پخش نشدن ویدیو یوتیوب در صورت استفاده از اد بلاکر

با یوتیوب خداحافظی کنید اگر از این نوع نرم افزارها استفاده می‌کنید

برخی از کاربران یوتیوب به مشکل پخش نشدن ویدیو برخورده‌اند. به نظر می‌رسد استفاده از برنامه ها و افزونه هایی مشخص این مشکل را برای YouTube به وجود آورده است.

یوتیوب چند وقت است که جدی‌تر از قبل برای جلوگیری از فعالیت برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات تلاش می‌کند و مدتی پیش گزارش شد که کاربران در صورت فعال‌سازی اد بلاکر، با کندی عملکرد یوتیوب مواجه می‌شوند. آخرین اخبار تکنولوژی نشان می‌دهند که یوتیوب قدمی تازه در این راستا برداشته و حالا حتی به‌صورت کامل مانع پخش ویدیوها برای کاربران می‌شود.

پخش نشدن ویدیو، نتیجه اقدام یوتیوب در برابر اد بلاکرها

با توجه به گزارش‌های متعدد از سوی کاربران ردیت، کاربرانی که افزونه اد بلاکر مرورگر خود را فعال کرده‌اند، با مشکل پخش نشدن ویدیو یوتیوب روبه‌رو شده‌اند. به نظر می‌رسد در صورت فعال بودن اد بلاکر، پخش‌کننده یوتیوب مستقیماً ویدیو را به انتها می‌رساند و حتی اگر دوباره ویدیو را از ابتدا پخش کنید، باز هم این مشکل رفع نمی‌شود.

پخش نشدن ویدیو یوتیوب در صورت استفاده از اد بلاکر

دست کم در زمان نگارش این مطلب گوگل رسماً تایید نکرده است که از این روش برای جلوگیری از فعالیت برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کند. در هر صورت، در پی این اقدام، ابتکار عمل یوتیوب جهت مقابله با برنامه‌ها و افزونه‌های مسدودساز تبلیغات وارد سطحی تازه می‌شود.

گوگل پیش‌تر در فروردین ماه اعلام کرد که کاربران برنامه‌های ترد پارتی مثل «نیوپایپ» (NewPipe) با مشکل عدم پیش‌بارگذاری ویدیوها مواجه می‌شوند یا پیام «این محتوا در این برنامه موجود نیست» را مشاهده می‌کنند. حالا مشکل عدم پخش یا به‌طور دقیق‌تر، رد خودکار ویدیو چندین مسدودساز تبلیغات از جمله «ادبلاک» (AdBlock) را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در همان حال، شنیده‌ها حکایت از این دارند که «یوبلاک اوریجین» (uBlock Origin) به سرعت راهکاری برای این مشکل پیدا کرده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که اقدامات گوگل برای ایجاد اختلال در اد بلاکرها موثر بوده‌اند. وب‌سایت ZDNet اواخر سال گذشته میلادی گزارش داد که تعداد بی‌سابقه‌ای از کاربران اد بلاکرها اقدام به حذف افزونه خود کرده‌اند. از طرفی دیگر، گوگل اوایل امسال از رسیدن تعداد مشترکین یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم به 100 میلیون نفر خبر داد.

پخش نشدن ویدیو یوتیوب در صورت استفاده از اد بلاکر

کاربرانی که می‌خواهند محتوای موجود در پلتفرم یوتیوب را بدون تبلیغات تماشا کنند، باید اشتراک پریمیوم آن را تهیه کنند. در مقطع کنونی اشتراک پریمیوم یوتیوب 14 دلار آمریکا است. البته تهیه این اشتراک برای خیلی از کاربران ایرانی، گذشته از دشواری‌‌ها، با توجه به نرخ کنونی ارز به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و شاید تولیدکنندگان محتوا که کسب درآمد از یوتیوب انجام می‌دهند برای برخوردار شدن از مزایای این اشتراک حاضر به خرید آن شوند.

جالب است بدانید در پی افزایش قیمت چشمگیر اشتراک پریمیوم یوتیوب، حتی خیلی از کاربران این پلتفرم در بقیه کشورها برای استفاده از محتوا بدون تبلیغات به اکستنشن‌های مسدودکننده تبلیغات روی آورده‌اند. باید دید قدم بعدی یوتیوب در راستای متوقف کردن این دست از ابزارها چه خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
استفاده از اپلیکیشن یوتیوب، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند اینستاگرام و یوتیوب در ایران رفع فیلتر می‌شوند؛ اما به‌شکلی عجیب گوگل با هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را متحول می‌کند شاهکار جدید گوگل: جستجو با ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*