تولید گوشی های سامسونگ در چین

سامسونگ می‌خواهد تولید گوشی هایش را به چینی‌ها بسپارد!

سامسونگ به‌دنبال برون‌سپاری تولید گوشی هایش به چینی‌ها و ویتنامی‌ها است. این یعنی خودش مسئول تولید بسیاری از محصولاتش نیست.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ به‌دنبال افزایش قابل توجه برون سپاری طراحی و تولید برخی از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خودش است. غول کره‌ای ار سال ۲۰۱۹ با تولیدکنندگان چینی قرارداد همکاری را امضا کرده و حالا تصمیم دارد همکاری‌هایش را با آن‌ها گسترش ببخشد.

چین و ویتنام، مسئول تولید بخش بزرگی از گوشی های سامسونگ

به‌گزارش وب‌سایت The Elec، سامسونگ در سال ۲۰۲۳ میلادی، تولید ۴۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به شرکت‌های چینی تولیدکننده اصلی و مشترک برون‌سپاری کرده است. رقمی که در سال ۲۰۲۴ به ۶۷ میلیون دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. با احتساب این میزان، ۲۵ درصد از هدف تولید ۲۷۰ میلیون دستگاهی سامسونگ در سال جاری، شامل گوشی‌های برون‌سپاری شده به چین خواهد شد.

تولید گوشی های سامسونگ در چین

علاوه بر چین، سامسونگ بخشی از تولید خود را نیز به ویتنام منتقل خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از برون‌سپاری تولید ۲۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به کارخانه‌های ویتنامی در سال ۲۰۲۴ است.

دورخیز سامسونگ برای کاهش هزینه و رقابت در بازار میان‌رده

اگر اخبار تکنولوژی را دنبال کنید می‌دانید که سامسونگ از سال ۲۰۱۹ برای کاهش هزینه‌ها و پایین آوردن قیمت نهایی، بخشی از تولید گوشی‌های هوشمند خود را به شرکت‌های دیگر برون‌سپاری می‌کند. این استراتژی به‌طور عمده برای گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده در نظر گرفته شده و شامل پرچمداران این شرکت نمی‌شود.

برون‌سپاری تولید لزوماً اقدام منفی محسوب نمی‌شود. سامسونگ با این روش می‌تواند گوشی‌های میان‌رده را با قیمتی رقابتی‌تر به بازار عرضه کند؛ اما از طرف دیگر، این خطر وجود دارد که شرکای برون‌سپاری (ODM) برای افزایش سود خود، از کیفیت قطعات و ساخت گوشی‌ها بکاهند!

تولید گوشی های سامسونگ در چین

برای مثال، گفته می‌شود گوشی گلکسی A03s سامسونگ به‌صورت برون‌سپاری تولید شده است. این گوشی عمر باتری خوبی داشته و در برخی جنبه‌ها باعث رضایت‌مندی کاربران شده است. با این حال، انتقاداتی هم به کیفیت پایین ساخت و عملکرد کند آن وارد است. هرچند روش‌هایی مثل افزایش حافظه رم سامسونگ برای سرعت بخشیدن به گوشی وجود دارد که می‌تواند مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

با وجود تمام این مسائل، سامسونگ در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تنها شرکت تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی بوده که در لیست ۱۰ گوشی پرفروش جهان جای داشته است. امروز گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد ۵ تا از محصولات این شرکت جزو پرفروش ترین گوشی های ۳ ماهه اول ۲۰۲۴ بوده‌اند. این موفقیت نشان می‌دهد که استراتژی برون‌سپاری منجر به تولید گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمتی شده و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته است.

در گجت نیوز بخوانید:
لیست گوشی های سامسونگ که آپدیت اندروید 15 و بروزرسانی ONE UI 7 را دریافت می‌کنند تولید گوشی های تقلبی سامسونگ در ایران؛ مراقب باشید تبلیغ جدید سامسونگ باعث خشم اپل بازها می‌شود با این تنظیمات، عمر باتری گوشی سامسونگ خود را دوبرابر کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*