر از همه اینکه هواوی برچست قیمتی ۱۵۰۰ دلاری را برای آن در نظر گرفته است.

شما می‌توانید با پرداخت مبلغی کمتر گزینه‌های جذابی همچون آیفون 15 پرو مکس، سامسونگ گلکسی S24 اولترا و شیائومی 14 اولترا را خریداری کنید. این گوشی‌ها از جنبه‌های مختلف نسبت به پرچمدار هواوی برتری دارند. شاید هواوی پیورا 70 اولترا در بازار چین فروش خوبی را تجربه کند؛ اما در بازارهای جهانی اینگونه نخواهد بود. در واقع هواوی صرفا می‌خواسته با عرضه این گوشی قدرت خود را با وجود همه محدودیت‌ها به‌رخ بکشد.

بیشتر بخوانید:
آیفون ۱۵ پرو مکس در این قابلیت های کلیدی بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند مقایسه شارژدهی باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا، آیفون ۱۵ پرو مکس، وان پلاس ۱۲ و پیکسل ۸ پرو ۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید مقایسه شیائومی ۱۴ اولترا با سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا ؛ اژدهای چینی در برابر غول کره ای نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*