ویندوز 11 نرم افزار

یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارها به ویندوز 11 خواهد آمد

نسخه بتای بروزرسانی اخیر ویندوز 11 یک نرم افزار پرحاشیه را به‌طور پیش‌فرض به کاربران ارائه کرده است. چرا این مساله تا این حد برای کاربران مهم است؟

به‌تازگی جدیدترین بروزرسانی ویندوز 11 در اختیار کاربران نسخه بتا این سیستم عامل قرار گرفته و مراحل تست خود را آغاز کرده است. این آپدیت جدید دربرگیرنده یک نرم افزار جدید است که به‌طور پیش‌فرض در ویندوز 11 حضور داشته و محل اعتراضات فراوانی شده است.

به‌طور خاص، نسخه چینی بروزرسانی بیلد 22635.3646 ویندوز 11 به‌طور پیش‌فرض اپلیکیشن PC Manager را به این سیستم عامل اضافه می‌کند. این اپلیکیشن البته به‌طور جداگانه از طریق فروشگاه مایکروسافت قابل دانلود است. با این وجود به نظر می‌سد قرار است در آپدیت‌های بعدی شاهد حضور اجباری آن روی ویندوز باشیم!

چرا نرم افزار PC Manager ویندوز 11 این‌قدر پرحاشیه است؟

اپلیکیشن PC Manager در زیرمجموعه اپلیکیشن‌های «بهینه‌سازی سیستم» قرار گرفته و عملکردی مشابه سرویس Razer Cortex Game Booster دارد.

این نرم افزار فایل‌های موقتی سیستم را پاک کرده و بخش‌هایی از حافظه که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را خالی می‌کند.‌ علاوه بر این PC Manager همچنین به اعماق هارد دیسک کامپیوتر نیز نفوذ کرده و فایل‌های کم‌استفاده را به‌طور خودکار حذف می‌کند. علاوه بر این، بنا به ادعای مایکروسافت، PC Manager همچنین با کاهش تبلیغات و جلوگیری از نمایش برخی پاپ‌آپ‌ها سرعت کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 را ارتقا خواهد داد.

اپلیکیشن PC Manager

در نگاه اول یک اپلیکیشن بهینه‌سازی عملکرد و مدیریت حافظه از سوی مایکروسافت می‌تواند خبر بسیار خوبی برای کاربران ویندوز 11 باشد و خیالشان را از بابت اراائه عملکرد حداکثر در هر شرایط راحت سازد! آن روی دیگر سکه اما حواشی متعددی است که نرم افزار PC Manager در ماه‌های اخیر با آن‌ها روبرو بوده است! به گزارش Neowin، نرم افزار مورد بحث حاوی برخی لینک‌ها و تعقیب‌کنندگان (tracker) مرتبط با برخی ابزارهای چینی است که روی عملکرد سرویس‌های ورد و پاورپوینت تاثیرگذار هستند.

از سوی دیگر یکی از کاربران شبکه ردیت هم گزارش داده که این نرم افزار به‌طور خودکار صفحه اصلی مرورگر مایکروسافت اج را به Bing تغییر می‌دهد؛ اتفاقی که مایکروسافت پیش‌تر بارها در صدد انجامش بوده و هربار هم با اعتراضات بسیاری از سوی کاربران روبرو شده است!

این دسته اتفاقات البته برای اپلیکیشن‌های رایگانی که در فروشگاه‌های غیررسمی موجود هستند کاملا قابل انتظار به شمار می‌روند. با این وجود PC Manager یک ابزار رسمی است که توسط خود مایکروسافت توسعه داده شده و در فروشگاه رسمی ویندوز قرار گرفته است. بنابراین چنین ایرادهایی برای این ابزار به هیچ وجه قابل قبول نیست!

