واردات تمام مدل های آیفون ممنوع شد

واردات تمام مدل های آیفون اپل به ایران ممنوع شد!؟

بر خلاف جریان رسانه‌ای مدت اخیر که حاکی از احتمال آزادسازی واردات گوشی‌های اپل بود، حالا خبر از ممنوعیت واردات تمام مدل های آیفون اپل رسیده است.آیا این خبر صحت دارد؟

در شرایطی که در حدود یک هفته اخیر اخباری درباره احتمال رفع ممنوعیت واردات آیفون 14 به بعد منتشر شده بود، حالا خبری جدید حاکی از احتمال ممنوعیت واردات تمام مدل‌های گوشی های آیفون به ایران است.

ممنوعیت واردات تمام مدل های آیفون به ایران

تنها چند روز بعد از انتشار جزئیات مصوبه هیئت وزیران با موضوع اصلاح تعرفه واردات کالا که بخش‌هایی از آن به‌عنوان نشانه رفع ممنوعیت واردات آیفون تلقی شده بود، حالا دفتر گمرکات کشور با نامه‌ای به گمرکات اجرایی، احتمال ممنوعیت واردات تمام گوشی‌های اپل را تقویت کرده است.

علیرضا صدری خواه، مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور ضمن تاکید بر ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند با نشان تجاری اپل اعلام کرده که در صورت لغو این ممنوعیت توسط نهادهای مسئول و تصمیم‌گیر، سود بازرگانی واردات این محصولات با نرخ 96 درصد محاسبه خواهد شد.

بخشنامه گمرک

متن این بخشنامه و تاکید آن بر ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل، بدون اشاره به مدل دستگاه سبب شده تا بسیاری حدس بزنند این نامه حاکی از ممنوعیت واردات تمام گوشی‌های اپل است.

با این حال امروز برخی مسئولان و همچنین سازمان توسعه تجارت تاکید کردند که واردات آیفون ۱۲ و ۱۳ ممنوع نیست و مانند سابق، فقط واردات آیفون ۱۴ به بعد ممنوع خواهد بود.

حتما بخوانید:
قیمت سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ با تعرفه ۹۶ درصدی در ایران آخرین اخبار از رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵؛ تکلیف خریداران گوشی های آیفون چه می‌شود؟ بررسی آیفون ۱۵ پرو اپل؛ قیمت، مشخصات فنی و تصاویر آیا باید منتظر آیفون ۱۶ اولترا باشیم؟ تمام شایعات و اخبار در مورد آیفون سوپر پریمیوم اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*