بی وای دی سانگ پلاس

شاسی بلند پلاگین هیبرید بی وای دی سانگ پلاس به ایران می‌آید + مشخصات فنی، آپشن ها و عکس

بعد از تایید واردات بی وای دی کین به ایران، حالا مشخص شده که بی ام کارز به‌عنوان زیرمجموعه گروه بهمن قصد واردات شاسی بلند پلاگین هیبریدی بی وای دی سانگ پلاس را نیز دارد.

خودروسازان چینی طی سالیان اخیر با ارائه خودروهایی پیشرفته و نوآورانه توانسته‌اند جایگاه خاصی در صنعت خودرو دنیا به دست بیاورند و به موفقیت‌های بزرگی در آمار فروش برسند. یکی از مهم‌ترین شرکت‌های چینی که در این تعریف می‌گنجد، کمپانی بی وای دی (BYD) است که در سالیان گذشته و با همکاری با برخی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا، توانسته به دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های مهندسی و طراحی انواع خودرو برسد.

حال و در جدیدترین اخبار خودرو خبر رسیده که بعد از گذشت چند سال از یک دوره حضور کوتاه محصولات بی وای دی در ایران، این شرکت چینی بار دیگر قرار است به‌واسطه گروه بهمن و با محصول پرطرفدار خود یعنی سانگ پلاس به بازار ایران بازگردد.

سانگ پلاس، یک کراس اوور پلاگین هیبریدی است که توسط بی ام کارز (BMCARS)، زیرمجموعه گروه بهمن به ایران وارد شده و این روزها نیز در شوروم ایران مال به نمایش درآمده است.

مشخصات و امکانات بی وای دی سانگ پلاس

سانگ پلاس از نظر ظاهری با دیگر محصولات چینی بازار متفاوت است و می‌توان گفت طراحی آن بیشتر شبیه به خودروهای اروپایی، خصوصا محصولات آلمانی است.

بی وای دی سانگ پلاس

چراغ‌های جلوی این خودرو، فرمی تهاجمی با خطوط پویا دارند که در کنار خطوط بدنه با ظرافت خاص‌شان، حس‌وحال خاص و متفاوتی به سانگ پلاس بخشیده‌اند. در نمای عقب، چراغ‌های پیوسته با همان خطوط طراحی هماهنگ با طراحی جلو را شاهد هستیم که حاکی از تلاش مهندسان طراح بی وای دی برای ارائه یک خودرو با طراحی ظاهری یکپارچه و بی‌نقص است.

در بحث فنی، سانگ پلاس از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 109 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن‌متر برخوردار است. البته که این پیشرانه با یک موتور برقی نیز پشتیبانی و تقویت می‌شود که سبب می‌شود خودرو در بهترین حالت بتواند تا 195 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن‌متر گشتاور ارائه کند.

نمای عقب بی وای دی سانگ پلاس

وجود این پیشرانه ترکیبی قدرتمند سبب شده تا شتاب صفر تا صد بی وای دی سانگ پلاس برابر با 8.3 ثانیه باشد؛ رقمی که برای یک کراس اوور، عدد خوبی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، جهت تامین انرژی موتور الکتریکی، یک پک باتری با ظرفیت 18.3 کیلووات‌ساعتی نیز در خودرو تعبیه شده که بر اساس استاندارد NEDC می‌تواند شعاع حرکتی 110 کیلومتری را برای آن فراهم کند. با چنین مشخصات فنی، بی‌تردید سانگ پلاس گزینه جذابی برای عموم افراد، از جمله رانندگان حرفه‌ای خواهد بود.

داخل کابین BYD سانگ پلاس

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی کراس اور سانگ پلاس نیز می‌توان به اتوپارک، سیستم ترمز هوشمند، سیستم ترمز کمکی، سیستم BOS، ترمز پارک برقی، شیب‌سنج، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، شش ایربگ، سیستم ضد واژگونی، رادار بین خطوط فعال، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و رادار کمکی در ترافیک اشاره کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
کیا اسپورتیج چینی به ایران می‌آید کیا EV5 برقی به کشور وارد می‌شود بی وای دی یانگ وانگ U9؛ ابر خودرو رقاص و پرنده چینی با الهام از زانتیا + ویدیو مانورهای عجیب بی وای دی یانگ وانگ U8 ، رقیب هامر برقی و ریویان در آفرود + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*