ویندوز 11 نرم افزار

مواردی که گفته شد البته تنها مشکلات این نرم افزار نیستند و کاربران ویندوز تا کنون با ایرادات ریز و درشتی در عملکرد این دستگاه روبرو شده‌اند. به‌طور خاص، هفته گذشته این نرم افزار چندین نقد بسیار منفی «یک ستاره» در فروشگاه مایکروسافت دریافت کرد؛ چراکه آپدیت اخیر ویندوز آن را به‌طور خودکار از سیستم برخی کاربران پاک کرده و حتی امکان دانلود آن را نیز از کاربران سلب کرده بود.

همچنین برخی دیگر از کاربران نیز از تعدد پیام‌های پاپ‌آپ نمایش داده شده توسط این اپلیکیشن شکایت داشتند و برخی هم اعلام کرده بودند که این اپلیکیشن که در ابتدا قرار بوده مانع نمایش پاپ‌آپ‌های بی‌مورد شود، حتی پس از پاک شدن نیز به نمایش پاپ‌آپ‌ها ادامه می‌داده است!

آیا حضور این نرم افزار در Windows 11 قطعی است؟

تا به اینجای کار، پی سی منیجر تنها در نسخه بتای آپدیت جدید ویندوز 11، آن هم تنها در کشور چین تبدیل به اپلیکیشن پیش‌فرض ویندوز 11 شده است. با این وجود طبق تجربه‌های پیشین از نسخه‌های بتا ویندوز می‌توان انتظار داشت که در نسخه‌های پایدار و رسمی بعدی Windows 11 نیز شاهد حضور این نرم افزار خواهیم بود. البته هنوز در خصوص قطعی بودن حضور آن در نسخه‌های گلوبال ویندوز 11 اظهار نظر چندانی نمی‌توان کرد؛ اما احتمال این مساله بالا به نظر می‌رسد.

البته اگر نیمه پر لیوان را نگاه کنیم، با چشم‌پوشی از این ایرادات جزیی PC Manager، یک اپلیکیشن بهینه‌سازی رسمی از سوی مایکروسافت می‌تواند خبر بسیار خوبی برای کاربران ویندوز 11 در آینده باشد. با نگاهی به فروشگاه مایکروسافت می‌توان تعداد زیادی از این دسته اپلیکیشن‌های مدیریت حافظه و ارتقای عملکرد ویندوز را پیدا کرد که اکثر آن‌ها در واقعیت بیشتر از آن که به افزایش سرعت و کارآیی دستگاه کمک کنند به آن آسیب می‌زنند! با این وجود ابزار بهینه‌سازی مایکروسافت می‌تواند به نرم افزاری موفق نزد کاربران ویندوز 11، خصوصا افرادی که سیستم‌های ضعیف‌تری دارند تبدیل شود.

آپدیت Windows 11

البته اگر نسخه‌های آتی این نرم افزار هم همانند نسخه کنونی قصد تغییر هوم پیج مایکروسافت اج، انتقال کاربران به سایت‌ها یا سرویس‌های چینی یا چنین کارهای نخ‌نما و آزاردهنده‌ای را داشته باشد بعید به نظر می‌رسد کاربران استقبال چندانی از آن کنند!

ردموندی‌ها همچنین مدتی پیش تایید کردند که سه اپلیکیشن خاطره‌انگیز WordPad، کورتانا و Tips را به‌طور کامل از بروزرسانی بعدی ویندوز 11 حذف خواهند کرد. این کمپانی همچنین به کاربران توصیه کرد که از مایکروسافت ورد به‌جای «ورد پد» استفاده کنند. علاوه بر این، دستیار هوشمند نه‌چندان محبوب Cortana نیز به‌طور کامل با ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی کوپایلوت جایگزین خواهد شد و اطلاعات نمایش‌داده‌شده در Tips نیز صرفا در حوزه بروزرسانی‌های آتی ویندوز 11 ادامه خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
آپدیت جدید ویندوز ۱۱ کاشی های زنده ویندوز ۸ را از گور باز می‌گرداند! دهن کجی کاربران به مایکروسافت: مهاجرت کاربران از ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ و کاهش سهم این سیستم عامل از بازار پرتکرارترین مشکلات ویندوز ۱۱ و راهکار برطرف برطرف کردن آن‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*