کیا سلتوس فیس لیفت - نمای جلویی خودرو

کیا سلتوس فیس لیفت به ایران آمد + مشخصات فنی، آپشن ها و کاتالوگ رسمی کوشا خودرو

شرکت کوشا خودرو با نصب بیلبوردهای کیا سلتوس فیس لیفت و انتشار کاتالوگ رسمی آن، مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی این کراس اوور را اعلام کرده است.

کوشا خودرو یکی از واردکنندگان موفق خودروهای کیا به کشورمان است که به‌تازگی از نسخه فیس لیفت کیا سلتوس رونمایی کرده و بیلبوردهای این کراس اوور جذاب را در سطح شهر نصب کرده است. علاوه بر این، کاتالوگ رسمی این محصول منتشر شده که می‌توانید در ادامه به مطالعه آن بپردازید.

خودروهای شرکت کیا همواره برای مشتریان ایرانی مهم و ارزشمند هستند؛ چرا که کیفیت مطلوبی دارند و می‌توان روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد. در بحبوحه واردات خودرو به کشورمان و زمانی که واردکنندگان اصلی از طریق وزارت صمت معرفی می‌شدند، کوشا خودرو به‌عنوان تأمین کننده محصولات شرکت کره‌ای کیا معرفی شد.

یکی از خودروهای مهمی که بازار ایران را متحول ساخت، کیا اسپورتیج بود که نسخه 2023 آن در صف عرضه به مشتریان قرار گرفت. از دیگر محصولات مهمی که در ظاهر مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آمدند، کیا سلتوس است که حالا نسخه تغییریافته یا همان فیس لیفتش قرار است به بازار عرضه شود.

تغییرات ظاهری فیس لیفت کیا سلتوس

کیا سلتوس فیس لیفت - نمای جلویی خودرو

سلتوس از نظر فنی تغییرات مهمی نسبت به قبل داشته و از نظر ظاهری هم ارتقا یافته است. طراحی چراغ‌های جلو و چراغ‌های روشنایی روز به‌همراه مه‌شکن‌ها تغییر کرده و به‌روزتر شده‌اند. همچنین می‌توان به بزرگ‌تر شدن جلوپنجره اشاره کرد که با تغییر فلاپ جلو، این شاسی بلند کره‌ای را زیباتر از قبل ساخته است.

تغییرات ظاهری فیس لیفت کیا سلتوس منحصر به نمای جلو نبوده و در نمای ظاهری عقب نیز شاهد اعمال تغییراتی متعدد هستیم. قبلا چراغ‌های عقب مجزا از یکدیگر بودند که حالا با نواری نورانی به‌طور یکپارچه به هم متصل شده‌اند. در نسخه ارتقایافته این کراس اوور خبری از اگزوزهای نمایشی نیست.

ابعاد فیس لیفت سلتوس به‌ترتیب طول، عرض و ارتفاع عبارتند از 4385 میلی‌متر، 1800 میلی‌متر و 1650 میلی‌متر. به‌طور کلی در نسخه جدید این کراس اوور شاهد افزایش 70 میلی‌متری طول و افزایش 30 میلی‌متری ارتفاع هستیم. در ادامه با مشخصات فنی فیس لیفت جدید کوشا خودرو آشنا خواهید شد.

مشخصات فنی کیا سلتوس جدید

کیا سلتوس فیس لیفت - نمای پشت

همان‌طور که پیش‌تر بررسی شده، کیا سلتوس 2023 زیر کاپوت خود یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر دارد که می‌تواند قدرت 121 اسب بخار و حداکثر گشتاور 154 نیوتن‌متر را تولید کند. حالا نسخه فیس لیفت با وجود حجم کمتر موتور، خروجی بهتری دارد و قدرتمندتر از قبل ظاهر شده است. موتور این خودرو مقایسه شود با پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر کیا سراتو کوشا خودرو که خروجی بهتری دارد!

محصول وارداتی جدید شرکت کوشا خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ شده که ضمن بهره‌مندی از 4 سیلندر می‌تواند حداکثر قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 242 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه اتومات به محور جلو منتقل می‌شود. ناگفته نماند که سیستم تعلیق جلو این کراس اوور مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع تورشن بیم خواهد بود.

