بمب افکن هسته ای B-21Raider

بمب افکن هسته ای رادار گریز B-21Raider اولین پرواز خود را به ثبت رساند + عکس

بمب افکن هسته ای رادار گریز B-21Raider که تاکنون هزینه 745 میلیون دلاری برای ساخت آن صرف شده، اخیرا نخستین پرواز خود را انجام داده است.

بمب افکن هسته ای B-21Raider اولین بار در دسامبر 2022 معرفی شد و از آن زمان، دولت آمریکا اطلاعات خاصی درباره آن منتشر نکرده بود. اما حالا با انجام نخستین پرواز آزمایشی B-21Raider، تصاویری از این بمب افکن منتشر شده است. بر اساس آخرین اخبار نظامی، انتظار می‌رود این پرواز آزمایشی، گامی کلیدی برای آغاز سفارشات تولید عمده این هواپیما باشد.

ویژگی‌های بمب افکن هسته ای B-21Raider

بمب افکن هسته‌ای رادار گریز B-21Raider یک بمب‌افکن دوگانه با قابلیت انجام انواع ماموریت‌های معمولی و هسته‌ای محسوب می‌شود که دولت آمریکا در نظر دارد آن را به‌عنوان محصولی با طول عمر بالا به تدریج جانشین بمب‌افکن‌های B-1 و B-2 کند.

بمب افکن هسته ای رادار گریز B-21Raider

سیستم تسلیحاتی این بمب افکن رادارگریز تهاجمی و دوربرد، بر اساس قراردادی بین نیروی هوایی آمریکا و کمپانی نورثروپ گرومن با استفاده از سیستم‌های باز طراحی شده تا بتوان از فناوری‌های جدید و تایید شده به تناسب روز و برای مقابله با تهدیدهای جدید در آن استفاده کرد. این موضوع سبب می‌شود تا جنگنده B-21Raider بتواند طی گذر زمان و با تکامل تهدیدها، همچنان فعال و کارآمد باقی بماند.

در حال حاضر انتظار می‌رود این بمب‌افکن هسته‌ای که نخستین مورد در نوع خود از زمان جنگ سرد محسوب می‌شود، از اواسط دهه میلادی جاری رسما وارد خدمت شود. شرکت سازنده در حال حاضر برای ساخت 100 فروند از آن برنامه‌ریزی کرده است.

حتما بخوانید:
آمریکا از ترس ایران جنگنده های ساخت شوروی را خرید همکاری مخفی روسیه و کره شمالی برای ساخت ماهواره جاسوسی چین در اقدامی حیرت‌انگیز اولین ناو پهپادبر جهان را ساخته است کشورهای مختلف برای خرید جنگنده فرانسوی داسو رافال صف کشیده‌اند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*