فرمان برقی و رینگ‌های آلومینیومی از دیگر مواردی است که باید به آنها توجه داشت. سیستم ترمز سلتوس جدید ضد قفل یا ای بی اس و جلو و عقب دیسکی بوده و ترمز دستی نیز برقی است. ظرفیت صندوق عقب 433 لیتر برآورد شده که برای یک خانواده متوسط جواب‌گو است.

امکانات رفاهی و ایمنی فیس لیفت کیا سلتوس

کیا سلتوس فیس لیفت - نمای داخلی کابین

امکانات رفاهی و ایمنی خودروی وارداتی جدید کوشا خودرو مطلوب و متنوع است و می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان ایرانی باشد. در ادامه به بررسی آپشن‌های فوق در سه سطح مشخصات بیرونی، مشخصات فضا و تریم داخلی به‌همراه مشخصات ایمنی می‌پردازیم.

مشخصات بیرونی

سیستم روشنایی اتوماتیک بر اساس تغییرات نور محیط، چراغ‌های نور بالا و نور پایین از نوع هالوژن، چراغ روشنایی روز، مه‌شکن جلو از نوع پروژکتوری، مه‌شکن عقب، دوربین دید عقب با نمایش فاصله تا مانع در حرکت رو به عقب، سقف پانوراما و آینه‌های جانبی برقی جمع‌شونده گرم‌کن‌‌دار.

مشخصات فضا و تریم داخلی

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم صندلی از نوع برقی، گرم‌کن صندلی برقی 3 مرحله‌ای، سیستم صوتی با صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی، یک عدد پورت یو اس بی شارژر تایپ سی، بلوتوث، نمایشگر نمای فراگیر به‌همراه دوربین 360 درجه، پورت شارژر فندکی 12 ولت، جایگاه نگهداری لیوان در جلو، شیشه بالابر سمت راننده برقی اتومات، شیشه بالابر سرنشین جلو و سرنشینان عقب برقی غیر اتوماتیک، شیشه بالابر سمت راننده دارای سیستم ایمنی تشخیص مانع هنگام بالا آمدن، فعال و غیر فعال کردن شیشه بالابرهای برقی درهای جلو و درهای عقب توسط راننده، هشدار باقی ماندن سوئیچ و ریموت استارت در زمان ترک خودرو، استارت دکمه‌ای، قفل کودک برای درهای عقب.

مشخصات ایمنی

کیا سلتوس فیس لیفت - نمای کابین

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کمکی حرکت در سربالایی و جلوگیری از حرکت رو به عقب، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ترمز کمکی فشار مضاعف، هشدار سیگنال چشمک‌زن هنگام توقف اضطراری یا ترمز شدید، سیستم کمک راننده هوشمند شامل جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و خودرو، سیستم جلوگیری از انحراف خودرو نسبت به خطوط راهنمایی و رانندگی، سیستم حفظ خودرو بین خطوط راهنمایی و رانندگی و ترافیکی، دستیار هوشمند محدودکننده سرعت خودرو، سیستم هشدار سطح توجه راننده به جاده، کنترل نور بالا، سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه‌ها، کروز کنترل هوشمند تطبیقی برای مسیرهای منحنی شکل، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار فاصله از جلو و عقب در زمان پارک کردن خودرو، سیستم توقف و به‌کار اندازی مجدد موتور خودرو، سنسور هشدار صوتی تشخیص مانع هنگام حرکت رو به عقب، قابلیت انتخاب حالت و نوع رانندگی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای کناری یا محافظت از قفسه سینه، کیسه هوای پرده‌ای، سنسور تشخیص شدت ضربه از جلو، آلارم ضد سرقت، ایموبلایزر و قفل کودک برای درهای عقب.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
کیا EV3 مدل 2025 رسماً معرفی شد؛ دستپخت جدید کره‌ای‌ها برای تسخیر بازار خودرو مشخصات فنی و امکانات نسخه 1.5 لیتری کیا K5، نسل جدید اپتیما اعلام شد + شرایط فروش سامانه یکپارچه کیا EV5 برقی به کشور وارد می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*